تاریخ انتشار: ۲۱:۲۷ - ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

تبلیغات دروغین و اعتماد بیجا؛ چرا نباید هر چیزی را در فضای مجازی باور کنیم؟

چند روزی است که در میان خبرها، ماجرای کلاهبرداری یک کمپانی فروش موبایل که تبلیغاتش در شبکه‌های اجتماعی به وفور پخش شده و ادعا کرده بود که گوشی همراه محبوب ۴۰میلیونی را ۲۰میلیون تومان می‌فروشد، حسابی سر و صدا کرده است.

تبلیغات دروغین و اعتماد بیجا؛ چرا نباید هر چیزی را در فضای مجازی باور کنیم؟

رویداد۲۴ بسیاری از خریداران هم با دیدن همین تبلیغات که در اکثر آنها برای جلب اعتماد مردم از چهره‌های مشهور و صاحب نام ورزشی و هنری نیز استفاده شده بود، فریب خورده و برای اینکه سود کنند ۲۰میلیون تومان ناقابل را تقدیم این کلاهبردار کرده و قرار بود ظرف یک‌ماه موبایل گران قیمت به دستشان برسد. نگفته پیداست که چه کلاه گشادی سر خریداران رفته و نه ‌تنها موبایلی نصیب شان نشده، بلکه پولی که پرداخت کرده‌اند هم از کف‌شان رفته است و حالا باید پرونده به‌دست، پله‌های کلانتری و مراجع قضایی را به امید استرداد پولشان بالا و پایین کنند.

ماجرای این کلاهبرداری البته یکی از هزاران ماجرایی است که در فضای مجازی به همین طریق اتفاق می‌افتد و جیب افراد زیادی به‌خاطر اعتماد بی جا به این گونه تبلیغات خالی می‌شود.

چه بخواهیم و چه نخواهیم، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه اینستاگرام حالا عرصه فروش و عرضه محصولات مختلف شده و این یک واقعیت است که بپذیریم نباید به راحتی به تبلیغات در فضای مجازی اعتماد کنیم. با اینکه شرکت‌ها و کمپانی‌های معتبری هم در فضای مجازی و واقعی هستند که خوشنام بوده و واقعا به وعده‌هایشان عمل می‌کنند، اما آنچه به ‌نظر منطقی می‌رسد، این است که علاوه بر مسئولیت مراجع مسئول و پلیس فتا در نظارت بر محتوای فضاهای مجازی، خود مردم هم باید پیش از هرچیز با بالابردن آگاهی خود از قوانین خرید مراقب باشند تا فریب تبلیغات اینچنینی و حضور فلان چهره و شخصیت را نخورند تا طعمه کلاهبردارها نشوند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۰۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
0
0
طمع چه بلایای به سر انسان نمیاورد.
طمع و حسادت!
نظرات شما