تاریخ انتشار: ۲۱:۴۲ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳

واکنش کاربران در پلتفرم‌های آنلاین مختلف نسبت به انتخابات ۱۴۰۳

تمامی شواهد نشان می‌دهند که سعید جلیلی شانس اصلی پیروزی در انتخابات ۸ تیر است.

رشته‌توییت درباره واکنش کاربران در پلتفرم‌های آنلاین مختلف به انتخابات ۱۴۰۳

رویداد۲۴ روند انتشار مطالبِ مرتبط با انتخابات نشان می‌دهد که هنوز موج انتخاباتیِ جدی‌ای در هیچکدام از پلتفرم‌های آنلاین شکل نگرفته است.
در شش روز گذشته، ۶۸ درصد از توییت‌هایی که شامل نام سعيد_جلیلی بوده‌اند، بار معنایی مثبت داشته‌اند. بر اساس «تفاضل نسبت توییت‌های مثبت و منفی»، بعد از جلیلی به‌ترتیب محمو‌د_احمدی‌نژاد، مهرداد بذرپاش و علیرضا زاکانی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در شش روز گذشته، ۳۹ درصد از پست‌های اینستاگرامی‌ای که شامل نام  سعيد_جلیلی بوده‌اند، بار معنایی مثبت داشته‌اند. اما بیشترین میزان پست‌های اینستاگرامیِ جهت‌دار درباره  محمدباقر قالیباف منتشر شده است؛ ۲۳ درصد متن مثبت در برابر ۵۱ درصد متن منفی!
در زمینه نسبت توییت‌های مثبت و منفیِ مرتبط با انتخابات، تغییر چندان محسوسی رخ نداده است.

لازم به توضیح است که بخشی از توییت‌های منفی، ناشی از سلبی بودن کمپین‌های انتخاباتی بوده و بخشی دیگر نیز نمایان‌گر نگرش منفی کاربران نسبت به انتخابات است.

در حالی که در روزهای ۱۰ و ۱۱ خرداد، یک‌چهارم پست‌های اینستاگرامیِ مرتبط با انتخابات، بار معنایی منفی داشته‌اند، این نسبت در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد به‌ترتیب به ۴۴ درصد و ۳۸ درصد رسیده است.

به‌طور کلی به‌نظر می‌رسد در بین بخشِ مشارکت‌کننده در انتخابات، سعيد جلیلی بیشترین مقبولیت را دارد و سایر رقبا چنانچه نتوانند تنوع رأی‌دهندگان را افزایش دهند، شانسی برای پیروزی نخواهند داشت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما