تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

صبا آذرپیک کیست و چرا تاکنون چند بار بازداشت شده است؟

صباآذر پیک روزنامه‌نگار سابقه فعالیت در رسانه‌های مختلف از جمله روزنامه اعتماد را داشته است که این روزها اغلب به عنوان فعال شبکه‌های اجتماعی شناخته می‌شود.

صبا آذرپیک کیست؟

رویداد۲۴ صبا آذرپیک روزنامه‌نگار و خبرنگار سیاسی بوده است که در سال‌های اخیراً عمدتاً در شبکه اجتماعی ایکس فعالیت کرده است. صبا آذرپیک را این روز‌ها به عنوان یکی از چهره‌هایی که در افشای فساد‌ها نقش دارد نیز می‌شناسند. نام مستعار او نیز در شبکه‌های اجتماعی «فسادیاب» است. کسی که شایعاتی درباره سیاسی و جناحی بودن افشای فسادها از سوی او، مطرح بوده است.

 نقش و تلاش او در شبکه‌های اجتماعی درباره رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون در مجلس شورای اسلامی به اتهام فساد و سوءاستفاده از قدرت مطرح بود که بسیار هم جنجالی و شبهه برانگیز بود.

بازداشت‌های صبا آذرپیک 

صباآذرپیک پس از آمنه سادات ذبیح‌پور به عنوان یکی از جنجالی‌ترین خبرنگاران در شبکه اجتماعی ایکس شناخته می‌شود. آذر پیک متولدسال ۱۳۶۰ است که سابقه روزنامه‌نگاری در رسانه‌های مختلف از جمله روزنامه اعتماد را داشته است.

صبا آذرپیک نخستین بار در سال ۱۳۹۳ با اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شد. بازداشت او مربوط به بیان مطالبی درباره اقدامات گشت ارشاد در ایام نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری دهم بود. او در آن ایام حدود سه ماه در بازداشت به سر برده بود. البته او در سوم آذرماه ۱۳۹۸ توانست از عفو رهبری استفاده کند و مجازاتش اجرا نشد. در نهایت وی با وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. صبا آذرپیک ۶ سال بعد مجدداً بازداشت شد، اما در کمتر از ۲۴ ساعت با قید کفالت آزاد شد.

صبا آذرپیک کیست؟

آخرین بازداشت صبا آذرپیک

صبا آذر پیک در هفتم اسفند ماه ۱۴۰۲ برای چندمین بار طی اتهاماتی محکوم به حبس و ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی شد. وی به علت نشر اکاذیب، افترا، هتک حیثیت و تهدید مجموعا به سه سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و همچنین جزای نقدی محکوم شد. بر اساس حکم صادره دادگاه بدوی مقرر شده بود که در صورت تکرار رفتار‌های مجرمانه از سوی آذرپیک، یک سوم دیگر به مدت حبس اضافه خواهد شد. لازم به ذکر است که شاکیان این پرونده‌ها عبارتند از مجلس شورای اسلامی، علیرضا رزم حسینی وزیر صمت دولت حسن روحانی، زهرا شیخی نماینده مجلس یازدهم و سید محسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم که نامبردگان در ماه‌های اخیر به دلیل اتهامات آذرپیک از او شکایت کرده بودند و دادگاه پس از بررسی مستندات و موارد ادعایی آذرپیک، او را مجرم شناخته بود.

توضیحات عطا الله حافظی درباره سقط جنین همسرش صبا آذرپیک در زندان

صبا آذرپیک کیست و چرا تاکنون چند بار بازداشت شده است؟

صبا آذرپیک کیست و چرا تاکنون چند بار بازداشت شده است؟

 

نظرات شما