تاریخ انتشار: ۲۰:۱۶ - ۱۳ تير ۱۴۰۳

عباس عراقچی: برجام به برنامه هسته‌ای ایران مشروعیت بین المللی داد

عباس عراقچی، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی، طی اظهاراتی گفت: برجام برای جمهوری اسلامی ایران سه منفعت اصلی داشت.

عباس عراقچی: برجام به برنامه هسته‌ای ایران مشروعیت بین المللی داد

رویداد۲۴ سید عباس عراقچی، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی، طی اظهاراتی گفت: برجام برای جمهوری اسلامی ایران سه منفعت اصلی داشت: نخست آنکه تحریم های وضع شده علیه ایران را برداشت. 

او افزود: دوم آنکه به برنامه هسته‌ای ایران مشروعیت بین المللی داد؛ برنامه ای که طبق قطعنامه ١٩٢٩ از نظر شورای امنیت ملل متحد، ممنوعه بود اما طبق قطعنامه ٢٢٣١ یک برنامه مشروع بین المللی به شمول غنی سازی شد. فکر نمی  کنم هیج کشور دیگری چنین امتیازی را از شورای امنیت گرفته باشد که غنی سازی آن در این سطح به رسمیت شناخته شده باشد. 

وی ادامه داد: سوم اینکه پروژه امنیتی سازی ایران؛ پروژه ای که ایران را به عنوان یک تهدید به جهان معرفی می کرد از بین رفت و شکسته شد. زمانی که جهان کشوری را به عنوان تهدید بپذیرد می تواند هر بلایی سر آن بیاورد، همان بلایی که سر صدام آوردند. 


بیشتر بخوانید: افشاگری روحانی درباره قانون اقدام راهبردی؛ ۳۰۰ میلیارد دلار ضرر


عراقچی خاطرنشان کرد: با خروج ایالات متحده از برجام، منفعت نخست یعنی برداشته شدن تحریم ها از میان رفت اما دو منفعت دیگر همچنان به قوت خود باقی است. 

وی گفت: به همین دلیل است که نظام تصمیم به ادامه حضور در برجام و تلاش برای احیای آن گرفت. این تلاش در دولت دکتر روحانی شروع شد و در دولت شهید رییسی ادامه پیدا کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عباس عراقچی ، برجام
نظرات شما