تاریخ انتشار: ۰۶:۴۲ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۴ نظر

انتظار شفاف و مشخص کیهان از عراقچی: دوست نداریم دنبال مذاکره و توافق بروی!

کیهان بین ظریف و عراقچی تفاوت قائل است و عراقچی را شدت ظریف، نمی‌زند، اما از حرف‌های درباره تلاش برای توافق جدید و شکل دادن به مذاکرات هم خوشش نمی‌آید، برای همین خیلی واضح و روشن از او می‌خواهد که این مسیر نرفته و تعامل با شرق، کشور‌های منطقه و آفریقایی اکتفا کند.

انتظار شفاف و مشخص کیهان از عراقچی: دوست نداریم دنبال مذاکره و توافق بروی!

رویداد ۲۴ | «کیهان» از اینکه سکان سیاست خارجی دولت به دست عباس عراقچی داده شده، استقبالی نصف و نیمه می‌کند. یعنی عراقچی را به ظریف ترجیح داده و معتقد است که او مواضع متعادل‌تری دارد. همراهی کیهان با عراقچی نیز البته تا جایی است که باب میل او حرف بزند و حرکت کند. مثلا آنچه که عراقچی از عدم امکان احیای برجام گفته یا بر نگاه به شرق و ارتباط با منطقه و اهمیت مقاومت می‌گوید، مورد پسند و تاکید کیهانیان است، اما وقتی که از اشکال جدید مذاکره برای توافق و رفع تحریم می‌گوید، برتابیده نمی‌شود!
شاهد آنکه در شماره امروز با عنوان «فصل جدید یک داستان ناموفق» نوشته: «در برآورد‌های اولیه بیم آن می‌رود که دولت چهاردهم نیز باز در همان مسیر بن‌بست تکراری قدم گذاشته است. صحبت‌های آقای پزشکیان در تبلیغات انتخاباتی‌اش مبنی بر «احیای برجام» و «رفع تحریم با مذاکره» همان اشتیاق ناشیانه به مذاکرات و توافق را نشان می‌داد و اکنون در روز‌هایی که مقامات آمریکایی به صراحت اعلام می‌کنند «توافق با ایران در اولویت ما نیست.» و «تصمیمی برای مذاکره با ایران نداریم.» اعلام آمادگی وزیر خارجه جدید ایران برای «مذاکرات جدید» و «شکل‌های دیگر توافق» می‌تواند و بعید نیست که همان اشتیاق خسارت‌بار را برای طرف‌های غربی بازنمایی کند.»
کیهان با اشاره به اینکه «در میان تیم مذاکره‌کنندگان برجام غالبا اظهارات سید عباس عراقچی از صراحت و صداقت بیشتری درباره برجام برخوردار بود و همیشه مورد استفاده ما در کیهان قرار می‌گرفت.» نوشته: «اکنون ما دوست نداریم حالا که آقای عراقچی سکان هدایت وزارت خارجه ایران را در دست گرفته است؛ خودش فصل جدیدی از این داستان ناموفق را به نگارش درآورد!»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عراقچی ، مذاکره ، کیهان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
0
0
کیهان نوکرروسیه وغلام حلقه بگوش پوتین است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
0
0
شریعتمداری مفتخور صداش از جای گرم درمیاد
ثابت شده رفع تحریم به بهبود معیشت مردم کمک می کنه پس باید برجام احیا بشه!
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
0
0
روزگار نیکو شود اما به صبر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
0
0
کیهانیان لطفاً سکوت!
نظرات شما
پیشخوان