تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۳

ترکیه اولین زیردریایی پیشرفته خود را به آب انداخت

آنکارا در حال حاضر قصد دارد شش زیردریایی کلاس «Reis» مجهز به سامانه رانش مستقل از هوا بسازد.

ترکیه اولین زیردریایی پیشرفته خود را به آب انداخت

رویداد ۲۴| ترکیه به طور رسمی اولین زیردریایی پیشرفته خود را به نام «TCG Piri Reis» را به آب انداخت. بهره برداری از این زیردریایی، نقطه عطفی مهم در توانایی‌های نیروی دریایی این کشور محسوب می‌شود.

این زیردریایی که به سامانه رانش مستقل از هوا (AIP) مجهز است، اولین نمونه از شش زیردریایی برنامه‌ریزی شده در این پروژه است. زیردریایی‌های بعدی قرار است تا سال ۲۰۲۹ به خدمت گرفته شوند. این پروژه با هدف تقویت صنعت دفاعی ترکیه و با کمک شرکت آلمانی «تیسن‌کروپ» راه‌اندازی شده است.

ترکیه علاوه بر این زیردریایی، سال گذشته میلادی نیز اولین ناو هواپیمابر خود به نام «تی‌سی‌جی آنادلو» را به آب انداخت. این تحولات نشان‌دهنده تغییر در سیاست‌های نظامی ترکیه به سمت تجهیزات دریایی جدید است.

نیروی دریایی ترکیه روز شنبه طی مراسمی در پایگاه دریایی آکساز واقع در نزدیکی مارماریس در سواحل جنوب غربی این کشور، به طور رسمی اولین زیردریایی کلاس «Reis» را به آب انداخت.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، یاشار گولر، وزیر دفاع و دیگر مقامات بلندپایه ترکیه نیز در این مراسم حضور داشتند.

اردوغان در این مراسم گفت: «زیردریایی که امروز به خدمت گرفته می‌شود، اولین زیردریایی ماست که به شش سیستم محرکه مستقل از هوا مجهز شده است. تاکنون، بیش از ۳۸۰ آزمایش موفقیت آمیز روی این زیردریایی انجام شده است.»

طبق گفته‌های رهبر ترکیه، آنکارا در حال حاضر قصد دارد شش زیردریایی کلاس «Reis» مجهز به سامانه رانش مستقل از هوا بسازد. زیردریایی دوم نیز در آخر هفته گذشته آزمایش‌های دریایی خود را آغاز کرده است و زیردریایی سوم در مراحل نهایی قرار دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان