تاریخ انتشار: ۱۸:۲۹ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۳ نظر

امام جمعه کرج: تغییرات ژئوپلتیکی خط قرمز کشورماست

حسینی همدانی امام جمعه کرج با اشاره به موضوع کریدور قفقاز جنوبی بین آذربایجان و ارمنستان گفت: ایران اسلامی اگر منافع ملی اش به خطر بیفتد کوتاه نمی‌آید؛ خط قرمز کشور ما منافع ملی است و دراین زمینه هشدار‌های لازم به برخی کشور‌های منطقه داده شده است.

حسینی همدانی

رویداد۲۴ ایرنا نوشت: نماینده، ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت، اعلام کرد: صلابت جهان اسلام در گرو اتحاد و همدلی بین مسلمین است.

آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج افزود: وجود شریف حضرت محمد مصطفی (ص) عامل آرامش و وحدت جامعه در صدر اسلام بود.

وی با اشاره به اختلافات تاریخی مسلمانان گفت: این اختلافات زمینه تفرقه افکنی توسط دشمنان را فراهم کرد و هیبت و صلابت را از مسلمین گرفت؛ امروز امت اسلامی از تفرقه بیشترین رنج را می‌برد، اما دشمنان از تفرقه وانشقاق در جهان اسلام راضی و خوشحال هستند.

نماینده، ولی فقیه در استان البرز افزود: دشمنان اسلام بقای خود را در تفرقه می‌بینند؛ اگر مسلمانان متحد و واحد بودند آیا کشور جعلی به نام اسرائیل وجود می‌آمد که با قلدری جلوی چشم جهان نسل کشی کند.

امام جمعه کرج بیان کرد: انقلاب اسلامی نهضت خویش با قوانین اسلامی کلید زد و احیای ارزش‌های دینی به صورت عام توسط امامین آن مورد پافشاری قرار گرفته است.

آیت الله حسینی همدانی گفت: امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جبهه جهاد اسلامی به وجود آمده و با انسجام و سازماندهی عملیات تخریب و فتنه انگیزی دشمنان اسلام را خنثی کرده است؛ شکل گیری جبهه جهاد اسلامی؛ ناامیدی را از جهان اسلام گرفت و موجب امیدآفرینی در بین مسلمین شده است.

توجه به امید آفرینی

آیت الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنانش موضوع امید آفرینی در جامعه اسلامی را مورد تاکید قرار داد و گفت: گسترش موج نا امیدی بسیارخطرناک است؛ در بیانیه گام دوم انقلاب و بیانات مکرر رهبر معظم انقلاب در مناسبت‌های مختلف بار‌ها به موضوع امید آفرینی در جامعه اسلامی تاکید شده است.

امام جمعه کرج گفت: عده‌ای دانسته و حساب شده و عده‌ای از روز نادانی و جهل، امید آفرینی را در جامعه اسلامی هدف قرار داده اند؛ دشمنان و اهل نفاق به موج ناامیدی در جامعه اسلامی دامن می‌رنند چرا که حسودان طالب سلب آسایش دیگران هستند؛ هر جا امیدی باشد جلوی آن می‌ایستند.

آیت الله حسینی همدانی اظهار کرد: همانطور که قرآن کریم و عترت می‌فرمایند "یکی از خصلت‌های منافقان ایجاد یاس در جامعه اسلامی است؛ امروز کشور ما به همت جوانان دانشمند خود دارنده موشک‌های پیشرفته است که با هدف بازدارندگی تولید شده است، اما عده‌ای با ترفند‌های مختلف مقاومت افراد مقاوم را می‌کشند.

وی گفت: دشمنان با کمک رسانه‌های جبهه استکباری به صورت عمیق و پیچیده ر جامعه اسلامی برای ضربه زدن به اراده‌ها ایجاد یاس می‌کنند؛ همانطور که رهبر انقلاب فرمودند: منافقان تلاش می‌کنند اراده مردم را تضعیف کنند.

آیت الله حسینی همدانی تاکید کرد: همانطور که قرآن کریم می‌فرماید: باید اهل امید بود و امروز همه ما در معرض شیطنت‌ها برای از بین بردن امید هستیم که مصادیق آن فراوان است؛ یادمان باشد اگر خدا را یاری کنیم او هم ما را یاری و ثابت قدم می‌کند.

وی افزود: یکی از جنود عقل که باعث رشد عقل و اجتماع می‌شود" امید است "که سرمایه محسوب می‌شود، اما دشمنان می‌خواهند امید را از ما بگیرند؛ امید همه سرمایه ما است و مواظب باشیم با برچسب زدن‌ها امید را از ما نگیرند چرا ما امت امام حسین (ع) هستیم و آن حضرت صبح عاشورا با امید وارد میدان شد و نهضت عظیم کربلا را خلق کرد.

مواسات شاخصه مهم امت حضرت حجت (عج)

نماینده، ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با تبریک نهم ربیع الاول آغاز امامت حضرت، ولی عصر (عج) گفت: امام عصر (عج) آخرین ذخیره الهی و از فرزندان حضرت رسول اکرم (ص) است؛ ظهور و فرج آن حضرت بدون مقدمات لازم محقق نمی‌شود که یکی از این مقدمات در رکاب بودن آن حضرت توسط مومنان است.


بیشتر بخوانید: امام جمعه کرج: انقلابیون مراقب هجمه رفتارهایی که از عبارت تندرو استفاده می‌کنند، باشند

امام جمعه کرج: برخی از افراد کابینه در مسایل مهمی که منافع ملی را درمعرض خطر قرار داده بود نقش داشتند


امام جمعه کرج بیان کرد: باید اهل تقوا بود و با قرآن کریم انس و الفت داشت؛ امت حضرت حجت (عج) باید مواسات داشته باشد؛ کسی که به فقرا و اطرافیان به لحاظ مالی، فکری و عقیدتی کمک می‌کند جلوه دیگر از مواسات را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: امروز فلسطین و غزه مظلوم است که به همه جهان درس مقاومت می‌دهد؛ مردم مظلوم غزه با تقدیم هزاران شهید در مقابل دشمنان اسلام ایستاده اند؛ این درحالی است که مجامع بین المللی و حقوق بشری دنیا در مقابل جنایت‌های صهیونیست‌ها خوار و ناتوان هستند.

وی تاکید کرد: ملت فسلطین با ایستادگی خود طعم شیرین پیروزی را خواهد چشید البته ملت ایران پشت مظلومان فلسطینی است.

ایران در برابر منافع ملی خود کوتاه نمی‌آید

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به موضوع کریدور قفقاز جنوبی بین آذربایجان و ارمنستان گفت: ایران اسلامی اگر منافع ملی اش به خطر بیفتد کوتاه نمی‌آید؛ خط قرمز کشور ما منافع ملی است و دراین زمینه هشدار‌های لازم به برخی کشور‌های منطقه داده شده است.

امام جمعه کرج اظهار کرد: تغییرات ژئوپلتیکی خط قرمز کشورما است و در این زمینه کوتاه نخواهیم آمد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: امام جمعه کرج
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
1
0
ببخشید که روسیه و ترکیه با شما هماهنگ نمیکنن.
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
1
0
رویداد ۲۴ :امام جمعه کرج: تغییرات ژئوپلتیکی خط قرمز کشورماست
حرف من : فرمایشتان کاملا" متین و درست است و نظر تمام ایرانیان نیز همین است ولی جسارتا" ایشان میتواند واژه " ژئو پلتیک" را تعریف کند .منظور حقیر به چالش کشیدن معلومات ایشان نیست بلکه نظرم اینست که کشور وزارت امور خارجه و سخنگو دارد ،کمااینکه وزارت ارشاد ،قوه قضائیه و وزارت کشور هم دارد .امامان جمعه باید از این توهم چندین ده ساله خارج شوند که بعد از ارتقا به این جایگاه ،به درجه عالم العلوم میرسند و حق دارند در هر مسئله نظر کازشناسی ارایه کنند و الاخص ذاتا" شانیت راهنمای دولت درانجام وظیفشان را دارا هستند ،چرا که در حقیقت وظیفه ایشان آسیب شناسی خلاهای معنوی جامعه و تلاش برای رفع آنهاست که البته آنهم در جای خودش به عمل کار برآید و به سخندانی نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
1
0
عجب ... فقط غزه مظلوم است ؟ مسلمانان چین که میلیون میلیون در اردوگاهها زندانی اند جزو مظلومان محسوب نمیشوند جناب استاد ژئوپلتیک !!!!؟
نظرات شما
پیشخوان