تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۰۳ آبان ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

ظریف: اعتماد به نفس امنیتی و بلوغ راهبردی ایران را مدیون رهبری هستیم

محمدجواد ظریف، معاون راهبردی رییس‌جمهور تاکید کرد: بر اساس این اعتماد به نفس راهبردی و امنیتی می‌توانیم راهبرد منطقه قوی را مطرح و دنبال کنیم.

ظریف: اعتماد به نفس امنیتی و بلوغ راهبردی ایران را مدیون رهبری هستیم

رویداد۲۴| رویداد محمدجواد ظریف در «همایش بین‌المللی مسائل راهبردی، اقتصادی و فرهنگی قفقاز»، اظهار کرد: سیاست همسایگی ایران یک واقعیت است تا یک برسازی و ایران باتوجه به ژئوپلیتیک خود و ظرفیت‌های فراوان مادی و معنوی، علمی، نیروی انسانی می‌تواند هاب ترانزیتی، فناوری و انرژی در منطقه باشد.
وی با اشاره به ابتکار سیاسی قفقاز موسوم به ۳+۳ میان کشور‌های ایران، ترکیه، روسیه، آذربایجان، ارمنستان و گرجستان، یادآور شد: در ابتکار ۳+۳ نیازمند همکاری‌های فراگیر هستیم و می‌توانیم از این ابتکار برای حل مسائل منطقه بدون دخالت بیگانگان استفاده کنیم، زیرا نیروی خارجی توان و تمایل حمایت از ما و منطقه ما را ندارد.
معاون راهبردی رئیس‌جمهوری با یادآوری توافق آتش‌بس سه‌جانبه روسیه، آذربایجان و ارمنستان که به جنگ قره‌باغ خاتمه داد، در مورد مسیر‌های مواصلاتی میان آذربایجان و ارمنستان، گفت: بند ۹ توافق آتش‌بس می‌تواند موجب همکاری باشد نه تقابل و می‌توان با ایجاد یک کنسرسیوم ترانزیتیِ ترکیبی منافع همه کشور‌های قفقاز و کشور‌های بزرگ همجوار آن را تضمین کرد.
ظریف تصریح کرد: ایران در دوران پس از انقلاب اسلامی و به‌ویژه در دوره زعامت رهبری انقلاب توانست تبدیل به یک قدرت مطمئن شود و از تمامیت ارضی خود حفاظت کند و بر چالش امنیتی ۲۰۰ ساله خود فائق آید.
وی اظهار کرد: این اعتماد به نفس امنیتی و بلوغ راهبردی ایران پس از ۲۰۰ سال را مدیون رهبر انقلاب و نیرو‌های مسلح هستیم. ضمن اینکه بر اساس این اعتماد به نفس راهبردی و امنیتی می‌توانیم راهبرد منطقه قوی را مطرح و دنبال کنیم.
ظریف همچنین با اشاره به حضور اسرائیل در جمهوری آذربایجان، تاکید کرد: حضور اسرائیل در جمهوری آذربایجان مثل حضورش در برخی کشور‌های خلیج‌فارس برای ایجاد سپر برای خودش است و در اصل آنان را قربانی خودش می‌کند نه اینکه بخواهد از آنان حمایت یا حفاظت کند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۳
0
0
فشار پایداری ها باعث گردید تا ظریف حضورکم رنگی در رسانه ها داشته باشد جای تأسف دارد دوم در مسافرت های خارچی پزشکیان جای ظریف خالی است برای ماملت نامشخص است چرادرمسافرتهای مهم بریکس وسایر ظریف جزتیم همراهان نیست
نظرات شما
پیشخوان