تاریخ انتشار: ۲۲:۱۱ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۷

اهم دستاورد‌های کلیدی شرکت مخابرات ایران در سال گذشته

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران امروز دوشنبه اول بهمن ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران، با اشاره به یک ساله شدن آغاز به کار تیم مدیریتی جدید شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: در این مدت تأکید بر استفاده از توانمندی‌های ایرانی، تولید داخلی، استفاده از فناوری‌های لبه تکنولوژی، افزایش همدلی و تعلق سازمانی با توجه به سرمایه انسانی از مهم‌ترین اولویت‌های شرکت به‌منظور تحقق ارتباطی فراگیر با تمام مشتریان خود در سراسر کشور بوده است.

 رویداد۲۴مهندس سید مجید صدری ادامه داد: در سال جاری با تلاش‌های صورت گرفته، برند شرکت مخابرات ایران پس از ۶۵ سال به ثبت رسید که نقش مهمی در هویت بخشی و حفاظت و صیانت از برند تاریخی و ارزشمند مخابرات ایران دارد. همچنین در راستای تقویت برند، شعار " ارتباطی فراگیر" به عنوان شعار برند شرکت مخابرات ایران انتخاب شد.

وی افزود: مجموعه مخابرات ایران زنجیره‌ای از تجارب غنی و حرفه‌ای سالیان طولانی است که در حال حاضر مسئولیت خطیر اداره آن بر عهده مدیران فعلی گذاشته شده است و این مهم، مسئولیت مجموعه مدیران و هیئت مدیره شرکت را در امر مهم خدمت رسانی به ده‌ها میلیون مشترک شرکت مخابرات ایران در سراسر کشور سنگین‌تر می‌کند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، هماهنگی و مدیریت یکپارچه تبلیغات به‌صورت کشوری، صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها، پرهیز از موازی کاری در این زمینه، افزایش تعداد اخبار و اطلاع رسانی‌ها در درگاه‌های ارتباطی را به میزان ۷۰ درصد در یک سال گذشته و انجام نظرسنجی‌های مختلف موردنیاز شرکت به‌منظور ارائه راهکار‌های مناسب را از اهم اقدامات انجام شده شرکت در حوزه روابط عمومی و تبلیغات عنوان کرد.

مهندس سید مجید صدری، کسب مقام نخست شرکت مخابرات ایران در رتبه‌بندی ۵۰۰ شرکت برتر، حضور در بیست و یکمین رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران و کسب رتبه اول، شرکت در جشنواره تبلیغات و کسب مقام اول در آن حضور فعال و موفق در نمایشگاه تلکام، حضور شرکت در نمایشگاه معرفی تقاضای ساخت و تولید سیستم‌های موردنیاز صنایع و همین‌طور حضور فعال در نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات را ازجمله مهم‌ترین افتخارات کشور در یک سال گذشته عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تشریح روند ارائه خدمات به شرکت‌های FCP به‌عنوان ارائه‌دهندگان خدمات متنوع ارتباطات ثابت افزود: هم‌افزایی و تعامل بیشتر به بهبود شرایط کمک مؤثری می‌کند. در همین زمینه، شرکت مخابرات ایران بستر لازم را برای استفاده از زیرساخت‌های موجود و بهره‌مندی از آن‌ها برای این شرکت‌ها را فراهم کرده و ساختاری متفاوت برای تعاملات بهتر تعریف‌شده که موجب افزایش رضایت شرکت‌های همکار شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، اصلاح آیین‌نامه تقاضا و اشتراک تلفن، ساماندهی مراکز تماس و توسعه کانال‌های غیرحضوری و ارتباط گسترده‌تر، آسان‌تر با مشتریان در سراسر کشور و ارائه خدمات بهتر به آن‌ها را ازجمله نتایج انجام برنامه‌های انجام‌شده شرکت مخابرات ایران دانست.

وی افزایش کانال‌های اطلاع‌رسانی مشتریان، کاهش تعداد تلفن‌های بدون کارکرد به تعداد یک‌میلیون و سیصد هزار شماره، ساماندهی مراکز پاسخگویی ۲۰۲۰ و کاهش زمان انتظار، تدوین طرح ثبت مشاغل در ۱۱۸، تخلیه یک‌میلیون شماره تلفن بدون کارکرد، اصلاح فرآیند‌ها و ساده‌سازی واگذاری خدمات و اجرای طرح تجربه مشتری در سطح دفاتر و بهبود سامانه ۲۰۰۰ در جهت افزایش رضایتمندی مشتریان و کاهش لا وصولی‌ها در شرکت مخابرات ایران را از دیگر اقدامات شرکت در بهبود کیفیت خدمت‌رسانی به مشتریان عنوان کرد.

مهندس سید مجید صدری افزود: فعالیت‌های مختلفی با برنامه‌ریزی مدون انجام‌شده که از نتایج آن سامان‌دهی اطلاعات و خدمات واگذارشده در سامانه CRM، بهبود کیفیت صورتحساب مشتریان و همچنین تدوین مدل استاندارد برای تعریف و تصویب طرح‌های تجاری ازجمله تصویب طرح‌های غزال و تانومای ویژه از مهم‌ترین اقدامات بوده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به راه‌کار‌های اجرایی برای افزایش درآمد از محل بهبود کیفیت سرویس‌ها و اجرای برنامه‌های ارتقای سطح SLA برای تمام مشتریان به سطح نقره‌ای، افزود: تدوین فرایند‌ها و مکانیزم‌های اجرایی بیت استریم در حوزه تجاری و تدوین مدل تصویب همکاری مشارکتی با سایر شرکت‌ها به خصوص FCP‌ها از مهم‌ترین اقدامات شرکت مخابرات ایران در یک سال گذشته بوده است.

مهندس سید مجید صدری، راه‌یابی جامع کشوری سر شماره ۲۰۱۰ به‌منظور افزایش رضایتمندی بیشتر مشتریان تجاری شرکت و خدمات پاسخگویی ۲۴ ساعته بر مبنای فرایند ETOM و صرفه‌جویی در هزینه‌ها و امکان پایش شاخص‌ها، امکان ارزیابی نظارت و پاسخگویی و همچنین ارتباط مستقیم با مشتریان بزرگ و افزایش رضایتمندی مشتریان تجاری را از مهم‌ترین اقدامات شرکت در حوزه تجاری عنوان کرد.

وی افزود: تدوین برنامه دایری و درآمدی با جزئیات کامل در سطح مراکز مخابراتی، شناسایی ریسک‌های عملیاتی و راهبردی در سطح شرکت و استقرار سیستم مدیریت ریسک، تهیه گزارش‌های تفسیری مدیریت برای بورس، تهیه طرح توجیهی (اقتصادی/ فنی) شبکه GSM-WLL، بهبود شاخص‌ها و برنامه‌ها با ارزیابی دقیق و پیوسته مناطق، نهادینه کردن فرهنگ پیگیری از طریق فرآیند Task Management در شرکت مخابرات ایران و شرکت‌های تابعه را از مهم‌ترین اقدامات شرکت عنوان کرد.

مهندس سید مجید صدری با تشریح اقدامات در حوزه حقوقی و تنظیم مقررات یادآور شد: شرکت مخابرات ایران در یک سال اخیر با فعال‌تر شدن سیاست‌گذاری‌های کلیدی شرکت توانست برنامه‌های خود ازجمله اصلاح بندی از لایحه مالیات بر ارزش‌افزوده، اصلاح نحوه محاسبه و میزان حق السهم پرداختی به سازمان و اصلاح تعهدات شبکه تلفن ثابت مندرج در الحاقیه شماره یک پروانه را به سرانجام برساند.

وی همچنین ایجاد نظام تعرفه جدید بر اساس تقسیم‌بندی کاربری تلفن ثابت به تفکیک اداری، مسکونی و تجاری، تدوین نقشه راه آموزشی در حوزه‌های مختلف دانشی، پیاده‌سازی نظام مدیریت عملکرد کارکنان همسو بازنگری و بهبود فرایند انتصاب و اجرای طرح اتوماسیون یکپارچه کشوری را از دیگر اقدامات مهم مجموعه مخابرات عنوان کرد

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران یادآور شد: ساماندهی مشاورین داخلی، اصلاح طرح صندوق ۶ درصد، رسیدگی به وضعیت پرسنل و توجه بیشتر به نیاز‌ها و خواسته‌های تمام کارکنان و بازنشستگان در مسائل رفاهی، پرداختی و آموزشی ازجمله مهم‌ترین اقدامات شرکت مخابرات ایران در یک سال گذشته بوده است.


مهندس سید مجید صدری در تشریح دستاورد‌های دیگر شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: توجه ویژه به مطالبات و خواسته‌های معوق و به‌حق نیروی انسانی، منظم سازی پرداخت حقوق، توجه ویژه به معوقات و همچنین تسهیل ارتباط همکاران با مدیرعامل از طریق ایجاد کانال‌های متعدد ارتباطی ازجمله مواردی بوده است که موجب بهبود قابل‌ملاحظه رضایتمندی کارکنان و ارتباط و تقویت ارتباط بین مدیران ارشد با بدنه شرکت شده است.

وی به تکمیل پروژه کدینگ جامع و یکپارچه کالا و تجهیزات کل شرکت اشاره کرد و افزود: بازنگری راهبرد حوزه پشتیبانی و زنجیره تأمین و تطبیق آن با راهبرد کلان شرکت، شروع پروژه مکانیزه شده حوزه زنجیره تأمین به‌عنوان سیستم یکپارچه SCM و طراحی فرم‌های جمع‌آوری اطلاعات کشوری و پیاده‌سازی آن در سامانه سی جام از اقدامات مهم شرکت مخابرات ایران در یک سال گذشته است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران بابیان اینکه مصرف روزانه اینترنت مشتریان شرکت مخابرات ایران نسبت به سال گذشته به‌صورت میانگین ۶۱ درصد افزایش‌یافته است افزود: مصرف اینترنت بین‌الملل شرکت نیز در دی‌ماه امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته رشد ۵۵ درصدی را نشان می‌دهد و همچنین در بخش ترافیک داخلی نیز در همین بازه زمانی مصرف مشترکین نسبت به دی‌ماه سال گذشته ۴ برابر شده است. به صورتی که ارزان‌ترین اینترنت در بین تمام اپراتور‌های ثابت و سیار متعلق به شرکت مخابرات ایران است.

مهندس سید مجید صدری گفت: ساماندهی وضعیت پروژه‌های بلاتکلیف در حوزه‌های فناوری اطلاعات و همچنین بازنگری در ساختار معاونت با رویکرد IT Governance به جهت ایجاد چابکی در پاسخ‌دهی به نیاز‌های شرکت در یک سال گذشته انجام شده است.

وی همچنین با تشریح افزایش پایداری و سرعت سیستم‌های نرم‌افزاری در مناطق و همچنین نظارت بر عملکرد پیمانکاران در رعایت SLA اضافه کرد: ساماندهی و ایجاد رویه یکپارچه برای اعمال سیاست‌های تفکیک ترافیک داخلی و پیام‌رسان‌ها در ۳۱ منطقه مخابراتی کشور و رفع مشکلات و پایدارسازی و یکپارچگی CRM و Billing ازجمله اقدامات در یک سال گذشته است.

مهندس سید مجید صدری به تکمیل و بهره‌برداری از مرکز عملیات شبکه متمرکز شرکت مخابرات ایران اضافه کرد و افزود: این مرکز با بیش از ۱۵ سامانه مانیتورینگ، امکان پایش لحظه‌ای کیفیت شبکه در سراسر کشور و همچنین رفع مشکلات احتمالی پیش‌آمده در شبکه را فراهم می‌کند.
 
منبع: پرتال مخابرات ایران
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما