عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:
افزایش ۵۰ درصدی کرایه برخی تاکسیها
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برخی رانندگان تاکسی زیر سایه ضعف نظارت کرایهها را تا ۵۰ درصد افزایش دادهاند.
رویداد۲۴ احمد بیگدلی با انتقاد از اینکه برخی رانندگان تاکسی کرایهها را تا ۵۰ درصد افزایش دادهاند، گفت: این اقدام نشانه ضعف نظارت دستگاههای مسئول مانند وزارت کشور، شهرداری و تاکسیرانی است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تاکسی در پایتخت به اندازه کافی وجود دارد و کمبودی نداریم، افزود: متاسفانه هیچ گونه نظارتی بر فعالیت آنها وجود ندارد در واقع ۳۰ تا ۴۰ درصد رانندگان تاکسی به ویژه در روزهایی که مردم نیاز بیشتری به خدمات رسانی دارند (برفی و بارانی) دنبال دربستی هستند و برخی رانندگان هم در ساعات اوج ترافیک از تاکسی استفاده نمیکنند و این نشانه ضعف نظارت تاکسیرانی است.
وی ادامه داد: البته رانندگان تاکسی جزو اقشار آسیب پذیر جامعه هستند و باید از آنها حمایت مناسبی صورت گیرد و در کنار این نظارتها بر عملکرد آنها افزایش یابد؛ به طور قطع اگر نظارت بر فعالیت تاکسیها و مسافربرهای شخصی افزایش یابد بیش از ۷۰ درصد مشکلات این حوزه رفع خواهد شد.
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توسعه و ارتقای حمل و نقل عمومی در کلانشهرها به ویژه پایتخت، گفت: علیرغم تحریمها در رابطه با تامین واگن و واگنسازی عملکرد خوبی داشتیم و چندین کارخانه واگنسازی در کشور راهاندازی شده تعداد اتوبوسها باید با همکاری دولت افزایش یابد و حمل و نقل عمومی فرسوده هم از رده خارج شود.
بیگدلی با بیان اینکه استفاده از حمل و نقل عمومی باید به فرهنگ تبدیل شود و نمیتوان با آن اجباری برخورد کرد، ادامه داد: باید برای ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی فرهنگسازی مناسب از سوی دستگاههای متولی انجام شود و همچنین توسعه آن در دستور کار قرار گیرد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم، یادآور شد: در شرایط فعلی که مردم با مشکلات اقتصادی مواجه هستند مراقب هزینههای زندگی خود هستند و وقتی ببینند به سهولت میتوانند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند استفاده از آنها را به خودروهای شخصی ترجیح میدهند بنابراین باید زیرساختهای حمل و نقل عمومی به اندازه کافی موجود باشد.
وی با یادآوری اینکه معیشت ۳۰۰ هزار نفر در پایتخت در گرو فعالیت مسافربرهای شخصی است، گفت: هر چند بر اساس اصل ۲۸ قانون اساسی؛ هر فردی حق دارد شغلی را که بدان مایل است و مخالف اسلام، مصالح عمومی و حقوق دیگران نباشد را انتخاب کند، اما از آنجایی که مسافربرهای شخصی مجوز ندارند و زیر نظر هیچ دستگاهی فعالیت نمیکنند ممکن است کرایه بیشتری را از مردم اخذ کنند و به تبع آن مشکلاتی ایجاد شود بنابراین نیاز است ساماندهی آنها در دستور کار مسئولان شهری قرار گیرد.
وی ادامه داد: البته رانندگان تاکسی جزو اقشار آسیب پذیر جامعه هستند و باید از آنها حمایت مناسبی صورت گیرد و در کنار این نظارتها بر عملکرد آنها افزایش یابد؛ به طور قطع اگر نظارت بر فعالیت تاکسیها و مسافربرهای شخصی افزایش یابد بیش از ۷۰ درصد مشکلات این حوزه رفع خواهد شد.
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توسعه و ارتقای حمل و نقل عمومی در کلانشهرها به ویژه پایتخت، گفت: علیرغم تحریمها در رابطه با تامین واگن و واگنسازی عملکرد خوبی داشتیم و چندین کارخانه واگنسازی در کشور راهاندازی شده تعداد اتوبوسها باید با همکاری دولت افزایش یابد و حمل و نقل عمومی فرسوده هم از رده خارج شود.
بیگدلی با بیان اینکه استفاده از حمل و نقل عمومی باید به فرهنگ تبدیل شود و نمیتوان با آن اجباری برخورد کرد، ادامه داد: باید برای ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی فرهنگسازی مناسب از سوی دستگاههای متولی انجام شود و همچنین توسعه آن در دستور کار قرار گیرد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم، یادآور شد: در شرایط فعلی که مردم با مشکلات اقتصادی مواجه هستند مراقب هزینههای زندگی خود هستند و وقتی ببینند به سهولت میتوانند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند استفاده از آنها را به خودروهای شخصی ترجیح میدهند بنابراین باید زیرساختهای حمل و نقل عمومی به اندازه کافی موجود باشد.
وی با یادآوری اینکه معیشت ۳۰۰ هزار نفر در پایتخت در گرو فعالیت مسافربرهای شخصی است، گفت: هر چند بر اساس اصل ۲۸ قانون اساسی؛ هر فردی حق دارد شغلی را که بدان مایل است و مخالف اسلام، مصالح عمومی و حقوق دیگران نباشد را انتخاب کند، اما از آنجایی که مسافربرهای شخصی مجوز ندارند و زیر نظر هیچ دستگاهی فعالیت نمیکنند ممکن است کرایه بیشتری را از مردم اخذ کنند و به تبع آن مشکلاتی ایجاد شود بنابراین نیاز است ساماندهی آنها در دستور کار مسئولان شهری قرار گیرد.
منبع: خانه ملت
خبر های مرتبط