فرسودگی شدید در بیش از ۵۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی
عضو کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با حضور در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران؛ ضمن دیدار با مدیرعامل این شرکت از نزدیک در جریان اقدامات ناوگان اتوبوسرانی پایتخت از جمله فعالیتهای این مجموعه در زمینه پیشگیری از ویروس کرونا و خدمات رسانی هر چه بهتر و بیشتر به شهروندان در شرایط موجود قرار گرفت.
رویداد۲۴ شهربانو امانی در جلسه مشترک با محمود ترفع، ضمن گرامیداشت لیالی قدر، یکی از مشاغلی را که از آغاز کرونا بسیار زحمت کشیده اند، رانندگان اتوبوسرانی نام برد و گفت: تا قبل از شیوع ویروس کرونا، مردم را تشویق میکردیم که از حمل و نقل عمومی استفاده کنند، اما در حال حاضر میبایست با فرهنگ سازی، لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه و رعایت بهداشت فردی را در استفاده از حمل و نقل عمومی به شهروندان توصیه کنیم.
وی با اشاره به اینکه ۹۳ درصد مطالبات مردم تهران، حل مشکل ترافیک و آلودگی هواست، اظهار کرد: دولت در باره تحویل ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوسی که قرار بود به شهرداری تهران تحویل دهد، به تعهدات خود عمل نکرد در صورتی که تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی در همه جای دنیا وظیفه حاکمیتی دولتها محسوب میشود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران یکی از وظایف مهم و ذاتی شهرداری را جابهجایی مسافر دانست و گفت: این در حالی است که متاسفانه شرکت واحد اتوبوسرانی از حداقل کمکها برخوردار است و کارکنان آن به ویژه رانندگان اتوبوس، شغل بسیار سخت و زیان آوری دارند که لازم میدانم به نمایندگی از مردم خوب تهران و همکارانم در شورای شهر، قدرشناس این عزیزان باشم و به سهم خودم از مدیریت و کارکنان این مجموعه خدوم قدردانی نمایم.
امانی با بیان اینکه بسیاری از پروتکلهای بهداشتی قبل از اینکه ابلاغ شوند، از سوی شهرداری تهران اجرا شدند و شرکت واحد از مجموعههای پیشتاز در این زمینه بود، تصریح کرد: یکی از ویژگیهای مدیریتهای مردمی، داشتن گوش شنوا و پاسخگویی است که خوشبختانه مدیریت شرکت واحد از این ویژگی برخوردار است.
بیشتر بخوانید:میزان خسارت کرونا به حمل و نقل عمومی چقدر است؟
وی با اشاره به اینکه ۹۳ درصد مطالبات مردم تهران، حل مشکل ترافیک و آلودگی هواست، اظهار کرد: دولت در باره تحویل ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوسی که قرار بود به شهرداری تهران تحویل دهد، به تعهدات خود عمل نکرد در صورتی که تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی در همه جای دنیا وظیفه حاکمیتی دولتها محسوب میشود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران یکی از وظایف مهم و ذاتی شهرداری را جابهجایی مسافر دانست و گفت: این در حالی است که متاسفانه شرکت واحد اتوبوسرانی از حداقل کمکها برخوردار است و کارکنان آن به ویژه رانندگان اتوبوس، شغل بسیار سخت و زیان آوری دارند که لازم میدانم به نمایندگی از مردم خوب تهران و همکارانم در شورای شهر، قدرشناس این عزیزان باشم و به سهم خودم از مدیریت و کارکنان این مجموعه خدوم قدردانی نمایم.
امانی با بیان اینکه بسیاری از پروتکلهای بهداشتی قبل از اینکه ابلاغ شوند، از سوی شهرداری تهران اجرا شدند و شرکت واحد از مجموعههای پیشتاز در این زمینه بود، تصریح کرد: یکی از ویژگیهای مدیریتهای مردمی، داشتن گوش شنوا و پاسخگویی است که خوشبختانه مدیریت شرکت واحد از این ویژگی برخوردار است.
بیشتر بخوانید:میزان خسارت کرونا به حمل و نقل عمومی چقدر است؟
اجباری شدن ماسک در سواریها و اتوبوسهای بین شهری
وی با اعلام اینکه بیش از ۵۰ درصد مردم تهران، کرونا را جدی نگرفته اند و ممکن است بیماری کووید ۱۹ مجدداً اوج بگیرد، افزود: خودمراقبتی رانندگان اتوبوس که خوشبختانه شاهد آن هستیم، علاوه بر اینکه باعث افزایش ایمنی این عزیزان میشود، در آموزش غیر مستقیم شهروندان نیز موثر است.
نماینده مردم تهران در پارلمان شهری، لزوم مستندسازی کاهش درآمدهای این شرکت به دلیل شیوع ویروس کرونا و تبدیل آن به عدد و رقم را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بودجه عمومی از شرایط مناسبی برخوردار نیست، دولت موظف است بخشی از خسارتهای شهرداری تهران را جبران کرده و از محل صندوق ذخیره ارزی، مدیریت شهری را که در مقابله با کرونا رتبه اول را داشته است، کمک کند.
پیش از سخنان عضو شورای شهر، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت به ویژه اقدامات پیشگیرانهای که به منظور مقابله با کرونا اتخاذ و اجرا شده است، گفت: نیمی از جابهجاییهای ناوگان اتوبوسرانی تهران از طریق خطوط بی آر تی و نیمی از طریق بخش خصوصی انجام میشود و این در حالی است که بیش از ۵۰ درصد ناوگان به شدت فرسوده است.
مهندس محمود ترفع، حداقل نیاز تهران به اتوبوس بر اساس طرح مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک را ۳ هزار دستگاه عنوان کرد و افزود: این در شرایطی است که دولت از سال ۸۹ تاکنون حتی یک دستگاه اتوبوس نیز به تهران تحویل نداده است.
وی در خصوص نیروی انسانی شرکت واحد با اعلام اینکه از سال ۸۹ استخدامی در این شرکت صورت نگرفته است و بیشترین خروج نیرو از شهرداری تهران متعلق به اتوبوسرانی است، خاطرنشان کرد: شغل بیشتر کارکنان این مجموعه، سخت و زیان آور است و ۴ درصد حق بیمه کارگرانی که دارای شغل سخت و زیان آور هستند، میبایست از طریق کارفرما به تأمین اجتماعی پرداخت شود که برای خروج نیروهایی که سال گذشته بازنشسته شدند نیز با مشکل تأمین منابع مالی رو به رو بوده ایم که با تدبیر شهردار محترم تهران این مشکل اخیراً برطرف شد.
براساس گزارش روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی؛ بعد از این جلسه عضو شورای اسلامی شهر تهران با حضور در محل پایانه اتوبوسرانی علم و صنعت در مراسم آغاز به کار ۳۵ دستگاه فوگر (مه پاش) سرد حاضر و از نزدیک در جریان عملیات ضد عفونی کردن ناوگان اتوبوسرانی قرار گرفت و با تعدادی از مسافران در مورد نظر آنها مبنی بر عملکرد شرکت واحد اتوبوسرانی از نزدیک گفتگو کرد.
وی با اعلام اینکه بیش از ۵۰ درصد مردم تهران، کرونا را جدی نگرفته اند و ممکن است بیماری کووید ۱۹ مجدداً اوج بگیرد، افزود: خودمراقبتی رانندگان اتوبوس که خوشبختانه شاهد آن هستیم، علاوه بر اینکه باعث افزایش ایمنی این عزیزان میشود، در آموزش غیر مستقیم شهروندان نیز موثر است.
نماینده مردم تهران در پارلمان شهری، لزوم مستندسازی کاهش درآمدهای این شرکت به دلیل شیوع ویروس کرونا و تبدیل آن به عدد و رقم را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بودجه عمومی از شرایط مناسبی برخوردار نیست، دولت موظف است بخشی از خسارتهای شهرداری تهران را جبران کرده و از محل صندوق ذخیره ارزی، مدیریت شهری را که در مقابله با کرونا رتبه اول را داشته است، کمک کند.
پیش از سخنان عضو شورای شهر، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت به ویژه اقدامات پیشگیرانهای که به منظور مقابله با کرونا اتخاذ و اجرا شده است، گفت: نیمی از جابهجاییهای ناوگان اتوبوسرانی تهران از طریق خطوط بی آر تی و نیمی از طریق بخش خصوصی انجام میشود و این در حالی است که بیش از ۵۰ درصد ناوگان به شدت فرسوده است.
مهندس محمود ترفع، حداقل نیاز تهران به اتوبوس بر اساس طرح مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک را ۳ هزار دستگاه عنوان کرد و افزود: این در شرایطی است که دولت از سال ۸۹ تاکنون حتی یک دستگاه اتوبوس نیز به تهران تحویل نداده است.
وی در خصوص نیروی انسانی شرکت واحد با اعلام اینکه از سال ۸۹ استخدامی در این شرکت صورت نگرفته است و بیشترین خروج نیرو از شهرداری تهران متعلق به اتوبوسرانی است، خاطرنشان کرد: شغل بیشتر کارکنان این مجموعه، سخت و زیان آور است و ۴ درصد حق بیمه کارگرانی که دارای شغل سخت و زیان آور هستند، میبایست از طریق کارفرما به تأمین اجتماعی پرداخت شود که برای خروج نیروهایی که سال گذشته بازنشسته شدند نیز با مشکل تأمین منابع مالی رو به رو بوده ایم که با تدبیر شهردار محترم تهران این مشکل اخیراً برطرف شد.
براساس گزارش روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی؛ بعد از این جلسه عضو شورای اسلامی شهر تهران با حضور در محل پایانه اتوبوسرانی علم و صنعت در مراسم آغاز به کار ۳۵ دستگاه فوگر (مه پاش) سرد حاضر و از نزدیک در جریان عملیات ضد عفونی کردن ناوگان اتوبوسرانی قرار گرفت و با تعدادی از مسافران در مورد نظر آنها مبنی بر عملکرد شرکت واحد اتوبوسرانی از نزدیک گفتگو کرد.
خبر های مرتبط