تبلیغات اینترنتی دارو قانونی شد
هیئت مقررات زدایی وزارت اقتصاد، سازمان نظام پزشکی را مکلف کرد تا فرآیند صدور مجوز تبلیغات دارو، مواد خوراکی و بهداشتی در فضای مجازی را تسهیل کند.
رویداد۲۴ هیئت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در جلسه ۲۰ مرداد امسال، دو فرآیند دیگر از کسب و کارهای پُرتقاضا را تسهیل کرد.
بر اساس این مصوبه، سازمان نظام پزشکی مکلف شد اطلاعات شناسه مجوز تبلیغات و انتشار آگهیهای مواد خوراکی، آشامیدنی، دارو، آرایشی، بهداشتی و امور پزشکی را در درگاه ملی مجوزها بارگذاری کند.
همچنین سازمان نظام پزشکی با همکاری اتحادیه کسب و کارهای مجازی مکلف شد تا ظرف یک ماه فرآیند صدور مجوز تبلیغات مذکور برای شرکتهای پلتفرمی را تسهیل کند؛ ضمن اینکه اگر شرکتهای پلتفرمی حوزه دارو و مواد خوراکی و بهداشتی اگر درخواست مجوز به نظام پزشکی دهند، این سازمان موظف است ۲ روزه پاسخ دهد؛ در غیر این صورت، عدم پاسخگویی به منزله پاسخ مثبت است.
بیشتر بخوانید: چه کسانی باید واکسن آنفلوآنزا بزنند؟
هیئت مقررات زدایی در بخش دیگری از مصوبه ۲۰ مرداد ماه خود وزارت صمت، اتاق اصناف ایران و اتحادیه کشوری فروشگاههای زنجیرهای را مکلف کرد تا شرایط راه اندازی این نوع کسب و کارها در همه رستههای شغلی در زمینه «حداقل متراژ» و همچنین «تناسب حداقل متراژ با نوع فعالیت مورد تقاضا» ظرف مدت یک ماه بازنگری کند.
در این مصوبه، دستورالعمل قبلی در فروشگاههای زنجیرهای از «حداقل دو شعبه در ۲ شهر» به «۲ شعبه» تغییر داده شده است.
بر اساس این مصوبه، سازمان نظام پزشکی مکلف شد اطلاعات شناسه مجوز تبلیغات و انتشار آگهیهای مواد خوراکی، آشامیدنی، دارو، آرایشی، بهداشتی و امور پزشکی را در درگاه ملی مجوزها بارگذاری کند.
همچنین سازمان نظام پزشکی با همکاری اتحادیه کسب و کارهای مجازی مکلف شد تا ظرف یک ماه فرآیند صدور مجوز تبلیغات مذکور برای شرکتهای پلتفرمی را تسهیل کند؛ ضمن اینکه اگر شرکتهای پلتفرمی حوزه دارو و مواد خوراکی و بهداشتی اگر درخواست مجوز به نظام پزشکی دهند، این سازمان موظف است ۲ روزه پاسخ دهد؛ در غیر این صورت، عدم پاسخگویی به منزله پاسخ مثبت است.
بیشتر بخوانید: چه کسانی باید واکسن آنفلوآنزا بزنند؟
هیئت مقررات زدایی در بخش دیگری از مصوبه ۲۰ مرداد ماه خود وزارت صمت، اتاق اصناف ایران و اتحادیه کشوری فروشگاههای زنجیرهای را مکلف کرد تا شرایط راه اندازی این نوع کسب و کارها در همه رستههای شغلی در زمینه «حداقل متراژ» و همچنین «تناسب حداقل متراژ با نوع فعالیت مورد تقاضا» ظرف مدت یک ماه بازنگری کند.
در این مصوبه، دستورالعمل قبلی در فروشگاههای زنجیرهای از «حداقل دو شعبه در ۲ شهر» به «۲ شعبه» تغییر داده شده است.
منبع: مهر
خبر های مرتبط