تکلیف ورودیهای جدید دانشگاهها چیست؟
محمدرضا آهنچیان، مدیرکل برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم در آستانه ورود دانشجویان نو به دانشگاهها از تدبیر این وزارتخانه برای ورودیهای جدید خبر داد.
رویداد۲۴ محمدرضا آهنچیان، مدیرکل برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم در آستانه ورود دانشجویان جدیدالورود به دانشگاهها گفت: امسال کرونا آموزش عالی در جهان و ایران را تحت شعاع خود قرار داد با حفظ یک قاعده جدی و اینکه سلامتی دانشجویان و جامعه دانشگاهی حفظ شود، وزارت علوم تصمیمات خود در این حوزه را چنیدن بار مرور کرد.
وی ادامه داد: یک ویژگی که کرونا برای آموزش عالی ایجاد کرد، هدایت بیشتر وزارت علوم به سمت عدم تمرکز بود، دلیل آن نیز این است که استانهای کشور وضعیت یکسانی در ارتباط با کرونا ندارند، حتی وزارت علوم اگر میخواست نیز نمیتوانست یک تصمیم واحد برای تمام دانشگاهها بگیرد.
مدیر کل برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم ادامه داد:، چون برخی استانها وضعیت سفید داشته و برخی دیگر وضعیتی جز آن داشتند، برای همین وزارت علوم از روسای دانشگاهها خواست براساس اقتضائات استانی، شرایط شهرستان و ویژگی و امکانات دانشگاه در ارتباط با دانشجویان ورودی سالهای قبل یا دانشجویان نو ورود ۹۹ تصمیم گیری کنند.
وی ادامه داد:، اما یک قاعده کلی هم وجود دارد به دلیل اینکه نو ورودیها تقریبا ۱۲ سال زحماتشان جهت یافته به سمت ورود به دانشگاه بوده، دیگر اینکه بگوییم لطفا در خانه بنشینید و آموزش را شروع کنید، شاید خیلی حس دانشجو بودن به آنها دست ندهد برای همین تدبیر وزارت علوم این شد که با اولویت ورود دانشجویان نو ورود به دانشگاهها از روسای دانشگاهها درخواست شده است همه پروتکلهای بهداشتی در حوزه خوابگاه و سلف سرویسها و همچنین پیش زمینهها و تمهیدات لازم، مخصوصا برای نو ورودهایی که در شهر محل سکونت خود مشغول به تحصیل نخواهند شد، رعایت شود تا این دانشجوهای جدید بتوانند دورهای را در فضای دانشگاه قرار گیرند.
آهنچیان افزود:، اما تصمیم گیری درباره اینکه دانشجویان نو ورود چند هفته میتوانند در دانشگاه حضور داشته باشند، برعهده رئیس هر دانشگاه و تصمیم داخلی دانشگاه است.
وی یادآورشد: اما این نوید را به دانشجویان نو ورود دانشگاهها میدهم که به احتمال خیلی زیاد اگر شرایط کرونایی بحرانی نشود در برخی استان ها، حتما این نو ورودها، دانشگاه را در نیمسال اول سال تحصیلی تجربه خواهند کرد.
وی ادامه داد: یک ویژگی که کرونا برای آموزش عالی ایجاد کرد، هدایت بیشتر وزارت علوم به سمت عدم تمرکز بود، دلیل آن نیز این است که استانهای کشور وضعیت یکسانی در ارتباط با کرونا ندارند، حتی وزارت علوم اگر میخواست نیز نمیتوانست یک تصمیم واحد برای تمام دانشگاهها بگیرد.
مدیر کل برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم ادامه داد:، چون برخی استانها وضعیت سفید داشته و برخی دیگر وضعیتی جز آن داشتند، برای همین وزارت علوم از روسای دانشگاهها خواست براساس اقتضائات استانی، شرایط شهرستان و ویژگی و امکانات دانشگاه در ارتباط با دانشجویان ورودی سالهای قبل یا دانشجویان نو ورود ۹۹ تصمیم گیری کنند.
وی ادامه داد:، اما یک قاعده کلی هم وجود دارد به دلیل اینکه نو ورودیها تقریبا ۱۲ سال زحماتشان جهت یافته به سمت ورود به دانشگاه بوده، دیگر اینکه بگوییم لطفا در خانه بنشینید و آموزش را شروع کنید، شاید خیلی حس دانشجو بودن به آنها دست ندهد برای همین تدبیر وزارت علوم این شد که با اولویت ورود دانشجویان نو ورود به دانشگاهها از روسای دانشگاهها درخواست شده است همه پروتکلهای بهداشتی در حوزه خوابگاه و سلف سرویسها و همچنین پیش زمینهها و تمهیدات لازم، مخصوصا برای نو ورودهایی که در شهر محل سکونت خود مشغول به تحصیل نخواهند شد، رعایت شود تا این دانشجوهای جدید بتوانند دورهای را در فضای دانشگاه قرار گیرند.
آهنچیان افزود:، اما تصمیم گیری درباره اینکه دانشجویان نو ورود چند هفته میتوانند در دانشگاه حضور داشته باشند، برعهده رئیس هر دانشگاه و تصمیم داخلی دانشگاه است.
وی یادآورشد: اما این نوید را به دانشجویان نو ورود دانشگاهها میدهم که به احتمال خیلی زیاد اگر شرایط کرونایی بحرانی نشود در برخی استان ها، حتما این نو ورودها، دانشگاه را در نیمسال اول سال تحصیلی تجربه خواهند کرد.
منبع: مهر
خبر های مرتبط