تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲

بهترین زمان مصرف جو دوسر در بدنسازی

خوردون جو دو سر به عنوان یک منبع طبیعی از پروتئین، فیبر، و مواد مغذی مختلف، می‌تواند به کاهش حجم چربی بدن و افزایش حجم ماهیچه‌ها کمک کند.

بهترین زمان مصرف جو دوسر در بدنسازی

رویداد۲۴ سیما صابری: توصیه بسیاری از مربیان بدنسازی به ورزشکارانی که در دوره های ماهیچه سازی و حجیم شدن عضلات خود هستند، مکمل‌های پروتئینی است. با اینحال مکمل‌های شیمیایی می‌تواند منجر به ایجاد برخی مشکلات گواری و کبدی در افراد شود. از این رو استفاده از یک منبع تغذیه پروتئینی طبیعی می‌تواند سالم‌تر و کارسازتر باشد. سعی کنید به جای مکمل‌های شیمیایی و آسیب رساندن به بدن خود، با روش‌های طبیعی به اهداف خود در تناسب اندام دست یابید. از این رو در این مقاله به شما یک منبع غنی و طبیعی پروتئین را معرفی خواهیم کرد.

فواید جو دو سر برای ورزشکاران

جو دو سر یکی از منابع غنی فیبر و پروتئین برای بدنسازان و ورزشکاران است. این محصول باعث افزایش سطح انرژی در بدن و بهبود عملکرد قلب و عروق می‌شود. جو دو سر به دلیل داشتن بتاگلوکان و فیبر بالا، سبب کاهش جذب قند و تجزیه چربی مازاد در بدن می شود.


بیشتر بخوانید: بهترین رژیم غذایی برای کوچک شدن شکم


 همچنین، جو دو سر به دلیل حاوی فیبر بالا، می‌تواند به بهبود گوارش و کنترل سطح قند خون کمک کند. همچنین، حضور مواد مغذی مانند آهن، روی، منیزیم و فسفر در جو دو سر می‌تواند به بهبود سلامت استخوان و عضلات کمک کند. به طور کلی، جو دو سر یکی از محصولات سالم و مغذی برای بدنسازان و ورزشکاران است.

مزیت جو دو سر نسبت به مکمل‌های پروتئینی

مزیت خوردون جو دو سر نسبت به مکمل‌های شیمیایی پروتئینی این است که جو دو سر یک منبع طبیعی و سالم از پروتئین و فیبر است که برای بدنسازان و ورزشکاران بسیار مفید است. خوردون جو دو سر به عنوان یک منبع طبیعی از پروتئین، فیبر، و مواد مغذی مختلف، می‌تواند به کاهش حجم چربی بدن و افزایش حجم ماهیچه‌ها کمک کند.

با توجه به اینکه جو دو سر حاوی فیبر بالایی است، مصرف آن می‌تواند به بهبود گوارش و کنترل سطح قند خون کمک کند که در نتیجه می‌تواند به کاهش حجم چربی بدن کمک کند. همچنین، حضور مواد مغذی مانند آهن، روی، منیزیم و فسفر در جو دو سر می‌تواند به بهبود سلامت استخوان و عضلات کمک کند که در نتیجه می‌تواند به افزایش حجم ماهیچه‌ها کمک کند. به طور کلی، خوردون جو دو سر یکی از راه‌های سالم و طبیعی برای افزایش حجم ماهیچه‌ها و کاهش حجم چربی بدن برای بدنسازان و ورزشکاران است.

جو دو سر برای لاغری

به گزارش رویداد۲۴ برای لاغری، می‌توانید از جو دو سر به عنوان یک منبع پروتئین و فیبر استفاده کنید.

برای استفاده از جو دو سر به عنوان منبع پروتئین، می‌توانید آن را به عنوان یک جایگزین برای گوشت و ماهی در وعده‌های غذایی خود استفاده کنید. مثلاً، می‌توانید از جو دو سر در تهیه سالاد، سوپ و یا پخت غذا استفاده کنید. برای استفاده از جو دو سر به عنوان منبع فیبر، می‌توانید آن را به عنوان یک جایگزین برای نان سفید و یا برنج در وعده‌های غذایی خود استفاده کنید. مثلاً، می‌توانید از جو دو سر در تهیه صبحانه، سالاد و یا غذاهایی همراه با سبزیجات استفاده کنید.

بهترین زمان مصرف جو دوسر در بدنسازی

همچنین، برای لاغری می‌توانید از جو دو سر به عنوان یک منبع انرژی قبل از تمرین و یا بعد از آن استفاده کنید. به طور مثال، می‌توانید قبل از تمرین یک پودر پروتئینی حاوی جو دو سر مصرف کنید تا به تأمین انرژی لازم برای تمرین کمک کند و بعد از تمرین، مصرف جو دو سر می‌تواند به بازسازی عضلات و کاهش التهاب کمک کند.

بهترین زمان مصرف جو دو سر در بدنسازی

ورزشکاران و بدنسازان می‌توانند در طول روز و به صورت منظم از جو دو سر استفاده کنند، به ویژه یک ساعت قبل و بعد از تمرینات ورزشی.

قبل از تمرین، مصرف جو دو سر می‌تواند به تأمین انرژی لازم برای تمرین کمک کند و بعد از تمرین، مصرف آن می‌تواند در بازسازی عضلات و کاهش التهاب در عضلات و آسیب به آنها موثر باشد.

همچنین، می‌توان در صبحانه و سایر وعده‌های غذایی از جو دو سر استفاده کرد تا به تأمین پروتئین و فیبر لازم برای بدن کمک شود.

طرز تهیه اوتمیل برای صبحانه

بسیاری از ورزشکاران در صبحانه نیز از اوتمیل استفاده می‌کنند که با استفاده از جو دو سر تهیه می‌شود.  برای درست کردن اوتمیل شما باید نصف پیمانه جو دو سر پرک و نصف پیمانه شیر رو با هم مخلوط کنید و روی اجاق گاز به آن حرارت دهید. سعی کنید دمای اجاق متوسط باشد. در همین حین باید آن را هم بزنید. نصف قاشق چایخوری دارچین، یک قاشق مرباخوری عسل و یک قاشق مرباخوری پودر نارگیل به آن اضافه کنید. هنگامی که شیر جوشید و پرک ها نرم شد آن را از روی شعله بر دارید و روی آن را با میوه ی دلخواه (مثلا دو عدد توت فرنگی یا نصف یک موز) تزیین کنید.

همچنین با روش دیگری می‌توانید اوتمیل خود را درست کنید. برای این کار جو دو سر پرک(نصف پیمانه)، ماست یونانی(دو قاشق غذاخوری)، پودر نارگیل، شیر نصف پیمانه، دارچین، عسل و میوه دلخواه را ترکیب کنید و یک شب تا صبح در یخچال بگذارید و در صبحانه میل کنید.

ارزش غذایی جو دو سر پرک

جودوسر ترکیب خوبی از همه درشت مغذی‌ها و ریز مغذی‌ها را دارد. این محصول، منبع خوبی از کربوهیدرات‌ها، فیبر و پروتئین باکیفیت است. به طور کلی جو دوسر دارای ترکیب و تعادل خوبی از اسیدهای آمینه ضروری است.

فواید و خواص جو دو سر فراوان است؛ چراکه سرشار ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌های مهم است.

جو دو سر پرک یک منبع غنی از پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. هر ۱۰۰ گرم جو دو سر پرک شامل حدود ۱۴ گرم پروتئین، ۱۰ گرم فیبر، ۶ میلی‌گرم آهن، ۲.۵ میلی‌گرم روی، ۰.۹ میلی‌گرم مس، ۰.۵ میلی‌گرم منگنز، ۰.۴ میلی‌گرم تیامین و ۰.۳ میلی‌گرم ریبوفلاوین است. همچنین، جو دو سر پرک حاوی مقدار قابل توجهی از آنتی‌اکسیدان‌ها و فلاونوئیدهاست که به حفظ سلامتی بدن کمک می‌کنند.

هنگام انتخاب منابع کربوهیدرات، ورزشکاران باید غذاهایی را انتخاب کنند که عمدتاً از کربوهیدرات‌های پیچیده تشکیل شده‌اند. جو دو سر یکی از نمونه‌های بسیار خوب است. کربوهیدرات‌های پیچیده دیر هضم هستند؛ به این معنی که می‌توانند انرژی شما را در طول روز تامین کنند.

وقتی کربوهیدرات ساده را با کربوهیدرات پیچیده جایگزین کنید، در طول روز احساس انرژی بیشتری خواهید کرد. بنابراین از خواص جو دوسر برای بدنسازی غافل نشوید!

منیزیم یک الکترولیت است که به عضله سازی شما کمک می‌کند. کاری که انجام می‌دهد این است که از بروز گرفتگی عضلات جلوگیری می‌کند. یک فنجان جو دوسر حاوی ۴۱.۶ میلی گرم منیزیم است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
پیشخوان