تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲

تولید سیگار‌ الکترونیکی در کشور ممنوع شد

بنا بر اعلام رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، با توجه به مضرات سیگار‌های الکترونیکی تولید آن در کشور ممنوع شد.

سیگار الکترونیکی

رویداد۲۴ ایسنا نوشت: دکتر جعفر جندقی، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت دکتر جعفر جندقی درباره مصرف سیگار‌های الکترونیکی اظهار کرد: سیگار‌های الکترونیک با توجه به مضراتی که دارند، ممنوع هستند. هرگونه تبلیغ برای سیگار‌های الکترونیک به طور کامل غیرمجاز به حساب می‌آید.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره روند تولید سیگار‌های الکترونیک در ایران گفت: سیگار‌های الکترونیکی به عنوان یک کالای آسیب‌رسان معرفی شده‌اند؛ با توجه به مضرات سیگار‌هایی از این دست، تولید آن را نیز در کشور ممنوع ممنوع کرده‌ایم.


بیشتر بخوانید: تنباکو چطور به تک تک سلول‌های بدن آسیب می‌رساند؟


جندقی با بیان اینکه اقدامات علیه دخانیات فقط محدود به ممنوع اعلام‌کردن تولید سیگار‌های الکترونیکی نمی‌شود، افزود: هرگونه سیگار غیرمتعارف جزو موارد غیرمجاز به حساب می‌آید. منظور از سیگار‌های غیرمتعارف سیگار‌هایی است که تصاویر، نوع پاکت، رنگ و ابعاد پاکت آن منطبق بر تصمیم‌های «کمیته پیشگیری از خطرات ناشی از مصرف مواد دخانی» نباشد.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ادامه داد: با توجه به تصمیم‌های کمیته پیشگیری از خطرات ناشی از مصرف مواد دخانی، اگر مشخصات ظاهری بسته‌بندی سیگار‌ها منطبق بر تصمیم‌های این کمیته نباشد، غیرمجاز به حساب می‌آیند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مصرف سیگار
نظرات شما