تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

کوین اسپیسی کیست؟

کوین اسپیسی بازیگر مشهور آمریکایی، بازیگر سریال مشهور House of Cards است. در این مطلب درباره زندگی هنری این بازیگر بخوانید.

کوین اسپیسی کیست؟

رویداد۲۴ | سیما صابری: کوین اسپیسی، بازیگر آمریکایی به خاطر بازی در فیلم‌هایی مانند مظنونین معمولی و زیبایی آمریکایی و سریال House of Cards نتفلیکس قبل از اینکه اتهامات جنسی کارش را با مشکل مواجه کند، بسیار شناخته شده بود.

کوین اسپیسی کیست؟

کوین اسپیسی بازیگر آمریکایی است که به خاطر بازی در فیلم‌هایی مانند مظنونین معمولی (۱۹۹۵) و زیبایی آمریکایی (۱۹۹۹) شناخته می‌شود که اسپیسی برای آن‌ها به ترتیب برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین بازیگر مرد شد. اسپیسی با حضور در فیلم‌های دیگری مانند فیلم جنایی Se۷en (۱۹۹۵) به شهرت بین‌المللی رسید و در فیلم‌هایی مانند L.A. Confidential (۱۹۹۷) و Superman Returns (۲۰۰۶) در معرض دید بیشتری قرار گرفت. اسپیسی همچنین برای کار‌های صحنه‌ای و اجرای خود در سریال موفق نتفلیکس House of Cards مورد تحسین قرار گرفت، قبل از اینکه کارش در اواخر سال ۲۰۱۷ به دلیل اتهامات سوء رفتار جنسی از مسیر خارج شد.

اسپیسی در ۲۶ ژوئیه ۱۹۵۹ در نیوجرسی به دنیا آمد. او کوچکترین فرزند از سه فرزند یک نویسنده و یک منشی بود. وقتی اسپیسی ۴ ساله بود، خانواده او به کالیفرنیای جنوبی نقل مکان کردند. او را به مدرسه نظامی فرستادند، اما به دلیل پرتاب لاستیک به سمت دانش آموز دیگر از آنجا اخراج شد. او انرژی سرکش خود را به سمت بازیگری هدایت کرد و به دبیرستان چتسورث درام محور لس آنجلس منتقل شد و در آنجا فارغ التحصیل شد.


بیشتر بخوانید: ردلی کوپر کیست؟


او همکلاسی سابق او، وال کیلمر، امپرسیونیست ماهر را متقاعد کرد که در مدرسه مشهور جولیارد شهر نیویورک ثبت نام کند، اما او پس از دو سال مدرسه جولیارد را ترک کرد تا به جشنواره شکسپیر نیویورک بپیوندد.

کوین اسپیسی کیست؟

فیلم‌های مهم کوین اسپیسی و اسکار‌ها

کوین اسپیسی پس از نقش‌های مختلف روی صحنه و تلویزیون در فیلم‌های بزرگی بازی کرد. او در فیلم‌هایی از جمله «دختر کارگر» (۱۹۸۸)، «نه شیطان»، «شنو، نه شر» (۱۹۸۹)، و «گلنگری گلن راس» (۱۹۹۲) ایفای نقش کرد.

در اواسط دهه ۱۹۹۰، اسپیسی با بازی در فیلم‌های موفق The Usual Suspects (۱۹۹۵) و (۱۹۹۵) Se۷en اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد و به یک ستاره بین المللی تبدیل شد. این فیلم‌های اولیه به فرصت‌های بیشتری منجر شدند و اسپیسی در فیلم‌هایی، چون زمانی برای کشتن (۱۹۹۶)، نیمه‌شب در باغ خوب و بد (۱۹۹۷)، لس‌آنجلس محرمانه (۱۹۹۷)، و زیبایی آمریکایی (۱۹۹۹) درخشید و بار‌ها برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

کوین اسپیسی با دو جایزه اسکار و جوایز بی‌شماری دیگر که در راه بود، توانست نقش‌هایی را در فیلم‌های مختلف بر عهده بگیرد و با بازی در نقش اصلی در فیلم‌هایی مانند اخبار حمل و نقل (۲۰۰۱) و زندگی دیوید گیل (۲۰۰۳) Pay It Forwar، (۲۰۰۰) از آزادی هنری خود نهایت استفاده را برد.

به گزارش رویداد۲۴ در سال ۲۰۰۴ اسپیسی در فیلم Beyond the Sea در نقش بابی دارین خواننده ایفای نقش کرد که تهیه کننده، کارگردانی و نویسنده آن نیز بود. دو سال بعد، او فضای نقش‌های خود را به طور کامل عوض کرد و نقش نمادین ابرشرور لکس لوتور را در فیلم بازگشت سوپرمن (۲۰۰۶) به عهده گرفت.

اسپیسی همچنین نقش ریچارد نیکسون را در الویس و نیکسون، یک کمدی-درام ۲۰۱۶ درباره ملاقات پادشاه راک اند رول با نیکسون در سال ۱۹۷۰ به تصویر کشید.

کوین اسپیسی قبل از سال ۲۰۱۳، آخرین باری که در یک نقش تلویزیونی ظاهر شد، در فیلم تلویزیونی Doomsday Gun در سال ۱۹۹۴ بازی کرد. با این حال، در سال ۲۰۱۳ او با سریال درام نتفلیکس House of Cards در نقش فرانک آندروود به صحنه بازگشت. این نقش به اسپیسی اجازه داد تا دامنه کامل توانایی خود در بازیگری را به نمایش بگذارد. این فیلم به اسپیسی کمک کرد تا نامزدی گلدن گلوب و امی را کسب کند و این بازیگر در سال ۲۰۱۵ جایزه گلوب را برای این نقش دریافت کرد.

کوین اسپیسی کیست؟

فعالیت اسپیسی در تئاتر

کوین اسپیسی علاوه بر فعالیت‌های سینمایی خود، یک هنرپیشه تئاتر مشهور است. تئاتر‌های قابل توجه صحنه عبارتند از Lost in Yonkers (۱۹۹۱) و The Iceman Cometh (۱۹۹۸). وی در سال ۲۰۰۳، به عنوان مدیر هنری تئاتر اولد ویک در لندن منصوب شد و بعداً در تولیدات این شرکت یعنی داستان فیلادلفیا (۲۰۰۵)، ماه برای بدزادگان (۲۰۰۶)، میراث باد (۲۰۰۹) و ریچارد شکسپیر بازی کرد. III (۲۰۱۱) نقش داشت.

کوین اسپیسی کیست؟

اتهامات آزار و اذیت جنسی به کوین اسپیسی

اگرچه اسپیسی مدت‌ها زندگی شخصی‌اش را یک موضوع خصوصی نگه می‌داشت، اما در پی رسوایی هاروی واینستین، این روند شکسته شد. در مقاله‌ای که در ۲۹ اکتبر ۲۰۱۷ در Buzzfeed منتشر شد، آنتونی رپ بازیگر Star Trek: Discovery ادعا آزار جنسی علیه کوین اسپیسی در یک مهمانی در آپارتمان اسپیسی در سال ۱۹۸۶ را مطرح کرد. هر دو در آن زمان در نمایش‌های برادوی اجرا می‌کردند، اگرچه اسپیسی ۲۶ ساله و رپ فقط ۱۴ ساله بود.

پس از انتشار این خبر، اسپیسی در توییتر به این اتهام پرداخت. او با اشاره به اینکه این واقعه را به خاطر نمی‌آورد، اعلام کرد که از شنیدن آنچه انجام داده است بیش از حد وحشت کرده است و از رپ عذرخواهی کرد. در ۳۱ اکتبر، نتفلیکس اعلام کرد که تولید فصل ششم و آخرین سریال House of Cards متوقف شده است. روز بعد، نتفلیکس اعلام کرد که این شرکت دیگر به هیچ عنوان با اسپیسی همکاری نخواهد کرد و به همین دلیل کار پس از تولید فیلم جدید او، Gore را تعطیل کرد. بعداً مشخص شد که نتفلیکس ۳۹ میلیون دلار مربوط به هزینه‌های لغو پروژه‌های مرتبط با اسپیسی از دست داده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما