تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۰۳ تير ۱۴۰۳

لحظه شکستن رکورد پیست نوربرگ‌رینگ با خودروی آئودی

شکسته‌شدن رکورد پیست نوربرگ‌رینگ به دست خودرو آئودی RS۳ را در فیلم زیر می‌بینید.

سدان خودروی آئودی

رویداد۲۴ سدان جمع‌وجور و قدرتمند آئودی توانست در پیست چالش برانگیز نوربرگ‌رینگ، رکوردشکنی کند.

کمتر از یک سال پیش، BMW M۲ با هدایت جورج ویدینگر، یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را در هفت دقیقه و ۳۸٫۷۱ ثانیه طی کرد و رکورد جدیدی در کلاس خودرو‌های کامپکت نوربرگ‌رینگ به‌جا گذاشت. این رکورد اکنون توسط آئودی RS۳ جدید شکسته شده است.

RS۳، ۲۰۲۵ هنوز معرفی نشده است و با پوشش‌های استتاری در پیست نوربرگ‌رینگ رکوردشکنی کرد. خودرو جدید آئودی توانست مسیر چالش‌برانگیز پیست را در هفت دقیقه و ۳۳٫۱۲ ثانیه طی کند. فرانک استیپلر، پشت فرمان این سدان قدرتمند نشسته بود.

RS۳ جدید به تایر‌های پیرلی P Zero Trofeo R مجهز شده بود. سدان اسپورت آئودی از ترمز‌های سرامیکی، سیستم تعلیق تطبیقی اسپورت RS و شاسی بازتنظیم‌شده بهره می‌بُرد.

RS۳ جدید به موتور پنج سیلندر خطی توربوشارژ ۲٫۵ لیتری مجهز است که قدرتی معادل ۳۹۵ اسب بخار تولید می‌کند. این نسخه مخصوص بازار اروپا است. مدل کنونی که در بازار آمریکا حضور دارد ۴۰۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

طبق گفته‌های سباستین گرامز، رئیس بخش آئودی RS، نسخه‌ای ویژه از RS۳ جدید با پسوند Performance Edition برای بازار اروپا معرفی خواهد شد که قدرتی برابر با همان نسخه‌ مخصوص بازار آمریکا دارد. آئودی RS۳ جدید احتمالا تا چندهفته‌ی دیگر رونمایی می‌شود.

 

منبع: فرادید
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فیلم دیدنی
نظرات شما