تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۰۷ تير ۱۴۰۳

حاجیلو: هر کسی دلش با استقلال نیست برود و گردن نکونام نیندازد

اصغر حاجیلو می‌گوید: آقای بازیکن! جدایی خودت را گردن جواد نکونام و مدیران نینداز. بازیکنان استقلال نباید به شعور هواداران توهین کنند

حاجیلو: هر کسی دلش با استقلال نیست برود و گردن نکونام نیندازد

رویداد ۲۴ | فصل نقل و انتقالات آغاز شده و همه هواداران استقلال چشم انتظار هستند تا ببینند تکلیف خرید‌های تابستانی آبی پوشان چه می‌شود. از طرف دیگر، قرعه کشی مرحله نهایی پیکار‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ هم انجام شد. پیرامون هر دو سوژه فوق با اصغر حاجیلو ملی‌پوش اسبق استقلال که سابقه مربیگری در جمع آبی‌پوشان و البته سرپرستی هر دو تیم ملی و استقلال را نیز دارد، همکلام شدیم.

ابتدا از قرعه کشی مرحله نهایی پیکار‌های انتخابی جام جهانی شروع کنیم.

خوشبختانه قرعه خیلی خوبی بود. من گروه‌های دیگر را هم دیدم، آنجا شرایط واقعا وحشتناک است، اما خوشبختانه ما، چون سید اول بودیم، شرایط بهتری برایمان ایجاد شد و باید بگویم که این وضعیت را خودمان به وجود آوردیم. خوشبختانه در جام ملت‌ها تا نیمه نهایی بالا رفتیم و همین مسئله نقش مهمی داشت که در قرعه کشی شرایط بهتری نسبت به اغلب مدعیان داشته باشیم.

یعنی می‌توان گفت از همین حالا صعود کردیم؟

نه به هیچ عنوان نباید چنین حرفی را زد، چون اشتباه بزرگی است. ما در گروه خوبی قرار گرفته‌ایم، اما این بدان معنا نیست که از همین حالا همه چیز برای صعود فراهم شده است بلکه اتفاقاً باید بجنگیم و در باد این گروه نخوابیم. تکلیف قطر که مشخص است. این تیم دو دوره متوالی قهرمان جام ملت‌ها شده و حتماً حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. ازبکستان را سال‌هاست می‌شناسیم و البته حالا باید قرقیزستان را هم جدی بگیریم، چون ازبک‌ها و قرقیز‌ها ریشه در فوتبال شوروی سابق دارند. بازی گرجستان مقابل پرتغال در جام ملت‌های اروپا درس خوبی برای ما بود. ما باید از بازی گرجستان درس بگیریم، چون همه این کشور‌های تازه استقلال یافته فوتبال را با ریشه روسی بازی می‌کنند و اصلاً تیم‌های آسانی نیستند. در شرایط عادی تیم ملی ایران از حریفان خود بهتر است، اما نباید فکر کند که همه چیز برای صعود از همین حالا تمام شده است.

بعد از پایان مرحله قبلی پیکار‌های انتخابی جام جهانی بسیاری از کارشناسان معتقدند نیمکت تیم ملی باید تقویت شود و قلعه نویی نیازمند دستیاران جدید است. شما در این رابطه چه نظری دارید؟

دستیاران آقای قلعه نویی همه چهره‌های شناخته شده‌ای هستند که بعضی از آن‌ها بازیکنان بزرگی هم بوده‌اند و در جام جهانی حاضر شدند. آن‌ها به دوره‌های مربیگری رفته‌اند و توانایی دارند، اما امیر قلعه نویی قطعاً خودش آنقدر باهوش است که بداند اسکلت تیم ملی ایران بر پایه لژیونر‌ها بنا شده و این نفرات در اروپا با مربیان بزرگ کار می‌کنند بنابراین حتماً نیازمند است که نیمکت تیم ملی را تقویت کند. ما به یک مربی اروپایی احتیاج داریم که علاوه بر کمک فکری به سرمربی محترم تیم ملی، دانش فنی اش نیز آنقدر بالا باشد که در لحظات حساس بتواند ایده‌های خاص بدهد و البته لژیونر‌های ما هم کاملاً او را از نظر فنی و علمی قبول کنند. در همین جام ملت‌ها که چند ماه قبل برگزار شد دیدیم که گاهی اوقات بازیکنان سرشناس ایران مانند: آزمون، طارمی، جهانبخش و قدوس در کمند یارگیری حریفان گیر می‌افتادند. دلیل اصلی وقوع چنین اتفاقی این بود که آن‌ها بازیکنان ما را می‌شناسند و با دقت هرچه تمام‌تر آنالیز می‌کنند. در چنین شرایطی ما هم باید مربیانی داشته باشیم که بتوانند در کنار سرمربی تدابیر تاکتیکی دقیقی را مد نظر قرار بدهند تا گره گشا شود. به نظرم نیمکت تیم ملی به یک دستیار اروپایی جدید احتیاج دارد.

برسیم به استقلال. هواداران این تیم قطعاً از همین حالا دغدغه لیگ بیست و چهارم را دارند

استقلال در قیاس با فصل قبل قطعاً با هیئت مدیره جدید وارد عرصه می‌شود و هلدینگ خلیج فارس به عنوان مالک تازه نفس استقلال حامی مدیران منصوب شده توسط خود خواهد بود. از همین حالا باید به فکر باشند و بازیکنانی که جواد نکونام آن‌ها را لازم دارد، بخرند. از همین حالا باید تیم خوبی برای لیگ بیست و چهارم بسته شود. این حق واقعی و طبیعی هواداران استقلال است که از تیمشان یک فوتبال قشنگ، گردن کلفت و بدون استرس ببینند و از همان هفته اول شاهد نتیجه‌گیری مطلوب آبی پوشان باشند. نتایجی که امیدوارم در نهایت به قهرمانی هم ختم شود. هواداران استقلال دیگر تحمل ندارند که ببینند نتایج استقلال بر گردن داوران، مسائل مدیریتی و... افتاده است. هواداران استقلال دیگر تحمل گذشته را ندارند و البته این باشگاه آنقدر بزرگ است که اگر به خوبی یارگیری کرده و تجهیز شود، علاوه بر لیگ برتر خودمان، در پیکار‌های آسیایی هم نتایج خوبی بگیرد. باور کنید من خوشبین هستم که اگر استقلال خوب یارگیری کند و به طور مناسب همه چیز در اختیارش باشد، حتی می‌تواند ستاره سوم را هم بگیرد و دوباره قهرمان آسیا شود. البته دوباره تاکید می‌کنم باید امکانات لازم مهیا شود. باید بازیکنانی که سرمربی تیم لازم دارد، استقلالی شوند تا فضا برای موفقیت به طور کامل آماده شود.

این روز‌ها صحبت‌هایی در مورد احتمال جدایی حسین حسینی از استقلال مطرح است. بازیکنی که خود شما هم سابقه کار کردن با او را دارید

ببینید، اگر کسی دلش با استقلال نیست و می‌خواهد از این تیم جدا شود، همان بهتر که برود. آقای حسینی یا هر بازیکن دیگری اگر مسئله‌ای برای ماندن در استقلال دارد همین حالا آن را به صورت شفاف مطرح کند تا همه مردم بدانند مشکل چیست. مگر علیرضا بیرانوند از پرسپولیس نرفت؟ مدیران باشگاه در مورد بیرانوند چه کار کردند؟ برایش آرزوی موفقیت کردند و رفتند دنبال یک دروازه‌بان جدید. یک وقت می‌بینید جواد نکونام به عنوان سرمربی تیم به هر دلیلی برخی بازیکنان را نمی‌خواهد و کاملاً باید به نظر او احترام گذاشت، چون در نهایت نکونام یا هر کسی که سرمربی باشد، باید بابت نتایج پاسخ بدهد، ولی اگر به یک بازیکن استقلال جای دیگری پول بیشتری می‌دهند، جدایی خود را گردن نکونام و مدیران باشگاه نیندازد. هر بازیکنی که احساس می‌کند به هر دلیلی نمی‌تواند در استقلال بماند یا اصلاً نمی‌خواهد بماند، مسئله را شفاف در رسانه‌ها با مردم مطرح کند تا موضوع به گردن جواد نکونام یا مدیران نیفتد و آن‌ها محکوم نشوند.

گاهی اوقات شاهد هستیم که برخی بازیکنان استقلال و البته پرسپولیس پیشنهادات مالی به مراتب بهتری از تیم‌های دیگر دریافت می‌کنند، اما به جای اینکه با صراحت این مسئله را بیان کرده و صادقانه بگویند به خاطر حل کردن دغدغه‌های مادی خود قصد جدایی دارند، توپ را در زمین مربیان و مدیران می‌اندازند

من با صراحت می‌گویم نظرم همه بازیکنان استقلال نیست و قطعاً در میان آن‌ها نفرات زیادی هستند که برای پیراهن آبی و هواداران این تیم احترام فوق العاده زیادی قائلند، اما روی سخنم با برخی از بازیکنان است که به جای اینکه با مردم صادقانه و شفاف در مورد دلایل جدایی خود حرف بزنند، رفتار دیگری می‌کنند. بیایید با صداقت به مردم بگویید به لحاظ مالی پیشنهاد بهتری به ما ارائه شده و برای بالاتر بردن سطح زندگی خودمان می‌خواهیم از استقلال جدا شویم. اگر این حرف را بگویند، قطعاً هواداران هم آن را می‌پذیرند، ولی بازیکنان استقلال نباید به شعور هواداران توهین کنند. راستش را به مردم بگویید و مطمئن باشید برخورد خوبی هم با شما صورت خواهد گرفت.

به نظر شما اگر یک بازیکنی پیشنهادی به مراتب بیشتر از آنچه که استقلال به او می‌دهد، داشته باشد و مسئله را با مردم به طور صریح مطرح کند، واقعا هواداران آن را می‌پذیرند؟

هواداران واقعی استقلال با کسانی که در عمر خودشان به استادیوم نرفته‌اند و در فضای مجازی سمپاشی می‌کنند کاملاً متفاوت هستند و این افراد را باید از یکدیگر جدا کنید. وقتی یک فوتبالیست بیاید و با صداقت بگوید به خاطر بهتر شدن وضع زندگی خود می‌خواهد به پیشنهاد مناسب‌تری که برایش رسیده پاسخ مثبت بدهد، شک نداشته باشید که هوادار هم آن را می‌پذیرد، چون خودش را جای آن بازیکن می‌گذارد. هواداران هم زندگی دارند و برای بهتر شدن وضعیت خانواده خود تلاش می‌کنند بنابراین کاملاً به آن بازیکن حق می‌دهند که چنین تصمیمی اتخاذ کرده است. البته انصافاً این را هم باید گفت که در سالیان اخیر درآمد بازیکنان استقلال اصلاً بد نبوده و شکر خدا پول خیلی خوبی وارد فوتبال شده است. دوباره تاکید می‌کنم هر بازیکنی که می‌خواهد از استقلال جدا شود، دلیلش را واضح و شفاف در رسانه‌ها به مردم بگوید و جدایی خود را گردن جواد نکونام و مدیران نیندازد؛

و حرف پایانی؟

قرعه کشی جام جهانی انجام شد و تیم ملی که متعلق به همه ایرانی‌هاست، باید تا رسیدن به مرحله نهایی این پیکار‌ها حمایت شود. امیدوارم امیر قلعه نویی و شاگردانش که در توانایی و لیاقت آن‌ها کوچکترین تردیدی ندارم، روز‌های خیلی خوبی را برای ما رقم بزنند و مطمئن هستم که چنین اتفاقی هم رخ می‌دهد. در مورد استقلال نیز از صمیم قلب آرزو می‌کنم تیمی که سال‌ها در آن حضور داشتم و غیر از پیراهن آبی هیچ لباس دیگری را بر تن نکردم، در لیگ بیست و چهارم و مسابقات آسیایی موفق شود و دل هواداران، سرمربی و مدیران باشگاه شاد شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما