تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
در رویداد۲۴ بخوانید؛

نصرالله رادش کیست؟

نصرالله رادش از چهره‌های طنز سینما و تلویزیون است که اگرچه این سال‌ها بسیار کم‌کار بود اما حضورش در دوره‌ای به اندازه‌ای تاثیرگذار و پررنگ بود که از ذهن مخاطبان هرگز پاک نمی‌شود.

نصرالله رادش

رویداد۲۴ نازنین فرزان‌جو: نصرالله رادش از چهره‌های طنز و کمدی در سینما و تلویزیون ایران است که از او به عنوان کمدین‌های ایران یاد می‌شود.

به گزارش رویداد۲۴ اگرچه او با فیلم پرواز ۵۷ وارد سینمای ایران شد، اما در روزگاری که تلویزیون ایران با فقر برنامه روبه‌رو بود با بازی در برنامه‌ای با نام ساعت خوش به دل مردم ایران راه پیدا کرد.

در آن روزگار که سینما و تلویزیون برنامه طنزی به خود ندیده بودند مهران مدیری به همراه بسیاری از طنزپردازان ازجمله نصرالله رادش توانستند تا ابد خود را در ذهن مردم ثبت کنند.

نصرالله رادش کیست؟ 

نصرالله رادش زاده ۱۲ آذر ۱۳۴۵ در آبادان است. پدر و مادر او هر دو اهل بهبهان، یکی از شهر‌های خوزستان هستند. او ۷ خواهر و برادر دارد و خود فرزند آخر خانواده است.

رادش تا ۱۴ سالگی در آبادان زندگی کرد، اما جنگ تحمیلی سبب شد تا او و خانواده‌اش در سال ۱۳۵۹ به تهران مهاجرت کنند.  او فوق‌دیپلم تئاتر دارد.

نصرالله رادش کیست؟

ورود به عرصه هنری

بی‌شک نصرالله رادش یکی از تاثیرگذارترین و ماندگارترین بازیگران طنز و کمدی در ایران است.

رادش با مجموعه ساعت خوش که یکی از بهترین برنامه‌های تلویزیون ایران بود به شهرت رسید. او در مجموعه دیگری با نام روزگار جوانی هم خوش درخشید و شهرتش کامل شد، اما تا اندازه‌ای از بازیگری فاصله گرفت تا این‌که پس از چند سال با بازی در نقش «حیف نون» در مجموعه «باغ مظفر» به کارگردانی مهران مدیری و مجموعه مسافران به کارگردانی رامبد جوان به میدان آمد و نامش بر سر زبان‌ها افتاد.

رادش خود درباره ورودش به بازیگری می‌گوید: من یک دوره دو ساله را در زمینه بازیگری گذراندم، از سال ۶۸ تا ۷۰ در فرهنگسرای نیاوران تئاتر کار کردم، فوق دیپلم تئاتر را هم گرفتم که آقای مدیری من را انتخاب کردند و شروع به همکاری کردیم شروع کار هنری ام با همکاری مهران مدیری رقم خورد، بعد از مجموعه پرواز ۵۷ در سال ۱۳۷۲ و ساعت خوش در سال ۷۳ سومین همکاری ام با ایشان است.

نصرالله رادش کیست؟

ازدواج

نصرالله رادش تاکنون دوبار ازدواج کرده است. او برای بار نخست در سال ۹۶ ازدواج کرد. این ازدواج پس از ۸ سال به جدایی انجامید اگرچه این جدایی آن‌گونه‌که رادش می‌گوید برایش بسیار دشوار بود. او و همسرش از این ازدواج یک فرزند پسر به نام پرهام دارند. 


بیشتر بخوانید: ایرج ملکی کیست؟


رادش در مورد پسرش که به تیم استقلال، شنا و زبان انگلیسی و موسیقی علاقه دارد می‌گوید: به غرب تهران علاقه دارد!

نصرالله رادش کیست؟

او در جایی گفته بود:" من با یک آدمی ازدواج کردم که از هم جدا شدیم این آدم یک‌سری ضعف‌ها و خیلی خصوصیت‌های مثبت و انسانی خیلی خوبی داشته این آدم یکهو تصمیم گرفت با من نباشه و زندگی نکنه آن دوره خیلی بهش وابسته بودم واقعا داغون شدم نمی‌تونستم دوریش تحمل کنم. این حق طبیعیش بود که با من زندگی نکنه هرکسی می‌تونه برای زندگیش تصمیم بگیره، ولی من نمی‌تونستم بپذیرم که همسرم می‌تونه از من جدا بشه فکر می‌کردم اگه نخواد با من زندگی کنه داره به من ظلم می‌کنه و ….".

نصرالله رادش کیست؟

رادش در برنامه دورهمی پرده از ازدواج دوم خود برداشت و گفت که به تازگی خانمی وارد زندگی‌ام شده است که هیچ‌یک از کار‌های مرا ندیده و این برایم ارزش‌مند است چراکه من را برای شخصیت خودم می‌خواهد.

نام همسر دوم رادش آرزو محمود است.

نصرالله رادش کیست؟

مجسمه و ساخت صورتک

یکی دیگر از کار‌های نصرالله رادش ساخت تندیس و صورتک است. او خود در این زمینه می‌گوید: کلا از قدیم به کار‌ها و هنر‌های دستی علاقه زیادی دارم خودم هم یک کار‌هایی در این زمینه می‌کنم، مثلا صورتک سازی با گل و سفال را خیلی دوست دارم و همین الان هم انجام می‌دهم، زمان دانشجویی با خمیر‌هایی که از وسط نان در می‌آوردیم هم مجسمه و صورتک درست می‌کردم.

بعد‌ها این کار را جدی‌تر ادامه دادم الان با خمیر گل چینی و گل سفال کار می‌کنم و کارهایم را به این و آن هدیه می‌دهم.

او تاکنون چندین نمایشگاه از کارهایش برگزار کرده است.

نصرالله رادش کیست؟

نصرالله رادش کیست؟

نصرالله رادش کیست؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: نصرالله رادش
نظرات شما
پیشخوان