تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳

مارگیری این زن هندی، مسئولان کشور را نجات داد

یک زن ۲۴ ساله در شهر چنای هند برای گرفتن خزندگان و رها کردن آن‌ها به مسئولان کمک می‌کند. او مار‌ها را در جنگل‌های حفاظت شده رها می‌کند تا به مناطق شهری نیایند.

مارگیری زن هندی

رویداد۲۴ وداپریا گانسان یکی از معدود زنان مارگیر در شهر چنای هند است که برای به حداقل رساندن درگیری مار و انسان در مناطق شهری تلاش می‌کند.

ین زن جوان می‌گوید که در ۱۰ سال گذشته به گرفتن بیش از ۶ هزار مار کمک کرده است. گانسان مهارت مارگیری را از قبیله ایرولا آموخته است. این قبیله به خاطر دانش باستانی و عمیقشان درباره مار‌ها معروف است.

وداپریا می‌گوید که قبیله ایرولا به من آموخت که هنگام مارگیری باید مراقب بود که آیا مار سمی است یا غیرسمی و یا هم سمی خفیف. با توجه به آن، من روش برخورد با مار را برنامه ریزی می‌کنم. بیش از هر چیز، مراقب هستم که مار مرا نگزد. پس از آن روی ایمنی مار و دیگر انسان‌ها تمرکز می‌کنم.

وی افزود: من مار‌ها را سریع می‌گیرم و آن‌ها را رها می‌کنم تا درگیری میان انسان و حیوان کاهش یابد به خصوص درگیری بین انسان‌ها و مارها.

این زن ۲۴ ساله برای گرفتن خزندگان و رها کردن آن‌ها به مسئولان کمک می‌کند. او مار‌ها را در جنگل‌های حفاظت شده رها می‌کند تا به مناطق شهری نیایند.

این زن جوان در آینده به عنوان یک خزنده شناس روی دوزیستان و خزندگان مطالعه خواهد کرد.

از سال ۲۰۰۱ بیش از ۱.۲ میلیون نفر در اثر مارگزیدگی در هند جان باخته اند. بسیاری از مرگ و میر‌ها در فصل باران‌های موسمی از ماه ژوئن تا سپتامبر رخ می‌دهند، زمانی که مار‌ها معمولا از مخفیگاه خود بیرون می‌آیند.

منبع: فرارو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فیلم دیدنی
نظرات شما