تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۳ نظر

ورژن تازه ذوالنوری را به فال نیک بگیریم؟

مواضع اخیر و البته جدید مجتبی ذوالنوری درباره فیلترینگ و اینترنت، همچین حمایت او از وزیر پیشنهادی امور خارجه با واکنش‌های بسیاری همراه بوده و این گمانه را ایجاد کرده که شاهد یک تغییر ریل جدی در سیاست‌گذاری‌ها هستیم.

ورژن تازه ذوالنوری!

رویداد ۲۴ | جای منتقدان و حامیان در دولت پزشکیان جدی جدی عوض شده است! همزمان با انتقادات تند اصلاح‌طلبان به لیست وزرای پیشنهاد شاهد رفتار و رویکردهای عجیبی از سوی بخشی از اصولگرایان تندرو هستیم. شاهدش همین آقای ذوالنوری که عراقچی را بغل کرده و با او مشکلی ندارد!

مواضع جدید ذوالنوری

«امروز اینترنت جزو لاینفک زندگی و اساس زندگی همه مردم است. با توجه به نخبگی، فرزانگی، سوابق گسترده علمی و رشدی که بدون وابستگی‌به هیچ جریان سیاسی اتفاق افتاده است باید به دکتر ‎#ستار_هاشمی اعتماد کرد.» شاید باورتان نشود، اما این موضع جدید مجتبی ذوالنوری است همان نماینده تند و پرحاشیه قم که برجام آتش می‌زد و غوغا به پا می‌کرد!

او که گویا با شروع کار دولت پزشکیان سعی در تعدیل مواضع خود داشته، در حمایت از وزیر پیشنهاد ارتباطات اظهارات مورد ذکر را داشت که با کنایه سنگین حسام‌الدین آشنا و واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی همراه شد.

ذوالنوری تغییر کرده یا ریل سیاست‌گذاری؟

آشنا این سخنان را مصداق ویرایش نسخه ذوالنوری در سال جدید دانسته است. برخی از کاربران نیز این تغییر رویکرد را نشانه فهم مشکلات و مسائل کشور دانسته و به فال نیک گرفته‌اند.

جالب اینکه برخی نیز تغییر رویکرد او را در ادامه شگفتی که پورمحمدی در جریان رقابت‌های انتخاباتی با تغییر مواضع خود ایجاد کرد؛ تلقی کرده‌اند!

آپدیت مواضع ذوالنوری البته صرفا در حوزه اینترنت و فضای مجازی نبوده است. او که پیش از این از مخالفان سرسخت برجام بود حالا می‌گوید که با عراقچی مشکلی ندارد! نه تنها که مشکلی ندارد، بلکه او را بغل هم کرده است!

این رفتار ذوالنوری وقتی یادمان باشد که از حامیان جدی قانون اقدام راهبردی بود و در سنگ اندازی در مسیر ظریف و همکارانش برای احیای برجام چه نقش مهمی ایفا کرد، بیشتر قابل تامل می‌شود.

دقیقا چی عوض شده؟

تغییر رویکرد او این گمانه را ایجاد می‌کند که همزمان با تایید صلاحیت و رئیس جمهور شدن پزشکیان، همچنین التزام او به تشکیل کابینه وفاق ملی، در سطوح دیگر قدرت نیز شاهد تحولاتی خواهیم بود. تحولاتی که گویا در راستای گره‌گشایی از مشکلات اساسی و جدی مملکت است و این مشکلات خوشمان آید یا نیاید با مسائل بین‌المللی و تعامل با دنیا گره خورده است.

در نظر گرفتن این گمانه که عزم جدی برای ایجاد تحول و حل مشکلات شکل گرفته، نه تنها رویکرد جدید ذوالنوری بلکه حمایت سردار کوثری از وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری را هم قابل فهم می‌کند.

به این ترتیب باید گفت که مسعود پزشکیان اگرچه کار خود را با بدشانسی‌ها و چالش‌هایی مثل ترور هنیه و تبعات آن، یا استعفای ظریف و انتقادات زودهنگام جریان حامی شروع کرد؛ اما این شانس را دارد که در دوره تغییر ریل، کشورداری کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
0
0
اینکه ذوالنوری به عراقچی ماچ و بغل میده معنی کیک تولد توافق بی ضمانت جدید میده؟ چه ربطی داره؟
یک گاوی در آمریکا لگد زده به یک توافق متزلزل ، بازم همان گاو داره برمیگرده ، عراقچی چه تصمیمی جز انفعال مقابل گاو میتونه داشته باشه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
2
0
آن گاو امریکایی ب اش فرقی نداره ذوالنوری وزیر خارجه باشه یا باقری یا عراقچی یا نماز ظریف چه رنگی باشه
گاو امریکایی میخواد یک گاوی مثل سعودی پیدا کنه واسه دوشیدن و امتیاز بیشتر گرفتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
0
0
از تو به یک اشاره .... از ما به سر دویدن
انگشت اشاره رو دریابید ریشه مشکلات کشور مشخص میشه
نظرات شما
پیشخوان