تاریخ انتشار: ۰۷:۳۳ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳
رویداد 24 بررسی کرد:

واکنش‌ها به حضور جاوید رحمان در مجمع سازمان مجاهدین خلق

حضور جاوید رحمان در نشست سالانه منافقین با واکنش‌های بسیاری همراه شد و برخی از روزنامه‌های امروز نیز به این اقدام او را موجب بی‌اعتبار شدن گزارش‌های وی درباره مسائل حقوق بشری در ایران دانستند.

واکنش‌ها به حضور جاوید رحمان در مجمع منافقان

رویداد ۲۴ | حضور جاوید رحمان نماینده سابق کمیساریای عالی حقوق بشر در تجمع سالیانه منافقین از جمله موضوعات پر سروصدا بود و با واکنش‌های بسیاری همراه شد.

وقتی سیاوش اردلان، خبرنگار بی‌بی‌سی با انتشار عکسی نوشت: «جاوید رحمان تا سه هفته پیش رسما گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران بود. حالا او در جمع اعضا سازمان مجاهدین خلق در کنار مریم رجوی حاضر شده است» هیاهو به پا شد، زیرا گذشته و حال منافقین برای ایرانیان مشخص است و گروه سیاسی محبوبی در کشور به حساب نمی‌آیند؛ لذا حضور جاوید رحمان در تجمع آنان موجب شد که گزارش‌های او درباره وضعیت حقوق بشر در ایران به نوعی زیر سوال برود!

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت در واکنش به این اقدام جاوید رحمان توییت کرد: «جاوید رحمان خدمات متعددی به سازمان مجاهدین خلق داشته است و انتظار نمی‌رفت که در گردهمایی تروریست‌های مجاهدین خلق شرکت نکند.
همسویی آشکار او با این گروه تروریستی تحت عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل بار‌ها به مقامات سازمان ملل اعلام شده بود.»

حضور جاوید رحمان در کنار مریم رجوی در روزنامه‌های امروز هم بازتاب داشت. روزنامه فرهیختگان تحت عنوان «جاوید جانی» به گزارش‌های او از جمله گزارش وی بعد از مرگ مهسا امینی و اعتراضات بعدز آن، اشاره کرد و نوشت: «درحالی‌که سازمان ملل برای بررسی جنایات رژیم‌صهیونیستی در غزه، گزارشگر ویژه‌ای تعیین نکرده در رویکردی تبعیض‌آمیز در مورد ایران چنین سمتی طراحی شده تا بستری برای ارائه گزارش‌های غرض‌ورزانه فراهم آید. ارائه گزارش‌های حقوق بشری به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد تاثیرات متعددی در زمینه اعمال فشار بر ایران دارد.»

روزنامه ایران نیز در گزارشی با عنوان «گزارش رحمان به جلاد» نوشت: «حضور گزارشگر سابق حقوق بشر در جمع یک گروهک تروریستی و در عین حال متهم کردن ایران به اقدامات ضدحقوق بشری، اعتبار و بی‌طرفی گزارش‌های او در ارتباط با وضعیت حقوق بشر در ایران را باطل می‌کند.»
این روزنامه اصولگرا ادامه داد: «حضور جاوید رحمان در جمع اعضای منافقین، بی‌اعتباری‌های دومینو‌واری را رقم زده است. با باطل شدن ادعای بی‌طرفی گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران، حالا پای اعتبار رسانه‌های فارسی زبان خارج‌نشین هم به میان کشیده شده است. رسانه‌هایی که با رشدی قارچ‌گونه، پوشش آنچه نقض حقوق بشر در ایران خوانده می‌شود را دنبال می‌کنند. با آشکار شدن وابستگی جاوید رحمان به سازمان تروریستی منافقین و به تبع، بی‌اعتباری ادعا‌های رسانه‌های فارسی زبان و دولت‌های غربی که بر مبنای گزارش‌های رحمان و گزارشگر‌های پیش از او علیه ایران مطرح می‌شد، باید به این نکته اشاره کرد که اتهامات ضد حقوق بشری امریکا و کشور‌های اروپایی به ایران، نه به دست آمده از مسیری بی‌طرفانه که تکرار ادعا‌های نخ‌نما شده گروهک‌های اپوزیسیون از جمله منافقین علیه جمهوری اسلامی ایران است.»

روزنامه شهروند نیز نوشت: «ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ماه پیش گزارشی تفصیلی درباره عملکرد جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در موضوع حقوق بشر در ایران، منتشر کرد.
در بخشی از این گزارش آمده است: اصلی‌ترین و در عین حال عجیب‌ترین منبع گزارش‌های به‌اصطلاح گزارشگران ویژه سازمان ملل، منافقین هستند؛ گروهکی تروریستی که پرونده قطوری از جنایت‌های ضدبشری نه‌فقط علیه مردم و کشور ایران بلکه عراق، عربستان و حتی آمریکایی‌ها دارد و با نام داعش زمانه شناخته می‌شود. پرونده جنایت‌های گروهک تروریستی منافقین به پرونده‌های قطور جنایتکار‌های بین‌المللی از جمله رژیم صهیونیستی و گروه داعش تنه می‌زند؛ منافقین با همه جنایتکاران جهان وجوه تشابه دارند: در نسل‌کشی، کودک‌کشی و ترور سازمان‌یافته با رژیم صهیونیستی، در اقدام‌های انتحاری تروریستی با داعش، در رعب‌آفرینی با گروهک‌های تروریستی مختلف. با وجود این، همگی این جنایت‌ها از دیدگاه مدعیان غربی حقوق بشر مصون از مجازات هستند، زیرا عاملانشان می‌توانند در بزنگاه‌های مختلف، دستکش مخملی دست آهنین غرب باشند.»

برچسب ها: مریم رجوی ، حقوق بشر
نظرات شما
پیشخوان