تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۳

ترامپ زیر بار مناظره دوم نرفت

ترامپ گفته حاضر نیست دوباره با هریس مناظره کند، چون خود را پیروز مناظره نخست بین دو کاندیدا می‌داند، نظرسنجی‌ها، اما حاکی از برتری هریس بوده است!

ترامپ زیر بار مناظره دوم نرفت

رویداد ۲۴| با وجودی که نتایج چندین نظرسنجی نشان می‌دهد که کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در مناظره با دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان پیروز شده است، ترامپ می‌گوید دیگر حاضر نیست با هریس مناظره کند.

به گزارش «رویترز»، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا روز پنجشنبه در حساب خود در شبکه اجتماعی «سوشال تروث» نوشت: «مناظره سومی در کار نخواهد بود!» اشاره ترامپ به مناظره اول با جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و نامزد پیشین دموکرات‌ها در ماه ژوئن، و مناظره دوم با هریس طی هفته اخیر بود.

با وجودی که ترامپ عملکرد خود در مناظره روز سه‌شنبه با هریس را ستوده است، اما شش اهداکننده جمهوری‌خواه و سه مشاور وی که این هفته با «رویترز» صحبت کردند، می‌گویند که به نظر آن‌ها هریس برنده مناظره بوده است، عمدتاً به این دلیل که ترامپ نتوانست پیام خود را به مخاطبان منتقل کند.

بر اساس داده‌های کمپانی «نیلسن»، مناظره روز سه‌شنبه ۶۷.۱ میلیون بیننده تلویزیونی داشت. در حالی که ترامپ در پست سوشال تروث خود گفت نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که او برنده مناظره بوده است، چندین نظرسنجی نشان می‌دهند که به نظر پاسخ‌دهندگان، هریس بهتر عمل کرده است.

بر اساس نظرسنجی «رویترز/ایپسوس» که پنجشنبه منتشر شد، از رأی‌دهندگانی که گفتند حداقل اطلاعاتی درباره مناظره روز سه‌شنبه شنیده‌اند، ۵۳ درصد گفتند که به نظرشان هریس برنده شده و ۲۴ درصد هم گفتند ترامپ برنده شده است. ۵۴ درصد رای‌دهندگان ثبت‌نام‌کرده معتقد بودند که یک مناظره بین ترامپ و هریس کافی است، در حالی که ۴۶ درصد خواهان مناظره دوم هستند.

بر اساس نظرسنجی فوری «سی‌ان‌ان» که بلافاصله پس از مناظره منتشر شد، بیشتر بینندگان گفتند که هریس عملکرد بهتری نسبت به ترامپ داشت. نظرسنجی «یوگاو» نیز نشان داد که ۵۴ درصد از پاسخ‌دهندگان هریس را برنده می‌دانند، در حالی که ۳۱ درصد ترامپ را پیروز دانستند.

 

منبع: العربیه فارسی

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان