تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۰۴ مهر ۱۴۰۳
در رویداد۲۴ بخوانید:

بهترین هتل های استانبول؛ از لاکچری‌ترین‌ها تا قیمت مناسب

استانبول با باریک‌ترین تنگه جهان که تنگه بسفر نام دارد، به دو بخش شرقی و غربی به ترتیب در قاره آسیا و اروپا تقسیم می‌شود. این شهر از سمت شمال به دریای سیاه و از جنوب غرب به وسیله تنگه بسفر به دریای مدیترانه متصل است که دو قسمت شرقی و غربی شهر استانبول توسط دو پل به هم وصل می‌شوند.

بهترین هتل های استانبول؛ از لاکچری‌ترین‌ها تا قیمت مناسب

رویداد۲۴ | هدی کاشانیان: استانبول بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگه بسفر دو قاره آسیا و اروپا را جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد. بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر واقع است. این کلان شهر به عنوان شهر فرهنگی اروپا برای سال ۲۰۱۰ انتخاب شده است. سالانه گردشگران بسیاری به این شهر از طریق خرید تور ترکیه یا به عبارتی تور استانبول و یا خرید بلیط هواپیما استانبول سفر می‌کنند.

استانبول با باریک‌ترین تنگه جهان که تنگه بسفر نام دارد، به دو بخش شرقی و غربی به ترتیب در قاره آسیا و اروپا تقسیم می‌شود. این شهر از سمت شمال به دریای سیاه و از جنوب غرب به وسیله تنگه بسفر به دریای مدیترانه متصل است که دو قسمت شرقی و غربی شهر استانبول توسط دو پل به هم وصل می‌شوند. در این شهر ۶۵ درصد افراد در بخش اروپایی ۳۵ درصد آنان در قسمت آسیایی زندگی می‌کنند. جمعیت استانبول از چند سال پیش تا الان حدودا ۵ برابر افزایش یافته است.

آب و هوای استانبول

اگر به استانبول روی نقشه نگاه کنید، دریای مدیترانه و دریای سیاه، شبه‌جزیره بالکان و آناتولی را در نزدیکی آن می‌بینید؛ بنابراین باید انتظار آب‌وهوای مدیترانه‌ای را در این شهر داشته باشید. این یعنی گرم‌ترین روز‌های سال را در ماه‌های اول تابستان تجربه می‌کنید و زمستان‌هایش سردترین روز‌های سال را به خود می‌بینند. ناگفته نماند باران‌های ناگهانی بهار و پاییزش شما را شگفت‌زده می‌کند.

بهترین هتل‌های استانبول

۱. هتل پرا پالاس استانبول

بهترین هتل های استانبول؛ از لاکچری‌ترین‌ها تا قیمت مناسب

در سال ۱۹۸۲، یک معمار فرانسوی عثمانی به ساخت هتلی در استانبول پرداخت که امروزه با نام پرا پالاس شناخته می‌شود. این هتل با ترکیبی منحصر به فرد از سبک‌های معماری نئوکلاسیک، هنر مدرن و عناصر شرقی ساخته شده است و از آنجا که در نزدیکی خلیج گلدن هورن قرار دارد، چشم اندازی فوق العاده از این منطقه ارائه می‌دهد. در هتل پرا پالاس استانبول، اتاق‌ها و سوئیت‌ها با دکوراسیون لوکسی طراحی شده اند. از جمله امکانات این واحد‌های اقامتی می‌توان به تلویزیون، مینی بار و حمام سنتی اشاره کرد. اتاق‌ها بیشتر دارای بالکنی با چشم انداز‌های دل‌انگیز به خلیج شاخ طلایی هستند. همچنین امکاناتی همچون باشگاه ورزشی، استخر سرپوشیده، اسپا و شنا نیز برای رفاه مهمانان فراهم شده است.

رستوران اصلی این هتل، که به نام آگاتا شناخته می‌شود، غذا‌های محلی ترکی را ارائه می‌دهد. تراس رستوران نیز یک مکان محبوب برای قرار ملاقات مهمانان بین المللی است. همچنین می‌توان در سالن کوبلی، با نوای آرام پیانو لحظات شیرینی را سپری کرد. علاوه بر امکانات داخلی، این هتل از یک فروشگاه شیرینی فرانسوی و امکاناتی مانند تور‌های پیاده روی و اجاره دوچرخه نیز برخوردار است. ورود حیوانات خانگی نیز به هتل آزاد بوده و امکان استفاده از ظرف‌ها و سبد نگهداری حیوانات نیز فراهم شده است.

۲. هتل سی وی کی پارک استانبول

بهترین هتل های استانبول؛ از لاکچری‌ترین‌ها تا قیمت مناسب

هتل سی وی کی پارک استانبول از جمله بهترین هتل پنج ستاره استانبول در میدان تقسیم است. این هتل واقع در فاصله ۱۵۰ متری از میدان تکسیم است. بهترین رستوران‌های استانبول و کافه‌ها و فروشگاه‌ها و گالری‌ها در فاصله‌ای حدود ۴۰۰ متری از هتل قرار دارند. هتل سپیدار پارک استانبول، یک هتل پنج ستاره است که در سال ۲۰۱۳ افتتاح شده است. این هتل با طراحی داخلی شیک، یک استخر، اسپا و مرکز تناسب اندام به مساحت ۸۵۰۰ متر مربع، فضایی لوکس را برای میهمانان فراهم کرده است. ساختمان هتل از ۹ طبقه تشکیل شده و ۳۸۵ اتاق دارد. 

اتاق‌های این هتل دارای امکاناتی همچون تلویزیون LCD، اینترنت WiFi رایگان و کتری برقی همراه با لوازم ضروری برای تهیه چای و قهوه هستند. برخی از اتاق‌ها دارای جکوزی نیز هستند. سوئیت‌های مجلل واقع در منطقه مسکونی لوکس، دارای یک آشپزخانه جداگانه، فضای ناهارخوری و نشیمن هستند. سه رستوران مختلف در هتل سی وی کی پارک استانبول با انواع منوی متنوع و خوشمزه از میهمانان پذیرایی می‌کنند. همچنین، یک بار و یک سالن استراحت و پذیرایی ویژه در هتل وجود دارد و مهمانان می‌توانند از امکانات متنوعی همچون سونا، حمام ترکی و امکانات ماساژ هتل بهره ببرند.

۳. هتل رافلز استانبول

بهترین هتل های استانبول؛ از لاکچری‌ترین‌ها تا قیمت مناسب

هتل رافلز از جمله بهترین هتل‌های استانبول در تکسیم است که در فاصله هشت کیلومتری از میدان تکسیم استانبول واقع شده است، اما به دلیل واقع شدن در مسیر مترو، تردد و رفت و آمد به آن بسیار آسان و بدون مشکل است. با توجه به ارتفاع بالای ساختمان این هتل، میهمانان می‌توانند از تراس آن به شهر استانبول نگاه کنند و حتی چشم انداز زیبای تنگه بسفر را نیز از آنجا ببینند. این هتل دارای ۱۸۵ اتاق است که همگی دارای آشپزخانه و حمام هستند و به سیستم تهویه مجهزند. در اتاق‌ها امکاناتی همچون گاو صندوق، یخچال، قهوه ساز، مینی بار، تلفن، تلویزیون، اینترنت وای فای و سشوار وجود دارد. همچنین برخی از اتاق‌ها دارای بالکن نیز هستند. در این هتل امکاناتی همچون استخر‌های روباز و سرپوشیده، سالن بدنسازی، سونا، جکوزی، حمام ترکی و سالن ماساژ و زیبایی برای بزرگسالان و کلوپ بازی برای بچه‌ها ارائه می‌شود.

۴. هتل مارمارا تکسیم استانبول

بهترین هتل های استانبول؛ از لاکچری‌ترین‌ها تا قیمت مناسب

هتل مارمارا در میدان مرکزی استانبول واقع شده و با نگاهی به تنگه بسفر، بخشی از زیبایی‌های این شهر را به مهمانان خود عرضه می‌کند. این هتل با دارا بودن پنج ستاره، همه امکانات یک اقامت لوکس و منحصر به فرد را به مهمانانش ارائه می‌دهد. اتاق‌های آن همگی دارای تخت و مبلمان راحت، مینی بار، کمد، اینترنت وای فای سریع و تلوزیون ماهواره‌ای هستند.

امکانات ورزشی، اسپا، استخر روباز و حمام ترکی از جمله امکاناتی هستند که این هتل به مهمانان خود ارائه می‌دهد و فرصتی عالی برای استراحت و آرامش است. رستوران‌های هتل شامل رستوران توتی با منوی متنوع برای وعده‌های غذایی و رستوران پانارومای با تراسی که اجازه می‌دهد تا از دیدن مناظر زیبای استانبول لذت ببرید و از غذا‌های ترکی لذیذ بهره‌مند شوید. این هتل همچنین انواع شکلات دست ساز را در اختیار مهمانان علاقه‌مند قرار می‌دهد و امکان سفارش دسر و نوشیدنی در کافه لابی را نیز فراهم می‌کند.

۵. هتل هیلتون استانبول

بهترین هتل های استانبول؛ از لاکچری‌ترین‌ها تا قیمت مناسب

موقعیت مکانی عالی، چشم‌انداز فوق‌العاده و امکانات رفاهی مناسب، هتل هیلتون بسفروس را به مامنی سرشار از آرامش برای اقامت در استانبول تبدیل کرده‌اند. این هتل از سال ۱۹۵۵ پا به عرصه هتلداری گذاشته و طی بیش از شش دهه فعالیت در این صنعت، عملکردی عالی در جلب رضایت مسافران از خود به‌جا گذاشته است. هتل هیلتون بسفروس ۵۰۰ اتاق بزرگ و دلباز را برای اقامت شما در نظر گرفته که تمامی آن‌ها دارای بالکن و چشم‌اندازی خیره‌کننده از تنگه بسفر یا باغ اطراف هتل هستند. از سوی دیگر، در طول اقامت خود می‌توانید از امکاناتی مثل استخر، سالن ماساژ، باشگاه سلامتی، دوچرخه‌سواری، اینترنت رایگان، استخر روباز، زمین تنیس، صندوق امانات و… هم استفاده کنید تا اقامت در هتل، از هر لحاظ لذت‌بخش و خاطره‌انگیز شود.

۶. هتل شرایتون استانبول

بهترین هتل های استانبول؛ از لاکچری‌ترین‌ها تا قیمت مناسب

اگر دوست دارید سفر به استانبول را با اقامت در هتلی لوکس و پنج ستاره تجربه کنید، هتل شرایتون سیتی سنتر از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. این هتل که در محله بی‌اوغلو استانبول قرار گرفته، اتاق‌های بسیار مجللی را برای اقامت شما در نظر گرفته است. این اتاق‌ها به امکاناتی مثل روم سرویس ۲۴ ساعته، سرویس خواب درجه یک، صندوق امانات با قابلیت نگهداری از لپ‌تاپ، لامپ‌های LED قابل بازیافت، لواز بهداشتی سازگار با محیط زیست، تلویزیون، کمد، تخت نوزاد رایگان، چای‌ساز و… مجهز هستند و آسایش و راحتی را برایتان به ارمغان می‌آورند.

تراس، کافی‌شاپ، باغ، خدمات ماساژ و اسپا، خدمان خشک‌شویی، استخر سرپوشیده، زمین تنیس، ترانسفر فرودگاهی و سالن پذیرایی، از دیگر امکانات هتل شرایتون سیتی سنتر استانبول هستند. جالب است بدانید که این هتل در ارائه خدمات، به مسائل زیست محیطی نیز توجه ویژه‌ای داشته و از این جهت رضایت مسافران زیادی را جلب کرده است.

۷. هتل چراغان پالاس کمپینسکی استانبول 

بهترین هتل های استانبول؛ از لاکچری‌ترین‌ها تا قیمت مناسب

یکی از بهترین هتل‌های استانبول برای اقامت، هتل چراغان پالاس است. هتل چراغان پالاس کمپیسنکی استانبول نیز از دیگر کاخ‌های عثمانی و متعلق به قرن نوزدهم است که اکنون تغییر کاربری داده و به یکی از زیباترین و مجلل‌ترین هتل‌های ساحلی استانبول تبدیل شده است. اتاق‌های این هتل تخت خواب‌هایی بسیار لوکس و راحت دارد و تمامی آن‌ها دارای پنجره‌هایی از کف تا سقف هستند. علاوه بر این، هر اتاق بالکنی با منظره باغ یا دریا دارد. علاوه بر اتاق‌های مجلل و راحت، امکاناتی مثل استخر، وای‌فای رایگان، پارکینگ رایگان، دستگاه خودپرداز، صرافی، سالن ماساژ، سالن بدنسازی و… از دیگر امکاناتی هستند که افراد زیادی را به رزرو هتل چراغان پالاس کمپینسکی ترغیب می‌کنند.

۸. هتل رادیسون بلو استانبول

بهترین هتل های استانبول؛ از لاکچری‌ترین‌ها تا قیمت مناسب

هتلی واقع‌شده در محله پررفت‌وآمد و تجاری شیشلی که برای طرف‌داران خرید مناسب است. در اطراف این هتل، مغازه‌های زیادی از پوشاک و خوراکی گرفته تا فروشگاه‌ها و مراکز خرید مهمی مثل جواهر مال وجود دارد که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم خرید و خوردوخوراک کند. علاوه‌بر موارد ذکرشده، این هتل امکاناتی مثل حمام ترکی، استخر سرپوشیده و روباز، سونا و مرکز تناسب‌اندام دارد. اتاق‌های آن مجهز به تلویزیون ماهواره‌ای و وای‌فای رایگان است که هتل رادیسون بلو استانبول شیشلی را جزو هتل‌های خوب استانبول قرار می‌دهد. 

در رستوران‌های این هتل، هم غذا‌های سنتی ترکی و هم بین‌المللی سرو می‌شود. همچنین می‌توانید غذای مد نظرتان مانند انواع املت‌ها و نیمرو‌ها را برای صبحانه سفارش دهید تا آشپز‌های هتل برای شما درست کنند. این هتل، نزدیک به مراکز تفریحی و گردشگری مختلفی مانند موزه آتاتورک، موزه آرا گولر، موزه گفت‌وگوی استانبول و قصر ییلدیز قرار گرفته است.

۹. هتل الیت‌ورد استانبول

بهترین هتل های استانبول؛ از لاکچری‌ترین‌ها تا قیمت مناسب

برای اقامت مسافران اهل گردش و خرید، چه جایی بهتر از هتل‌های نزدیک میدان تکسیم. هتل الیت ورد استانبول با فاصله ۱۰ دقیقه از این میدان قرار گرفته و می‌توانید هر ساعت از شبانه‌روز به این میدان زنده و پر از جنب‌وجوش بروید. این هتل با اتاق‌هایی که طراحی زیبایی دارند، باعث آرامش هرچه بیشتر شما طی اقامتتان در این هتل می‌شود. علاوه‌بر آن، وجود جکوزی‌های خصوصی در اتاق‌ها باعث شده تا نام این هتل جزو بهترین هتل‌های پنج ستاره استانبول نوشته شود.

طراحی‌های خاص هتل الیت ورد استانبول فقط محدود به اتاق‌هایش نمی‌شود و یکی از کافه‌های آن با طراحی به سبک ایتالیایی توانسته نظر مهمانان هتل را به زیبایی و خاص بودن خود جلب کند. این هتل با دو رستوران، دو کافه و یک ویتامین‌بار، سخت‌پسندترین افراد را هم راضی کرده است. درضمن، این اقامتگاه نزدیک ایستگاه متروی تکسیم قرار گرفته و به همه دیدنی‌های اطرافش دسترسی خوبی دارد.

۱۰. هتل اینترکانتیننتال استانبول

بهترین هتل های استانبول؛ از لاکچری‌ترین‌ها تا قیمت مناسب

هتلی که رستورانش برنده جایزه بین‌المللی شده باشد، قطعاً برای افراد علاقه‌مند به غذا، هتل رویاهایشان محسوب می‌شود. هتل اینترکانتیننتال استانبول با چهار رستوران قادر است بیشتر سلایق غذایی شما را پوشش دهد؛ از سرو غذا‌های حلال گرفته تا غذا‌های مناسب افراد وگان‌ها و وجترین. حالا به این نکات ذکرشده، موسیقی زنده و چشم‌انداز زیبا از تنگه بسفر هم اضافه کنید تا نام این هتل را جزو بهترین هتل‌های استانبول بنویسیم. 

علاوه‌بر علاقه‌مندان به خوردوخوراک، این هتل در نقطه‌ای قرار گرفته که برای مشتاقان خرید هم بسیار جذاب خواهد بود. هتل اینترکانتیننتال استانبول به‌جز میدان تکسیم، نزدیک به منطقه تاریخی نیشانتاشی هم واقع شده که این محله مملو از مغازه‌های مختلف لباس‌فروشی است. از مکان‌های دیدنی نزدیک به این هتل، می‌توان به استادیوم و موزه باشگاه بشیکتاش، موزه آتاتورک، کاخ دولما باغچه، کاخ و پارک ایهلامور و همچنین ایستگاه تله‌کابین تاشکیشلا اشاره کرد که با مطالعه راهنمای سفر به استانبول می‌توانید برنامه بهتری برای بازدید از این دیدنی‌ها در سفرتان بچینید. در نزدیکی‌های این هتل، ایستگاه متروی تکسیم با فاصله ۱۰ دقیقه پیاده‌روی قرار گرفته است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما