تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۱۰ مهر ۱۴۰۳

اولین جلسه شورایعالی فضای مجازی در دولت | رفع فیلترینگ نزدیک است؟

روزنامه دنیای اقتصاد پیش‌بینی کرده که دستور جلسه اولین جلسه شورایعالی فضای مجازی در دولت پزشکیان موضوع رفع فیلترینگ باشد.

اولین جلسه شورایعالی فضای مجازی در دولت | رفع فیلترینگ نزدیک است؟
رویداد ۲۴| روزنامه دنیای اقتصاد پیش‌بینی کرده که دستور جلسه اولین جلسه شورایعالی فضای مجازی در دولت پزشکیان موضوع رفع فیلترینگ باشد.

به گزارش دنیای اقتصاد، هر چند دولت سیزدهم سعی کرد تا مردم را ناگزیر از استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی کند، میزان استفاده از این پلتفرم‌ها نیز بعد از فیلترینگ افزایش یافت، اما همچنان ایرانی‌ها استفاده از پلتفرم‌های بین‌المللی و فراگیر را به رقبای نه چندان به‌روز و قدرتمند داخلی ترجیح می‌دهند. کارشناسان مهم‌ترین علت اصلی بی‌میلی جامعه به پیام‌رسان‌های داخلی را در عدم اعتماد و اطمینان به پلتفرم‌ها در حفظ حریم خصوصی کاربران می‌دانند. انتشار تصویری از صفحه چت یک کاربر در پیام‌رسان بله، ایجاد حساب‌های جعلی در روبیکا که به حذف آن در گوگل‌پلی و به دنبال آن فیلترینگ گوگل‌پلی از سوی دولت منجر شد و اختلال چند باره ایتا و بله از جمله مواردی هستند که نگرانی ایرانی‌ها از این پلتفرم‌ها را تایید می‌کنند.

این روزنامه افزوده است: با این حال به نظر می‌رسد که مسوولان نیز شکست مهاجرت اجباری به پیام‌رسان‌های داخلی را پذیرفته‌اند و قصد دارند تا حکمرانی مناسب در فضای مجازی را احیا کنند. در همین راستا، دولت چهاردهم که از مدت‌ها قبل از شروع فعالیت خود وعده رفع فیلترینگ و سامان‌دهی فضای مجازی را داده بود، امروز قرار است نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی را با حضور مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور، برگزار کند. همزمان با اظهارنظر‌های مختلف و به خصوص نمایندگان مجلس در روز‌های اخیر در تایید لزوم رفع فیلترینگ، به نظر می‌رسد که احتمالا بررسی شرایط رفع فیلترینگ در دستور کار این جلسه باشد؛ جلسه‌ای که حالا حاضران آن به خوبی می‌دانند نتیجه آن چه اهمیتی برای مردم و جامعه دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما