تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۱۴ مهر ۱۴۰۳

عماالدین باقی: سروناز احمدی باید عفو می‌شد

عمالدین باقی با اشاره به اینکه سروناز احمدی باید مشمول عفو می‌شده، نسبت به وضعیت جسمانی او ابراز نگرانی و به مسئولان توصیه کرده که به او به چشم فرزندان خود بنگرند و رهایش کنند.

عماالدین باقی: سروناز احمدی باید عفو می‌شد

رویداد۲۴| وضعیت جسمانی سروناز احمدی در هفدهمین روز اعتصاب غذا خوب نیست و گزارشگر ویژه سازمان ملل نیز از این بابت ابراز نگرانی کرده است. عمالدین باقی با اشاره به اینکه باید مشمول عفو می‌شده به مسئولان توصیه کرده که به او به چشم فرزندان خود بنگرند و رهایش کنند.
مری لاولر، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور مدافعان حقوق بشر با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نسبت به وضعیت سروناز احمدی، فعال حقوق کودکان که در زندان اوین محبوس است، هشدار داد و نوشت: «سروناز احمدی، مدافع حقوق کودکان، که به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز شش سال دوران محکومیت خود را سپری می‌کند، در وضعیت وخیم جسمانی قرار دارد و علیرغم هشدار پزشکان، از مرخصی پزشکی محروم شده است. ایران باید فورا او را برای معالجه آزاد کند!»
گزارش او با واکنش‌هایی در فضای مجازی نیز همراه شده است. مثلا عمادالدین باقی، حقوق‌دان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «آقایان مسئول قوه قضاییه! خانم سروناز احمدی همسن فرزند بسیاری از ما وشماست. محکومیت او باید طبق بخشنامه عفو۱۴۰۱منتفی می‌شد. به چه جرمی باید این جوانان، عمرشان را در در زندان بگذرانند وکسی صدایشان را نشنود تا از این طریق به گوش مان برسد؟ به آن‌ها به چشم فرزندتان بنگرید و رهایشان کنید.»
او در پاسخ به یکی منتقدان این توییت خود که ادعا می‌کند سروناز احمدی «به دستور بیت العدل مشغول شست شوی مغز کودکان است» نیز نوشته: «سایبری محترم ۱- وقتی می‌خواهید انجام وظیف کنید لااقل یک جستجوی ساده انجام دهید تا اتهامی که مطرح نبوده نسبت ندهید و مرتکب افترا نشوید. ۲- خانم سروناز احمدی مترجم و فرهنگی است و فارغ از عقیده‌اش باید قضاوت کرد. ۳- مشمول عفو بوده، ولی اعمال نشده. ۴- حرف قانونی بزنید».
گفتنی است، سروناز احمدی از اردیبهشت سال ۱۴۰۲ و در آستانه روز جهانی کارگر به همراه شماری از فعالان صنفی و کارگری بازداشت شده است. اتهام او «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» عنوان شده و حکم اولیه او نیز ۶ سال حبس بود که در دادگاه تجدید نظر به سه سال و نیم کاهش یافته است. آنطور که گفته می‌شود وی اکنون در هفدهمین روز از اعتصاب غذایی است که در اعتراض به عدم موافقت با مرخصی درمانی خود، کرده است.
او به صرع مبتلا است و در پی اعتصاب غذای اخیر وضعیت جسمانی خوبی ندارد.

نظرات شما