تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۲۱ مهر ۱۴۰۳

انفجار در لبنان، شایعات در تهران! پیدا کنید پیجر فروش را

به گزارش تسنیم، به نقل از کمیته فنی حزب‌الله لبنان «فرد واسطۀ خرید این پیجر‌ها که ایرانی نبوده و شرکت ایرانی هم در کار نبوده، دچار سهل‌انگاری شده است و به همین دلیل سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی روی موضوع سوار شده»

انفجار پیجر‌ها در لبنان، انفجار شایعات در تهران! پیدا کنید پیجر فروش را

رویداد۲۴| اظهارات دیشب اسداللهی، کارشناس مسائل منطقه در برنامه دیشب «و اینک مقاومت» یک بار دیگر سر صحبت - بخوانید شایعات - درباره نقش داشتن ایران در خرید پیجر‌ها را باز کرد.گمانه‌ای که همان ساعات اول بعد از انفجار پیجر‌ها در لبنان مطرح شد، نقش داشتن برخی شرکت‌ها و افراد ایرانی بود که البته همه آن‌ها تکذیب شد.

حالا، اما آنطور که کارشناس مدعو صداوسیما روی آنتن زنده تلویزیون می‌گوید یک شرکت ایرانی واسطه شده و از شریط تایوانی پیجر‌ها را خریده است! این سخنان خیلی زود در فضای مجازی و رسانه‌ی مورد توجه قرار گرفت و کار را به آنجا رساند که مجری گفت‌وگوی ویژه خبری با یادآوری تکذیب شدن این موضوع از سوی حزب‌الله، حرف‌های آقای کارشناس را تکذیب کند.

نورنیوز، رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی نیز در صفحه توییتر خود، نوشت: «اظهارات نادرست یک کارشناس در یکی از برنامه‌های صداوسیما در خصوص نقش ایران در خرید پیجر‌های حزب‌الله، موجب فضاسازی جدید پیرامون این رخداد شد.
هیچیک از شرکت‌های‌ایرانی نقشی در خرید، حمل و توزیع پیجر‌ها نداشته‌اند. آلوده بودن پیجر‌ها را حتی دستگاه‌های ایکس‌ری پیشرفته هم تشخیص ندادند».

خبرگزاری تسنیم نیز در ادامه وارد عمل شد و سعی کرد با ادبیاتی که کارشناس جنجال‌آفرین و صداوسیما را زیر سوال نبرد، ماجرا را جمع و جور کند. تسنیم در گزارش خود نوشت: «ماجرای پیجر‌ها کاملاً متفاوت با آن چیزی است که آقای اسداللهی از این رسانه‌ها اخذ کرده است. اطلاعات کسب‌شده توسط خبرنگاران تسنیم بیانگر آن است که کمیته فنی حزب‌الله لبنان بلافاصله بعد از انفجار پیجر‌هایی که طی یکی ـ دو سال اخیر سفارش داده شده و دریافت کرده بود، وارد عمل شد و چند روز بعد گزارش کاملی از این مسئله ارائه داد که نشان می‌دهد فرد واسطۀ خرید این پیجر‌ها که ایرانی نبوده و شرکت ایرانی هم در کار نبوده، دچار سهل‌انگاری شده است و به همین دلیل سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی روی موضوع سوار شده است، بر این اساس، سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از طریق تأسیس شرکت صوری ذیل شرکت تایوانی تأمین‌کننده پیجرها، این تجهیزات را به مواد خاص انفجاری آلوده می‌کند و آن را در چرخه تحویل به حزب‌الله لبنان قرار می‌دهد.
در بررسی‌های حزب‌الله لبنان کوچکترین نشانی از اینکه شخص یا شرکت ایرانی در این پروسه دخالت کرده باشد، به‌دست نیامده است و در گزارش کمیته فنی حزب نیز، اثری از چنین مشارکتی وجود ندارد.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما