تاریخ انتشار: ۰۷:۰۸ - ۲۲ مهر ۱۴۰۳

فرهیختگان: نمره قبولی پزشکیان در اولین آزمون دانشگاهی

روزنامه فرهیختگان نوشت: پزشکیان نشان داد که وفاق از منظر رئیس‌جمهور تنها یک شعار نیست، بلکه یک ایده سیاسی در تعامل و برخورد میان سیاسیون و صد‌البته میان مردم است.

فرهیختگان: نمره قبولی پزشکیان در اولین آزمون دانشگاهی

رویداد۲۴| روزنامه فرهیختگان حضور دیروز مسعود پزشکیان در دانشگاه تهران به مناسبت شروع سال تحصیلی و حواشی آن را ریز به ریز بررسی کرده، رویکرد و برخورد رئیس جمهور را تحصیل کرده و به او نمره قبولی داده است.
این روزنامه اصولگرا نوشته: «تداوم حضور رؤسای جمهور در فضای دانشگاه اتفاق مثبتی است، اما اتفاق مهم‌تر و متمایز روزگذشته نحوه مواجهه او با منتقدان و معترضان بود که به نظر می‌رسد از این بابت پزشکیان در نخستین آزمون دانشگاهی‌اش نمره قبولی گرفت.»
«فرهیختگان» تاکید کرد: «رفتار تحسین برانگیز پزشکیان را می‌توان قدمی در راه جبران کم‌کاری وزرای حوزه دانشگاه دانست».
این روزنامه در مطلب دیگری هم به رویکرد پزشکیان برای ایجاد وفاق اشاره کرده، دیدار وی با جبهه پایداری را شاهد آورده و در نهایت نوشته: «حضور رئیس‌جمهور در میان دانشجویان در مراسم آیین آغاز سال تحصیلی، در جریان اجرای دیگر ابعاد وفاق بود و نشان داد که وفاق از منظر رئیس‌جمهور تنها یک شعار نیست، بلکه یک ایده سیاسی در تعامل و برخورد میان سیاسیون و صد‌البته میان مردم است. جنبه مثبت حضور روز گذشته پزشکیان در میان دانشجویان، فرصت تریبون دادن به نماینده دانشجویان بود. اگرچه که در مراسم دیروز، زمانی برای سخنرانی نمایندگان تشکل‌ها درنظر گرفته نشده بود، اما پزشکیان از فرصت حضورش میان دانشجویان به سادگی نگذشت و با دراختیار گذاشتن تریبون به نماینده دانشجویان، این پیام را رساند که حتی اگر زمانی برای شنیدن حرف‌هایتان نیست، اما صدایتان توسط رئیس دولت شنیده می‌شود. ارائه این تصویر برای قشر جوان و دانشجویی که منتقد است و حتی در برخی مواقع نیز امکان دارد نسبت به بعضی از مسائل کشور خشمگین باشد، اثر وضعی مثبتی در پی خواهد داشت؛ زیرا اول اینکه این تصویر را ترسیم خواهد که قشر جوان و علی‌الخصوص دانشجو امکان مطرح کردن سخنان خود را دارد و حتی اگر خشمی هم وجود داشته باشد، رئیس‌جمهور با سعه‌صدر انتقادات منطقی را خواهد شنید. دوم اینکه قرار است ایده سیاسی وفاق مدنظر رئیس‌جمهور در تمام ابعاد و سطوح درحال اجرا باشد.
هرچند فرصت سخنرانی نماینده دانشجویان دانشگاه تهران کم بود و سخنان او عمدتا در رابطه با شنیدن صدای دانشجو بود، اما تصمیم رئیس‌جمهور برای شنیدن صدای دانشجویان قابل تقدیر است و این امر نشان داد هدف رئیس‌جمهور صرف حضور و سخنرانی به مناسبت مراسم آغاز سال تحصیلی نبود، بلکه تعامل و فرصت گفتگو با دانشجویان بهانه این حضور بود.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما