تاریخ انتشار: ۱۷:۲۳ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵

نقش رسانه‌ها در مبارزه با فساد

بیست و دومین دوره نمایشگاه مطبوعات با شعار «شفافیت و صداقت» از روز جمعه 14 آبان آغاز به کار کرد.
نقش رسانه‌ها در مبارزه با فساد

رویداد۲۴- بیست و دومین دوره نمایشگاه مطبوعات با شعار «شفافیت و صداقت» از روز جمعه 14 آبان آغاز به کار کرد.

پایگاه خبری رویداد۲۴ نیز باهدف ارتباط با مخاطبان در این دوره از نمایشگاه حضور پیدا کرده است و فرصت را غنیمت شمرده تا با مسئولین و مردم درباره نقش رسانه‌ها در مبارزه با فساد همفکری و هم‌اندیشی کند. 

بر همین اساس تلاش می‌شود تا پایان برگزاری نمایشگاه، مورخ 21 آبان ماه نظرات مسئولان، کارشناسان و صاحب‌نظران را در این رابطه جویا شود.

محمود صادقی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:
نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در دهمین مجلس شورای اسلامی معتقد است برخورد سیاسی با مقوله مبارزه با فساد که یک مسئله حقوقی و اجتماعی است اکنون به آفت جامعه ما تبدیل شده است.

جواد امام در گفت‌وگو با رویداد۲۴:
مدیر عامل بنیاد باران یادآور شد: مبارزه با فساد مسئله‌ای است که تمام گروه‌ها و اقشار را به میدان می‌طلبد و تا زمانی که برخورد با آن سیاسی شود، خود این مسئله فساد انگیز خواهد بود.

نقش رسانه‌ها در مبارزه با فساد


پورمختار، عضو کمیسیون حقوقی مجلس در گفت‌وگو با رویداد۲۴:
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم حکم 135 ضربه شلاق سعید مرتضوی در پرونده سازمان تامین اجتماعی را اشد مجازات دانست و گفت: در قانون کیفری ما شلاق شدیدترین نوع مجازات به‌حساب می‌آید. به‌عبارتی‌دیگر شلاق از سال‌ها زندان شدیدتر به‌حساب می‌آید. اعتقاد دارم برای پرونده تأمین اجتماعی مجازات شدیدی در نظر گرفته شده است.

نقش رسانه‌ها در مبارزه با فساد


عضو فراکسیون زنان در گفت‎وگو با رویداد۲۴:
نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به صدور حکم سعید مرتضوی گفت: مردم خواستار این هستند که تناسب بین جرم و مجازات برقرار شود. این موضوع اعتماد عمومی را بالا می‌برد. پیگیری مفاسدی ازاین‌دست اعتماد عمومی جامعه را بالا می‌برد و این خودش حافظ منافع نظام است.

نقش رسانه‌ها در مبارزه با فساد


سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم تاکید کرد: یکی از کارکردهای رسانه شفاف سازی است. اگر همه فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شفاف باشد رانت‌خواری و فساد حذف می‌شود و افرادی که به فساد ورود پیدا می‌کنند به جامعه معرفی می‌شوند.


آیتی، نماینده مجلس ششم درگفت‌وگو با رویداد۲۴ مطرح کرد
یک نماینده مجلس ششم معتقد است، تمام فسادهایی که در دولت‌ها اتفاق می‌افتد از استثنا در قانون نشأت گرفته است. زمانی که از دولت‌مردان و صاحبان قدرت و قدرت‌های اقتصادی و مافیای حزبی توانستند قانون را دور بزنند و از روی قانون بپرند و آن را کنار بزنند یعنی تبصره و استثنا در قانون.

نقش رسانه‌ها در مبارزه با فساد


محمد غرضی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:
مطبوعات از دولت یارانه می‌گیرد. کسی که از صاحب‌منصب یارانه بگیرد باید حرف آن را مطرح کند لذا مطبوعات از مشروطه تا حالا توانایی انعکاس صدای جامعه را ندارد.

نقش رسانه‌ها در مبارزه با فساد


مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:
مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی معتقد است؛ به‌طور طبیعی زمانی که رسانه‌ها جدی‌تر به یک فساد پرداخته‌اند افکار عمومی حساسیت بیشتری نشان داده‌اند. همچنین می‌توان گفت رسانه‌ها درواقع کمک‌حال دستگاه اجرایی باشند برای مبارزه با فساد.

نقش رسانه‌ها در مبارزه با فساد


در گفت‌وگو با رویداد۲۴ مطرح شد
معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات معتقد است مادام که آزادی مطبوعات برنگردد، مبارزه با فساد شوخی بیش نیست.

نقش رسانه‌ها در مبارزه با فساد


معاون سیاسی و استانداری تهران در گفت‌وگو با رویداد۲۴:
نابسامانی‌هایی وجود دارد و دستگاه‌ها ذی‌ربط باید به‌موقع رصد کنند و برخورد صورت گیرد. مطبوعات هم در این زمینه بسیار تعیین‌کننده و اثرگذار خواهد بود اما سلب اعتماد عمومی از جامعه بسیار خطرناک و مخرب است.

نقش رسانه‌ها در مبارزه با فساد


علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره برقراری امنیت برای رسانه جهت اطلاع‌رسانی آزادانه یادآور شد: باعث تأسف است درحالی‌که باید از افرادی که در سالم‌سازی فضای اقتصادی کشور کمک می‌کنند، حمایت کنیم آن‌ها را مورد اتهام قرار می‌دهیم.

نقش رسانه‌ها در مبارزه با فساد


عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با رویداد۲۴:
عضو شورای شهر تهران درباره طرح ادعای وجود اتاق فکر برای افشای املاک نجومی به متشکل از حکیمی پور، نجفی و حناچی آن هم به ادعای پرویز سروری عضو اصولگرای شورای شهر گفت: من این موضوع را به‌شدت تکذیب می‌کنم. افشای املاک نجومی پشت پرده‎ای نداشت آنچه من در جریان هستم این کار فقط از سوی حکیمی پور انجام شده است. حتی این کار با فراکسیون هم هماهنگ نشده است.

نقش رسانه‌ها در مبارزه با فساد


مینو خالقی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:
مسائلی مانند جرائم، افترا و تهمت از محدودیت‌های آزادی بیان هستند که در همه جای دنیا شمرده شده است اما اگر فاقد آزادی بیان در جامعه باشیم که مسئولیت اصلی آن بر دوش رسانه‌ها است همان‌طور که مطرح کردم باید گفت که منشاء فساد برگرفته از پنهان‌کاری و عدم شفافیت ها است.

نقش رسانه‌ها در مبارزه با فساد


حسام‌الدین آشنا در گفت‌وگو با رویداد۲۴:
مشاور رئیس‌جمهور در امور فرهنگی تاکید که یکی از وظایف سازمان بازرسی حمایت از نشریاتی است که به دنبال تحقیقات در موضوعات مرتبط با وظایف سازمان بازرسی کل کشور هستند.

نقش رسانه‌ها در مبارزه با فساد


مدیرعامل بانک مرکزی در غرفه رویداد۲۴ مطرح کرد
مدیرعامل بانک مرکزی تأکید کرد که یکی از عواملی که می‌تواند در رابطه با نظارت مؤثر باشد، تقویت نظارت فنی و مؤثر بر عملکرد نظام بانکی است. نباید فراموش کنیم که وقتی حجم نظارت بالا می‌رود کارایی خود را از دست می‌دهد.

نقش رسانه‌ها در مبارزه با فساد


محسن مهرعلیزاده در گفت‌وگو با رویداد۲۴:
عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره مسئله مبارزه با فساد گفت: نیاز به برخورد ریشه‌ای‌تر و اساسی‌تر است. بایستی برگردیم و ریشه‌های موضوع را در آن چند سال قبل پیدا کنیم و با ریشه‌ها برخوردهای جدی و ویژه داشته باشیم. اعتماد مردم به نظام سرمایه بزرگی است و نباید بگذاریم به این اعتماد لطمه وارد شود.

نقش رسانه‌ها در مبارزه با فساد


بادامچی، عضو فراکسیون امید در گفت‎وگو با رویداد۲۴:
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر با اشاره به کشف موارد جدیدی از فساد از سوی نمایندگان مجلس، اظهار داشت: یک یا دو مورد دراین‌باره هست که مجلس نسبت به آن‌ها ورود پیدا کرده و نمایندگان تا به امروز از توضیحات داده شده، راضی نشده‌اند و به زودی صدای فسادی جدید و بزرگ بلند می‎شود.

نقش رسانه‌ها در مبارزه با فساد


محمد حسین رفیعی، اقتصاددان، در گفت‎وگو با رویداد۲۴:
یک اقتصاددان درباره دلایل گسترش ابعاد فساد در کشور که خبرهای نگران‌کننده‎ای از آن به گوش می‌رسد، گفت: اگر رسانه‌ها مجاز به تحقیق و تفحص بر روی تعاملات جامعه باشند و بتوانند آن‌ها را اعلام کنند درگیر شدگان به این قضیه اصلاح خواهند شد برای این اساس رسانه می‎تواند کمکی برای قوه قضائیه باشد و اطلاعاتی را برای آن فراهم کند.

نقش رسانه‌ها در مبارزه با فساد

وزیر سابق ارشاد در گفت‌وگو با رویداد۲۴:
وزیر سابق ارشاد تأکید کرد: برخورد با رسانه‌ها قطعاً تبعیض‌آمیز است، همان‌طور که آقای نوبخت، سخنگوی دولت در سخنرانی‌های خود اشاره کرده‌اند، بعضی از مطبوعات و بعضی از رسانه‌ها برای خودشان یک حاشیه امنی قائل هستند. به این معنی که هر اظهارنظری کنند، کسی به آن‌ها اعتراضی نمی‌کند.

نقش رسانه‌ها در مبارزه با فساد

الهام امین زاده، دستیار رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با رویداد۲۴:
دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی معتقد است؛من مایل هستم اهتمام واقعی و لازم در همه حوزه‌ها و در همه سطوح و قوا وجود داشته باشد. البته این اهتمام وجود دارد اما اگر با حوزه حقوق شهروندی در ریاست جمهوری همکاری شود ما می‌توانیم شاهد اتفاقات بسیار درخشانی برای آینده مملکت باشیم.

نقش رسانه‌ها در مبارزه با فساد

وزیر دادگستری در گفت‎وگو با رویداد۲۴:
اگر امورات در پستو خانه‌ها و محل‌ها پنهان اتفاق بیافتد، فساد تسریع پیدا می‌کند ولی اگر فعالیت‌ها را در اتاق شیشه‌ای ببریم. نظام پاسخگویی، شفاف‌سازی را اجرا کرده‌ایم. درواقع فساد حکم جن و بسم‌الله را دارد.

نقش رسانه‌ها در مبارزه با فساد


محمد خوش‌چهره در گفت‌وگو با رویداد۲۴:
نماینده مجلس هفتم در خصوص بحث پیشگیری از فساد، با مقایسه نقش رسانه و نهادهای نظارتی در این حوزه گفت:رسانه‌های موجود در کشور کارکردشان مانند نهادهای نظارتی یا تصمیم‌گیری و کنترلی، ضعیف است. خیلی از واقعه‌ها که برای اهل‌فن جای شک باقی نمی‌گذارد یا دیر فهمیده می‌شود یا اینکه در بازی و ملاحظات صنفی – سیاسی جناحی قرار می‌گیرد اگر ایراد از رقیب باشد، ورود پیدا می‌کنند و درصورتی‌که خودی باشد و از محصوریت و محدودیت برخوردار باشند، داخل نمی‌شوند.

نقش رسانه‌ها در مبارزه با فساد


صاحب امتیاز سایت تابناک در گفت‎وگو با رویداد۲۴:
صاحب‌امتیاز سایت تابناک معتقد است، رسانه قدرت بازدارنده دارد. به این معنی که اگر دستگاه‌ها بدانند در صورت انجام تخلف، رسانه آن تخلف را افشا می‌کند و در معرض افکار عمومی قرار می‌دهد کمتر به سمت فساد سوق پیدا می‎کنند.

نقش رسانه‌ها در مبارزه با فساد


محمدرضا تابش در گفت‎وگو با رویداد۲۴:
نماینده اصلاح‎طلب مجلس گفت: نباید خبرنگاری که فسادی را افشا می‌کند به زندان انداخته شود و فاسدان امنیت داشته باشند. خبرنگاران باید علاوه بر دارا بودن شهامت بیان مسائل از آزادی هم برخوردار باشند تا امنیت خود و کار حرفه‌ای‌شان تضمین شود.

نقش رسانه‌ها در مبارزه با فساد


سید احمد هاشمی‌نژاد در گفت‎وگو با رویداد۲۴
یک فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: برخوردهای با رسانه‌ها و خبرنگاران افشاگر مفاسد اقتصادی هزینه افشاگری، نظارت و دیده بانی عملکرد مسوولان کشور را افزایش می‌دهد که این اتفاق به هیچ وجه به صلاح کشور، نظام و انقلاب اسلامی نیست.

نقش رسانه‌ها در مبارزه با فساد

مجید انصاری در گفت‌وگو با رویداد۲۴:
معاون حقوقی رئیس‌جمهور ضمن بازدید از غرفه رویداد24 در بیست و دومین دوره نمایشگاه مطبوعات بر نقش پیشگیرانه و مؤثر رسانه‌ها در مبارزه با فساد تأکید کرد.

نقش رسانه‌ها در مبارزه با فساد


محمد علی آهنگرانی در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴:
یک فعال سیاسی اصلاح طلب یکی از دلایل رشد فساد را برخورد شعاری با این پدیده عنوان کرد و تاکید کرد که اطلاع رسانی می تواند به کاهش فساد منجر شود.

نقش رسانه‌ها در مبارزه با فساد


مدیرعامل خبرگزاری برنا در گفت‌وگو با رویداد۲۴:
مدیرعامل خبرگزاری برنا گفت: عزم مبارزه با فساد وجود دارد ولی اینکه آیا مسیر درستی می‌رود یا خیر، سؤال‌برانگیز است. اینکه دست‌وبال شفافیت را ببندند و گفته شود کسی حق ندارد چنین رفتار کند، درست نیست.

نقش رسانه‌ها در مبارزه با فساد

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان