طی بخشنامه ی دفتر سینمای حرفهای
تبلیغات فیلمها در فضای مجازی منوط به مجوز شد
محمدرضا فرجی با ابلاغ بخشنامهای به پخش کنندگان سینما اعلام کرد: هرگونه تبلیغات فیلمهای سینمایی در فضای مجازی منوط به کسب مجوز و اخذ تعهدنامه تبلیغات از تهیهکننده و پخش کننده اثر است.
رویداد۲۴ به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی، بصری، مدیرکل دفتر سینمای حرفهای طی نامهای خطاب به علی سرتیپی رئیس کانون پخش کنندگان و توزیع فیلم و ارسال تصویر تعهدنامه تبلیغات در فضای مجازی اعلام کرد: نظر به اقدامات اخیر بعضی از دفاتر پخش فیلم یا صاحبان آثار، درخصوص تبلیغات غیرمجاز و غیر متعارف که بعضا از صحنههای حذف شده فیلم و یا ترانههای غیرمجاز به منظور تبلیغ در شبکههای مجازی با هدف جذب مخاطب و تماشاگر اقدام نمودهاند، به پیوست تصویر تعهدنامه تبلیغات در فضای مجازی جهت مزید اطلاع و ابلاغ به کلیه دفاتر تولید و پخش فیلم ارسال میگردد.
وی در ادامه این ابلاغیه افزود: با توجه به اینکه مسئولیتهای ناشی از اکران و نمایش فیلم در سینماهای کشور بر عهده تهیه کننده و پخشکننده فیلم است، مسئولیتهای مطروحه در نامه فوق الذکر متوجه ایشان بوده و حسب ضوابط و مقررات پاسخگو خواهند بود.
فرجی تاکید کرد: بدیهی است این اداره کل پس از ابلاغ این دستورالعمل، نسبت به تخلف احتمالی عوامل فیلمهای سینمایی براساس ضوابط و مقررات مربوطه در این خصوص اقدام لازم به عمل خواهد آورد.
در تعهدنامه تبلیغات در فضای مجازی تهیه کننده، پخش کننده با حضور در اداره کل سینمای حرفهای سازمان سینمایی متعهد و ملتزم به رعایت کلیه قوانین و مقررات مربوط درخصوص پخش هرگونه تبلیغات در فضای مجازی بوده و الزام به اخذ مجوزهای لازم برای مواد تبلیغی همچون تیزر، آنونس، عکس، پوستر و ... بر اساس آخرین نسخه فیلم دارای پروانه نمایش از سینمای حرفهای خواهند بود و در صورت تخلف و پخش و یا اقدام بدون مجوز، سازمان سینمایی مجاز است در راستای جلوگیری از نقض قوانین و سیاستهای سازمان امور سینمایی نسبت به توقیف یا جلوگیری از اکران سینمایی، پخش نمایش خانگی و توزیع فیلم مذکور در داخل و خارج از کشور اقدام نماید.
وی در ادامه این ابلاغیه افزود: با توجه به اینکه مسئولیتهای ناشی از اکران و نمایش فیلم در سینماهای کشور بر عهده تهیه کننده و پخشکننده فیلم است، مسئولیتهای مطروحه در نامه فوق الذکر متوجه ایشان بوده و حسب ضوابط و مقررات پاسخگو خواهند بود.
فرجی تاکید کرد: بدیهی است این اداره کل پس از ابلاغ این دستورالعمل، نسبت به تخلف احتمالی عوامل فیلمهای سینمایی براساس ضوابط و مقررات مربوطه در این خصوص اقدام لازم به عمل خواهد آورد.
در تعهدنامه تبلیغات در فضای مجازی تهیه کننده، پخش کننده با حضور در اداره کل سینمای حرفهای سازمان سینمایی متعهد و ملتزم به رعایت کلیه قوانین و مقررات مربوط درخصوص پخش هرگونه تبلیغات در فضای مجازی بوده و الزام به اخذ مجوزهای لازم برای مواد تبلیغی همچون تیزر، آنونس، عکس، پوستر و ... بر اساس آخرین نسخه فیلم دارای پروانه نمایش از سینمای حرفهای خواهند بود و در صورت تخلف و پخش و یا اقدام بدون مجوز، سازمان سینمایی مجاز است در راستای جلوگیری از نقض قوانین و سیاستهای سازمان امور سینمایی نسبت به توقیف یا جلوگیری از اکران سینمایی، پخش نمایش خانگی و توزیع فیلم مذکور در داخل و خارج از کشور اقدام نماید.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط