سیر تحول نظام بانکی کشور با بانکداری الکترونیک بانک ملّی ایران
نظام بانکی به عنوان موتور محرکه اقتصاد، نقش انکارناپذیری در رشد اقتصادی مطلوب و تحقق اهداف سند چشم انداز کشور دارد و از این رو همسویی و همگامی با بانکداری نوین روز دنیا اهمیتی دو چندان مییابد که بانک ملی ایران با توسعه بانکداری الکترونیک خود طی سالهای گذشته بر آن شد تا چهره نظام بانکی کشور را نو و به روز کند.
![سیر تحول نظام بانکی کشور با بانکداری الکترونیک بانک ملّی ایران سیر تحول نظام بانکی کشور با بانکداری الکترونیک بانک ملّی ایران](/files/fa/news/1397/11/15/167500_229.jpg)
رویداد۲۴ نظام بانکداری فعال از مهمترین زیربناهای اقتصاد و یکی از دغدغههای مهم در طول چند دهه انقلاب اسلامی بوده است. عقب ماندگی این نظام از تحولات روز دنیا میتواند تبعات بسیاری را به ویژه در شرایط فعلی به کشور تحمیل کند و از این رو بسیار با اهمیت است که تکنولوژیهای روز دنیا در نظام بانکی کشور پیاده سازی شود که این امر طی دهههای گذشته مدنظر بانک ملی ایران بوده است.
از سویی با حرکت پرسرعت نظام بانکداری جهان در حوزه فناوری اطلاعات، پیشروی به سمت و سوی نظام بانکداری دیجیتال ناگزیر خواهد بود و بانک ملی ایران از دیرباز سیاست توسعه فرهنگ دیجیتالی را سرلوحه اقدامات خود قرار داده تا بتواند حضوری پررنگتر در عرصه بانکداری دیجیتال داشته باشد.
از آنجا که لحظهای چشم پوشی از پیشرفت فناوری و اطلاعات میتواند خسارتهای جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد بنابراین بانکها باید به عنوان موسسات مالی نسبت به هر تغییری در محیط تکنولوژی واکنش سریع داشته باشند.
این بانک به عنوان بزرگترین بانک کشور، با معرفی خدمات الکترونیک خود مانند سامانههای «بام» و «بله»، بانک آفیسر، دستگاههای VTM و CRS، اپلیکیشن «۶۰» و... عملا به دنیای بانکداری نوین ورود کرد و توانست فصل تازهای در بانکداری دیجیتال را آغاز و چهره نظام بانکی کشور را نو کند.
از سویی توسعه بانکداری الکترونیک موجب کاهش هزینههای بانکها میشود و از دیگر مزایای آن ایجاد حس رضایتمندی در مشتریان و افزایش رقابت پذیری در سیستم بانکی است.
بر این اساس بانک ملی ایران به دنیای استارت آپها و فین تکها به صورت جدی وارد شده و محصولات منحصر به فردی را در این حوزهها طراحی و اجرا کرده است. به عنوان مثال «بانک آفیسر» یک خدمت بسیار پیشرفته همپای بانکهای بزرگ و معتبر جهان است که بسیاری از مشتریان را از مراجعه به شعبه بی نیاز میکند و تحولی جدی در عرصه بانکداری کشور محسوب میشود.
بانک ملی ایران در مسیر توسعه خود، بانکداری دیجیتال را به عنوان یک الگو پذیرفته و بانکداری دیجیتال امروز در تمامی فعالیتها و معماری بانک اثرگذار بوده است؛ لذا این بانک با فهم پدیده دیجیتال طی چند سال گذشته، پروژههای متعددی را کلید زده و در ماه جاری نیز شاهد رونمایی پروژههای منحصر به فردی در شبکه بانکی خواهیم بود.
ملی شو رویدادی برای معرفی و رونمایی از دستاوردهای جدید این بانک است که بهمن ماه سال گذشته نخستین دوره آن برگزار شد و محصولاتی نظیر «کارت بانک سکه»، «توریست کارت»، «ملی بازار»، «ملی فاند»، «بانک آفیسر»، «شعبه نوجوان»، «چمدان سیار» و «رمز یک بار مصرف» ارایه شدند.
در" ملی شو ٢ " نیز آخرین دستاوردها، محصولات و خلاقیتهای این بانک برای نخستین بار در نظام بانکی کشور عرضه خواهند شد تا روایتگر تبدیل این بانک به یک نهاد مدرن، توانمند و پیشتاز باشد.
از سویی با حرکت پرسرعت نظام بانکداری جهان در حوزه فناوری اطلاعات، پیشروی به سمت و سوی نظام بانکداری دیجیتال ناگزیر خواهد بود و بانک ملی ایران از دیرباز سیاست توسعه فرهنگ دیجیتالی را سرلوحه اقدامات خود قرار داده تا بتواند حضوری پررنگتر در عرصه بانکداری دیجیتال داشته باشد.
از آنجا که لحظهای چشم پوشی از پیشرفت فناوری و اطلاعات میتواند خسارتهای جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد بنابراین بانکها باید به عنوان موسسات مالی نسبت به هر تغییری در محیط تکنولوژی واکنش سریع داشته باشند.
این بانک به عنوان بزرگترین بانک کشور، با معرفی خدمات الکترونیک خود مانند سامانههای «بام» و «بله»، بانک آفیسر، دستگاههای VTM و CRS، اپلیکیشن «۶۰» و... عملا به دنیای بانکداری نوین ورود کرد و توانست فصل تازهای در بانکداری دیجیتال را آغاز و چهره نظام بانکی کشور را نو کند.
از سویی توسعه بانکداری الکترونیک موجب کاهش هزینههای بانکها میشود و از دیگر مزایای آن ایجاد حس رضایتمندی در مشتریان و افزایش رقابت پذیری در سیستم بانکی است.
بر این اساس بانک ملی ایران به دنیای استارت آپها و فین تکها به صورت جدی وارد شده و محصولات منحصر به فردی را در این حوزهها طراحی و اجرا کرده است. به عنوان مثال «بانک آفیسر» یک خدمت بسیار پیشرفته همپای بانکهای بزرگ و معتبر جهان است که بسیاری از مشتریان را از مراجعه به شعبه بی نیاز میکند و تحولی جدی در عرصه بانکداری کشور محسوب میشود.
بانک ملی ایران در مسیر توسعه خود، بانکداری دیجیتال را به عنوان یک الگو پذیرفته و بانکداری دیجیتال امروز در تمامی فعالیتها و معماری بانک اثرگذار بوده است؛ لذا این بانک با فهم پدیده دیجیتال طی چند سال گذشته، پروژههای متعددی را کلید زده و در ماه جاری نیز شاهد رونمایی پروژههای منحصر به فردی در شبکه بانکی خواهیم بود.
ملی شو رویدادی برای معرفی و رونمایی از دستاوردهای جدید این بانک است که بهمن ماه سال گذشته نخستین دوره آن برگزار شد و محصولاتی نظیر «کارت بانک سکه»، «توریست کارت»، «ملی بازار»، «ملی فاند»، «بانک آفیسر»، «شعبه نوجوان»، «چمدان سیار» و «رمز یک بار مصرف» ارایه شدند.
در" ملی شو ٢ " نیز آخرین دستاوردها، محصولات و خلاقیتهای این بانک برای نخستین بار در نظام بانکی کشور عرضه خواهند شد تا روایتگر تبدیل این بانک به یک نهاد مدرن، توانمند و پیشتاز باشد.