قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو خبر داد:
عرضه ۶۰ هزار خودرو در کمتر از دوماه آینده
قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در بازاریابی، فروش و امور مشتریان از برنامه تجاریسازی و عرضه حدود ۶۰ هزار دستگاه خودرو ظرف کمتر از دوماه آینده خبر داد و گفت: با افزایش عرضه، قیمت در بازار به شرایط واقعی نزدیک خواهد شد.
رویداد۲۴ مدیران ارشد ایران خودرو در حوزه بازاریابی و فروش ایران خودرو با مدیرکل دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صمت دیدار کردند.
در این دیدار مدیرکل دفتر بازرسی وزارت صمت گفت: به دنبال ایجاد رونق در تولید، ارتقای ساخت داخل و خودکفایی هستیم.
اکبر صادقی افزود: تلاش میکنیم تا با تصمیمات شایسته به رونق تولید کمک کنیم. خودروسازان نیز باید مشکلات خود را ارایه کنند تا همه مسئولان در جریان مشکلات و محدودیتهای صنعت خودرو کشور قرار گیرند.
وی تصریح کرد: در بازدیدی که از پارکینگهای شرکت ایران خودرو داشتیم، خودروهای متعددی به صورت تصادفی انتخاب و مورد بازرسی قرار گرفت و هیچگونه تخلفی مبنی بر احتکار خودرو از سوی خودروساز مشاهده نشد.
قائم مقام مدیرعامل در بازاریابی، فروش و امور مشتریان ایران خودرو نیز در این جلسه با بیان این که تمهیدات مختلفی توسط ایران خودرو برای تنظیم و تعدیل بازار انجام شده است گفت: علی رغم تمام مشکلات، برای اجرای تعهدات معوق با کمترین تاخیر، برنامه ریزیهای گستردهای انجام داده ایم و تمام تلاشمان را در جهت دست یابی به این هدف به کار میبندیم.
مصطفی خان کرمی افزود: در سال گذشته پرداخت تسهیلات ۴ هزار میلیاردی به شبکه قطعه سازان سبب رونق در خطوط تولید قطعه سازان و بهبود شرایط تولید شد.
قائم مقام مدیرعامل در بازاریابی، فروش و امور مشتریان خاطرنشان کرد: با درنظر گرفتن ظرفیت تولید امسال، تمامی خودروهای معوق را تحویل مشتریان خواهیم داد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
خان کرمی همچنین کاهش تولید ناقص، تکمیل خودروهای ناقص کف پارکینگ و افزایش عرضه به بازار را سه رویکرد جدید ایران خودرو عنوان کرد و گفت: به جای تولید بیشتر خودروهای ناقص و خواب سرمایه در کف پارکینگها در عمل با تجاری سازی خودروهای ناقص، روزانه تحویل را به میانگین حدود ۱۵۰۰ دستگاه رسانده ایم.
وی تصریح کرد: بازار با افزایش عرضه منجربه تحویل (نه تولید مکانیکی و ناقص بیشتر) به شرایط متعادل حرکت میکند.
وی ضمن تشریح برنامه تکمیل و عرضه خودروهای ناقص کف کارخانه گفت: فروش اعتباری نیز از دیگر روشهایی است که به تازگی صرفا برای تنظیم بازار و نه جذب نقدینگی به اجرا گذاشته ایم. فروش اعتباری هرچند گردش مالی را کاهش میدهد، اما در جهت تعادل بازار موثر خواهد بود.
همچنین بخش نامههای فروش نقدی تنظیم بازار نیز با هدف کاهش واسطه گری و دست یابی آسان مصرف کننده واقعی به خودرو، نقش بسیار پررنگی در ایجاد تعادل بازار خودرو ایفا کرده است و سیاستهای موثر وزارت صمت بوده که اجرای آن سبب ثبات بیشتر بازار و روند کاهشی قیمتها علیرغم تغییرات نرخ ارز شده است.
در این دیدار مدیرکل دفتر بازرسی وزارت صمت گفت: به دنبال ایجاد رونق در تولید، ارتقای ساخت داخل و خودکفایی هستیم.
اکبر صادقی افزود: تلاش میکنیم تا با تصمیمات شایسته به رونق تولید کمک کنیم. خودروسازان نیز باید مشکلات خود را ارایه کنند تا همه مسئولان در جریان مشکلات و محدودیتهای صنعت خودرو کشور قرار گیرند.
وی تصریح کرد: در بازدیدی که از پارکینگهای شرکت ایران خودرو داشتیم، خودروهای متعددی به صورت تصادفی انتخاب و مورد بازرسی قرار گرفت و هیچگونه تخلفی مبنی بر احتکار خودرو از سوی خودروساز مشاهده نشد.
قائم مقام مدیرعامل در بازاریابی، فروش و امور مشتریان ایران خودرو نیز در این جلسه با بیان این که تمهیدات مختلفی توسط ایران خودرو برای تنظیم و تعدیل بازار انجام شده است گفت: علی رغم تمام مشکلات، برای اجرای تعهدات معوق با کمترین تاخیر، برنامه ریزیهای گستردهای انجام داده ایم و تمام تلاشمان را در جهت دست یابی به این هدف به کار میبندیم.
مصطفی خان کرمی افزود: در سال گذشته پرداخت تسهیلات ۴ هزار میلیاردی به شبکه قطعه سازان سبب رونق در خطوط تولید قطعه سازان و بهبود شرایط تولید شد.
قائم مقام مدیرعامل در بازاریابی، فروش و امور مشتریان خاطرنشان کرد: با درنظر گرفتن ظرفیت تولید امسال، تمامی خودروهای معوق را تحویل مشتریان خواهیم داد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
خان کرمی همچنین کاهش تولید ناقص، تکمیل خودروهای ناقص کف پارکینگ و افزایش عرضه به بازار را سه رویکرد جدید ایران خودرو عنوان کرد و گفت: به جای تولید بیشتر خودروهای ناقص و خواب سرمایه در کف پارکینگها در عمل با تجاری سازی خودروهای ناقص، روزانه تحویل را به میانگین حدود ۱۵۰۰ دستگاه رسانده ایم.
وی تصریح کرد: بازار با افزایش عرضه منجربه تحویل (نه تولید مکانیکی و ناقص بیشتر) به شرایط متعادل حرکت میکند.
وی ضمن تشریح برنامه تکمیل و عرضه خودروهای ناقص کف کارخانه گفت: فروش اعتباری نیز از دیگر روشهایی است که به تازگی صرفا برای تنظیم بازار و نه جذب نقدینگی به اجرا گذاشته ایم. فروش اعتباری هرچند گردش مالی را کاهش میدهد، اما در جهت تعادل بازار موثر خواهد بود.
همچنین بخش نامههای فروش نقدی تنظیم بازار نیز با هدف کاهش واسطه گری و دست یابی آسان مصرف کننده واقعی به خودرو، نقش بسیار پررنگی در ایجاد تعادل بازار خودرو ایفا کرده است و سیاستهای موثر وزارت صمت بوده که اجرای آن سبب ثبات بیشتر بازار و روند کاهشی قیمتها علیرغم تغییرات نرخ ارز شده است.
منبع: ایکو پرس
خبر های مرتبط