سازمان نظام پزشکی: ابتلای ۶ هزار نفر از کادر درمان به کرونا
توصیه ام به مردم آن است که تنها راه مقابله با این ویروس به دست توانای خود مردم است؛ نه تسلیم ویروس شویم و نه از آن بترسیم. باور کنیم که بیش از ۹۵ درصد مبتلایان بهبود مییابند حتی از موارد پنج درصد بستری هم بالای ۹۰ درصد بهبود مییابند.
رویداد۲۴ معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی ضمن اعلام آمار ابتلا و شهادت مدافعان سلامت به دلیل ابتلا به کرونا، گفت: تا کنون مردم خیلی دغدغه دسترسی به کادر درمان خصوصا در شرایط بحرانی بیمارستانها و آی سی یوها نداشتند و باید مراقب باشیم نیروی درمانی مستهلک نشود و دچار مشکل نشویم.
علی فتاحی در نشست ویدئو کنفرانسی از استودیو سلامت وزارت بهداشت با بیان این که بیش از ۶هزار نفر از کادر درمان در سراسر کشور تا کنون به کرونا مبتلا شده و ۱۴۰ شهید مدافع سلامت داریم، گفت: از این میان پرستاران ۲۲درصد، پزشکان عمومی ۲۰درصد، گروه داخلی هشت و گروه زنان با پنج درصد بیشترین مبتلایان به این ویروس را تا کنون تشکیل داده اند.
وی ادامه داد: همانطور که در زمان جنگ تحمیلی ممکن بود دغدغههایی از لحاظ امکانات لجستیک داشته باشیم، اما دغدغه تامین نیروی انسانی درمانی را نداشتیم و بعضا تعداد داوطلبان ما بیش از تعداد مورد نیاز بود. اکنون هم تا الان به همین گونه بوده است و مردم خیلی دغدغه دسترسی به کادر درمان خصوصا در شرایط بحرانی بیمارستانها و آی سی یوها نداشتند و باید مراقب باشیم نیروی درمانی مستهلک نشود و دچار مشکل نشویم.
بیشتر بخوانید: ۲۶ استان در وضعیت قرمز کرونا / با راهاندازی دستههای عزاداری و حضور تماشاچی مخالفیم
فتاحی گفت: توصیه ام به مردم آن است که تنها راه مقابله با این ویروس به دست توانای خود مردم است؛ نه تسلیم ویروس شویم و نه از آن بترسیم. باور کنیم که بیش از ۹۵ درصد مبتلایان بهبود مییابند حتی از موارد پنج درصد بستری هم بالای ۹۰ درصد بهبود مییابند.
وی تاکید کرد: از طرفی هم بیخیالی در برابر این ویروس فاجعه دیگری برای ما رقم خواهد زد. تنها راه مقابله با آن رعایت پروتکلها و دستورالعملهای بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و سپردن سلامتی خود به دست افرادی که اهل فن هستند. به پزشکان عزیزمان هم توصیه دارم که مانند گذشته جهادگونه در خدمت مردم باشند، به مراقبت از بیماران بپردازند و از خود و کادر درمان نیز مراقبت به عمل آورند. پروتکلهای بهداشتی و دستورالعملها را رعایت کنند و انتظار بیماران را جامه عمل بپوشانند.
فتاحی گفت: اولین چیزی که بیمار از ما انتظار دارد، احترام و تکریم است. طبیعی است که در مقابل اقدامات درمانی و سادهترین اقدامات درمانی عوارض غیر قابل پیش بینی و غیرقابل پیشگیری هم وجود دارد و هیچ طبیبی نمیتواند ادعا کند کار درمانی بدون عارضه انجام دهد. اگر کسی این ادعا را دارد اولین تخلف انتظامی را انجام داده است.
وی ادامه داد: بر همین اساس سه درصد اقدامات درمانی در دنیا منجر به شکایت از کادر درمان میشود که این رقم در کشور ما حدود یک دهم درصد است. وقتی بیماری درمانگر خود را انتخاب میکند قطعا یک سری توقعاتی در او ایجاد میشود.
علی فتاحی در نشست ویدئو کنفرانسی از استودیو سلامت وزارت بهداشت با بیان این که بیش از ۶هزار نفر از کادر درمان در سراسر کشور تا کنون به کرونا مبتلا شده و ۱۴۰ شهید مدافع سلامت داریم، گفت: از این میان پرستاران ۲۲درصد، پزشکان عمومی ۲۰درصد، گروه داخلی هشت و گروه زنان با پنج درصد بیشترین مبتلایان به این ویروس را تا کنون تشکیل داده اند.
وی ادامه داد: همانطور که در زمان جنگ تحمیلی ممکن بود دغدغههایی از لحاظ امکانات لجستیک داشته باشیم، اما دغدغه تامین نیروی انسانی درمانی را نداشتیم و بعضا تعداد داوطلبان ما بیش از تعداد مورد نیاز بود. اکنون هم تا الان به همین گونه بوده است و مردم خیلی دغدغه دسترسی به کادر درمان خصوصا در شرایط بحرانی بیمارستانها و آی سی یوها نداشتند و باید مراقب باشیم نیروی درمانی مستهلک نشود و دچار مشکل نشویم.
بیشتر بخوانید: ۲۶ استان در وضعیت قرمز کرونا / با راهاندازی دستههای عزاداری و حضور تماشاچی مخالفیم
فتاحی گفت: توصیه ام به مردم آن است که تنها راه مقابله با این ویروس به دست توانای خود مردم است؛ نه تسلیم ویروس شویم و نه از آن بترسیم. باور کنیم که بیش از ۹۵ درصد مبتلایان بهبود مییابند حتی از موارد پنج درصد بستری هم بالای ۹۰ درصد بهبود مییابند.
وی تاکید کرد: از طرفی هم بیخیالی در برابر این ویروس فاجعه دیگری برای ما رقم خواهد زد. تنها راه مقابله با آن رعایت پروتکلها و دستورالعملهای بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و سپردن سلامتی خود به دست افرادی که اهل فن هستند. به پزشکان عزیزمان هم توصیه دارم که مانند گذشته جهادگونه در خدمت مردم باشند، به مراقبت از بیماران بپردازند و از خود و کادر درمان نیز مراقبت به عمل آورند. پروتکلهای بهداشتی و دستورالعملها را رعایت کنند و انتظار بیماران را جامه عمل بپوشانند.
فتاحی گفت: اولین چیزی که بیمار از ما انتظار دارد، احترام و تکریم است. طبیعی است که در مقابل اقدامات درمانی و سادهترین اقدامات درمانی عوارض غیر قابل پیش بینی و غیرقابل پیشگیری هم وجود دارد و هیچ طبیبی نمیتواند ادعا کند کار درمانی بدون عارضه انجام دهد. اگر کسی این ادعا را دارد اولین تخلف انتظامی را انجام داده است.
وی ادامه داد: بر همین اساس سه درصد اقدامات درمانی در دنیا منجر به شکایت از کادر درمان میشود که این رقم در کشور ما حدود یک دهم درصد است. وقتی بیماری درمانگر خود را انتخاب میکند قطعا یک سری توقعاتی در او ایجاد میشود.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط