بانک دی، پیشتاز در وصول مطالبات
رویداد۲۴| «مطالبات غیرجاری» از چالشهای اساسی نظام بانکی است، به گونهای که بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی، برای حل این چالش به طور جدی وارد میدان شدهاند.
نگاهی به عملکرد نظام بانکی نشان میدهد که برخی بانکها با شدت بیشتری به دنبال وصول مطالبات خود هستند، چرا که به جریان افتادن نقدینگی حاصل از این اقدام، نه تنها قدرت تسهیلات دهی و عملیات بانکی را افزایش میدهد، بلکه شاخصهای کلیدی بانکداری بیش از پیش تقویت شده و در نتیجه به اصلاح قیمت تمام شده پول، افزایش نسبت کفایت سرمایه و کاهش نسبت مطالبات غیر جاری خواهد انجامید.
بانک دی نیز در چند ماهه اخیر یکی از بانکهای پیشتاز در وصول مطالبات و کاهش مطالبات غیرجاری بوده است. در تازهترین اقدامات، با پیگیریهای حقوقی و قضایی به عمل آمده مبلغی به ارزش تقریبی ۷ هزار و ۵۹۳ میلیارد ریال از داراییهای مجموعه بانک دی به این بانک بازگشت داده شد، به طوری که میزان مطالبات غیرجاری که یکی از مهمترین شاخصهای سنجش سلامت مالی بانکها محسوب میشود در بانک دی با کاهش ۱۹ درصدی همراه گردیده است.
بانک دی در تلاش است با اقدامات حقوقی و قضایی در کنار روشهای معمول بانکی، بخش دیگری از مطالبات غیرجاری خود را تا پایان سال جاری وصول کند و رعایت حداکثری قانون و مقررات برای پرداخت تسهیلات و جلوگیری از ایجاد مطالبات غیرجاری جدید در دستور کار بانک دی قرار دارد.