تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

النگو بخرم یا دستبند؟

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که بودجه مشخصی را برای خرید طلا کنار گذاشته‌اید، اما نمی‌دانید که النگو بخرید یا دستبند، نگران نباشید. اگر چه گوشواره طلا نیز متقاضیان بسیار زیادی دارد؛ اما تقاضا برای خرید النگو و دستبند بسیار بیشتر است.

رویداد۲۴ خرید زیورآلات ساخته شده از جنس طلا همیشه آنقدر که به ذهن می‌رسد آسان و ساده نیست. گاهی تصمیم‌گیری برای خرید یک قطعه طلا ممکن است چالش‌های ذهنی بسیاری برای شما به دنبال داشته باشد. دستبند و النگو دو مورد از بهترین و پرطرفدارترین زیورآلات ساخته شده از طلا است که علاقه‌مندان بسیار زیادی دارد. یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای افراد در هنگام خرید طلا ممکن است شکل بگیرد این است که النگو بهتره یا دستبند؟ در این مطلب تصمیم داریم به این سوال مهم پاسخ دهیم و به شما کمک کنیم که از بین النگو و دستبند یکی را انتخاب کنید.

النگو بخرم یا دستبند؟

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که بودجه مشخصی را برای خرید طلا کنار گذاشته‌اید، اما نمی‌دانید که النگو بخرید یا دستبند، نگران نباشید. اگر چه گوشواره طلا نیز متقاضیان بسیار زیادی دارد؛ اما تقاضا برای خرید النگو و دستبند بسیار بیشتر است.

به طور کلی می‌توان گفت نیمی از کسانی که به دنبال خرید طلا هستند، ترجیح می‌دهند از میان طیف متنوعی از جواهرات جذاب و زیبا به سمت محصولی کم اجرت و جلوه‎دار بروند که در این صورت انتخاب النگو، دستبند و انگشتر طلا مردانه از تمامی جهات بهتر است.

گاهی بالا بودن قیمت برخی جواهرات همچون قیمت سرویس طلا باعث می‌شود تا افراد از خرید سرویس کامل صرف نظر کنند و به جای تهیه سرویس کامل یک النگو، دستبند یا حتی گردنبند طلا خریداری کنند. همه این موضوعات نشان می‌دهد که تقاضا برای خرید انواع دستبند و النگو بسیار بالا است. از آنجایی که دستبند و النگو شباهت‌های بسیاری به یکدیگر دارند، همواره این سوال مطرح می‌شود که بهتر است النگو خریداری شود یا دستبند؟ پاسخ این سوال مهم بسیار شخصی است و به ویژگی‌ها و خواسته‌های خودتان بستگی دارد. برای اینکه بتوانیم به شما کمک کنیم که بهتر تصمیم بگیرید النگو خریداری کنید یا دستبند، لازم است تا تفاوت‌‌های این دو قطعه طلا را بررسی کنیم. 

عکس دستبند طلا

ماهیت و کاربرد دستبند طلا

دستبندها اکسسوری‌های خاص و بسیار پرطرفداری هستند که در سالیان اخیر توانسته‌اند متقاضیان بسیار بیشتری را به خود اختصاص دهند. تنوع بسیار بالایی دارند و توسط مردان و زنان استفاده می‌شوند. به عبارتی می‌توان گفت هیچ محدودیتی از بابت استفاده از انواع و اقسام دستبند وجود ندارد.

این نکته را در نظر داشته باشید که دستبندها تنها از جنس طلا نیست. در طراحی و ساخت آن‌ها گاهی از چرم، نقره، رزین و غیره نیز استفاده می‌شود.  آنچه که باعث خاص شدن انواع دستبند می‌شود، راحتی در استفاده است.

کاربرد النگو طلا

ماهیت و کاربرد النگو طلا

النگو از دیگر اکسسوری های پرطرفدار در جهان امروز است که از زمان‌های قدیم تاکنون مورد استفاده قرار گرفته است. با بررسی تاریخ می‌توان متوجه شد که زنان و مردان در گذشته علاقه بسیار شدیدی به استفاده از النگو داشته‌اند.

به‌ همین دلیل نیز زنان دست‌های خود را با انواع و اقسام النگوهای ساخته‌ شده با فلزات مختلف می‌آراستند. مردان قوی‌ هیکل نیز سعی می‌کردند از النگوها برای زیبایی بخشیدن به بازوهای خود استفاده کنند.

 امروزه شاهد طراحی و ساخت انواع و اقسام النگوهایی هستیم که از آلیاژهای مختلف استفاده می‌کنند و به دلیل طرح زیبا و خاصی که دارند، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند‌

 فرقی ندارد در چه بازه سنی به سر می‌برید، در هر صورت امکان خرید انواع و اقسام النگو برای شما وجود دارد. لازم به ذکر است که در جهان امروز دیگر مردان از النگو استفاده نمی‌کنند و این موضوع تنها به زمان‌های گذشته مربوط می‌شود. 

تفاوت النگو و دستبند

تفاوت النگو و دستبند

اگر نمی‌دانید النگو بهتر است یا دستبند لازم است تا با مهم‌ترین تفاوت‌های این دو اکسسوری پرطرفدار آشنا شوید. این نکته را در نظر داشته باشید پاسخ این سوال که النگو بخرم یا دستبند برای افراد مختلف متفاوت است، بنابراین نباید خود را با دیگران مقایسه کنید.

از مهم‌ترین تفاوت‌های بین النگو و دستبند می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  • تنوع النگو و دستبند

با اینکه النگوها و دستبندها هر دو تنوع بالایی دارند؛ اما به دلیل بالا بودن تقاضا برای خرید و استفاده از دستبند امروزه شاهد تنوع بیشتری در این اکسسوری هستیم.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که امکان طراحی و ساخت النگو و دستبند به صورت سفارشی وجود دارد و شما می‌توانید هر نوع و مدلی را که می‌خواهید در مدت زمانی کوتاه بسازید. البته به شرطی که یک مجموعه معتبر را برای این کار انتخاب کنید.

گالری طلا و جواهرات حقانی یکی از بهترین مراکزی است که هر فرد می‌تواند برای خرید طلا و سفارشی انتخاب کند. 

  • قیمت النگو و دستبند

 شاید بتوانیم بگوییم یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین تفاوت بین دستبندها و النگوها مربوط به قیمت آن‌هاست.

با اینکه قیمت در نظر گرفته‌ شده برای خرید یک قطعه طلا با توجه به وزن، سنگ‌های به‌ کاررفته در طراحی و ساخت آن و همچنین زحماتی که برای طراحی آن صورت‌ گرفته است، محاسبه می‌شود؛ اما به‌ طور کلی هزینه در نظر گرفته شده برای خرید النگو بسیار بیشتر از هزینه دستبند است.

 شاید بتوانیم بگوییم که النگوها از نظر وزنی سنگین‌تر از دستبندها هستند. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا برای خرید آن‌ها نیاز به صرف هزینه‌های بیشتری باشد. بنابراین اگر بودجه محدودی دارید بهتر است به‌ جای خرید النگو، سراغ دستبندها بروید.

 البته لازم است این نکته را نیز یادآور شویم که هستند النگوهایی که به دلیل داشتن وزن کم‌تر نسبت‌ به دستبند از قیمت پایین‌تری برخوردارند.  

  • میزان فروش النگو و دستبند

 النگو و دستبند هر دو از اکسسوری‌های بسیار پر متقاضی هستند. به‌ گونه‌ای که هر روز میلیون‌ها قطعه از آن‌ها در سراسر جهان خرید و فروش می‌شود؛ اما با این‌ وجود النگوها متقاضیان بیشتری دارند. به‌ عبارت‌ دیگر می‌توان گفت که افراد بیشتری ترجیح می‌دهند به‌ جای خرید دستبند، النگو خریداری کنند؛ اما این نکته را در نظر داشته باشید که النگوها در عصر حاضر تنها مختص استفاده بانوان هستند؛ اما از دستبند هم مردان استفاده می‌کنند و هم زنان.

  • نحوه پوشیدن دستبند و النگو

با اینکه هیچ قاعده خاصی برای استفاده از النگو و دستبند وجود ندارد؛ اما عده‌ای توصیه می‌کنند که بهتر است النگو در دست مقابل ساعت قرار گیرد تا زیبایی و نمای بیشتری داشته باشد.

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم دستبند و النگو این است که دستبندها را معمولا به صورت تکی استفاده می‌کنند؛ اما النگوها هم به صورت تکی و هم غیر تک استفاده می‌شوند. علاوه بر این از آنجایی که النگو سخت‌تر از دست بیرون می‌آید احتمال گم شدنش کمتر است.

این نکته را در نظر داشته باشید که امروزه دستبندهایی طراحی شده است که از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به النگو دارد به همین دلیل نیز دستبند النگویی نامیده می‌شود. 

  • النگو و دستبند از نظر میزان تعمیرپذیری

دستبندها با ظرافت بیشتری ساخته می‌شوند، بنابراین در هنگام استفاده لازم است تا نهایت دقت و توجه به کار گرفته شود؛ اما برعکس النگوها بسیار محکم‌تر هستند و ظرافت کمتری دارند؛ اما با این وجود باز هم نیاز است تا از از جواهرات و اکسسوری‌های خود مراقبت کنید؛ چرا که خرید مجدد آن‌ها ممکن است برای شما بسیار هزینه بر باشد. 

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به این سوال بسیار مهم پاسخ دهیم که النگو بهتره یا دستبند؟ با توجه به اینکه تفاوت النگوها و دستبندها را بررسی کردیم، تصمیم گیری برای شما بسیار راحت‌تر خواهد بود. شما با توجه به سلیقه و شرایط خود می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام یک از این دو اکسسوری پرطرفدار برای شما بهتر است و می‌تواند کاربردی‌تر باشد.

برچسب ها: طلا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
0
3
کاش میگفتین ساعت رو کدوم دست باید ببندی که النگو رو دست مقابل!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
خخخخخخخخخ.........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
0
1
ساعت دست چپه
نظرات شما