افشای آمار کم مخاطبان صداوسیما؛ عدم تمایل بینندگان به برنامه تلویزیونی
رویداد۲۴ بامدادنو نوشت: ماه رمضان و نوروز در دهههای گذشته هر کدام جشنواره رنگارنگی از سریالهای تلویزیون بود. به نحوی که مخاطب سریالهای موفق نوروز و رمضان به بالای هفتاد درصد میرسید؛ از جمله آخرین فصل پایتخت (پایتخت ۶) ۷۵ درصد بیننده داشت و یک سریال متوسط پنجاه درصد از بینندگان را جذب میکرد (از جمله سریال نون خ (فصل یک) که ۵۶ درصد بیننده داشت.)
امسال دو جشنواره تلویزیون یعنی نوروز و رمضان با هم تقارن داشتند و طبیعتاً باید سریالها به صورت تصاعدی دیده میشد. اما نتایج نظرسنجی سریالهای نوروز امسال که توسط مرکز تحقیقات صدا و سیما حاکی از چیز دیگری است.
مخاطب همه قسمتها، بعضی قسمتها و بیننده اتفاقی سریال زیر خاکی ۲۹درصد است و ۷۱ درصد مردم حتی به صورت تصادفی سریال زیر خاکی را ندیدهاند.
مخاطب همه قسمتها، بعضی قسمتها و بیننده اتفاقی سریال هفت سر اژدها ۱۹درصد اعلام شده و ۸۱ درصد مردم حتی بصورت اتفاقی سریال هفت سر اژدها را ندیده اند.
مخاطب همه قسمتها، بعضی قسمتها و بیننده اتفاقی سریال رستگاری ۱۶ درصد بوده است و ۸۴ مردم حتی به صورت تصادفی سریال رستگاری را ندیده اند.
این در حالی است که سریال زیر خاکی ۴ که هم اکنون مجموع مخاطب آن ۲۹درصد است در فصلهای پیشین تا حدود دو برابر بیننده داشته است.
زیر خاکی یک ۴۴ درصد، سریال زیر خاکی ۲، ۴۵ درصد، سریال زیر خاکی ۳، ۶۹ درصد از بینندگان را به خود جذب کردهاند.
بیشتر بخوانید: اظهارات تند یک روحانی از بردن آبروی افراد در صداوسیما
قابل ذکر است با توجه به عدم تولید فیلمنامه از ساختار دفتر فیلمنامه جبلی ریاست سازمان خود شخصا دست بکار شده و این سه سریال را به آنتن رسانده است.
دو خروجی اداره فیلمنامه سازمان پیش از نوروز پخش و با شکست سنگین در جذب مخاطب مواجه شد.
۹۵ درصد مردم سریال بیسکویید را در اوج ساعت شبکه سه ندیدهاند و سریال چرخ گردون در اوج ساعت بیننده توانست رکورد ندیدن را از آن خود کند و ۹۶ درصد مردم حتی بصورت تصادفی نیز آن را تماشا نکردهاند.
حال باید دید مخاطب نون خ ۵ که آن هم توسط شخص جبلی و دور زدن سیستم دفتر فیلمنامه راه اندازی شد میتواند مخاطبین گذشته خود را جذب کند یا به سرنوشت مابقی سریالهای جشنواره نوروز رمضان ۱۴۰۳ دچار میشود.