تاریخ انتشار: ۲۳:۱۹ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

فلاحت‌پیشه درباره افشاگری‌های تیم قالیباف و رائفی‌پور: دعوا سر بودجه است

فالاحت‌پیشه با تاکید براینکه چاقوی افراطیون تن نخبگان و سیاستمداران معقول را زخمی کرده است، تاکید می کند؛«همان افرادی که زمانی برابر بداخلاقی‌های سیاسی سکوت کردند و یا غیرمستقیم از این بداخلاقی‌ها نفع بردند، در حال حاضر خود آنها هدف این موضوع قرار گرفتند.»

رویداد۲۴ | خبر آنلاین گزارش داده ساعاتی پیش از آغاز دور دوم رأی گیری انتخابات مجلس دوازدهم، جریان‌های منصوب به قالیباف و رائفی‌پور با انتشار اسنادی علیه یکدیگر دست به افشاگری زدند، این البته تنها مورد از این افشاگری‌ها نبود و روزهای گذشته نیز نمونه هایی دیگر از این قسم افشاگری ها در فضای رسانه ای و مجازی دست به دست شد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، کارشناس سیاسی و نماینده ادوار مجلس، در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین می گوید؛«با توجه به اینکه فروش نفت ۷ برابر شده و از طرفی مالیات‌ها افزایش پیدا کردند این جریان‌ها به دنبال گرفتن بودجه بیشتر هستند.»

مهم‌ترین بخش‌های صحبت‌های او را در ادامه بخوانید:

او با تاکید براینکه چاقوی افراطیون تن نخبگان و سیاستمداران معقول را زخمی کرده است، تاکید می کند؛«همان افرادی که زمانی برابر بداخلاقی‌های سیاسی سکوت کردند و یا غیرمستقیم از این بداخلاقی‌ها نفع بردند، در حال حاضر خود آنها هدف این موضوع قرار گرفتند.»


بیشتر بخوانید: زیر سایه رائفی‌پور | اصول‌گرایان رقابت داخلی برای دور دوم انتخابات را شروع کردند | کدام لیست انتخاباتی شانس بیشتری دارد؟


* شرایطی که در آستانه دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم مشاهده کردیم بیانگر این نکته است که چاقوی سیاست دسته خود را می‌بُرد.

* تقریباً همه سیاستمداران و نخبگان سیاسی کشور که دنبال سازوکار معقول در اداره کشور بودند، هر کدام زخمی از چاقوی این افراد افراطی را بر تن دارند. از طرف دیگر به دلیل اینکه از بنیاد این رفتار بر سیاست کثیف شکل گرفته بود، مشاهده کردیم این ضرب‌‍المثل معروف در عالم سیاست مانند هر موضوع دیگری اثر عکس داد و چاقو دسته خود را بُرید، لذا معتقد هستم این واقعیتی است که در حال حاضر شکل گرفته و جای تأسف دارد افرادی که پشت این جریان‌های منفی سیاسی هستند، هر کدام مدعی هستند و اینها افرادی هستند که جایگاه حزب در ایران را گرفتند.

* البته این قبیل افشاگری‌ها قسمت مثبت هم دارد که عبارتست از اینکه اعضای یک الیگارشی نمی‌توانند صادقانه با یکدیگر کار کنند. در حقیقت از اختلافات میان آنها واقعیاتی مشخص می‌شود که این واقعیت‌ها می‌تواند بخشی از منافع کشور را شفاف‌سازی کند و مشخص می‌شود منابع کشور را چه افرادی و در چه راستایی حیف و میل کردند و این حیف و میل را پشت شعارهای افراطی و ارزشی انجام دادند.

* امیدوارم در آینده شاهد این قبیل چالش‌ها برای شفاف‌سازی بیشتر باشیم، چگونه در شرایطی که برخی نهادها هیچ‌گونه عملکرد قابل دفاعی نداشتند، بیشترین بودجه کشور را به خود اختصاص دادند و دیگر اینکه چگونه نهادها و موسسات مختلفی در کشور شکل گرفتند که این نهادها بدون اینکه هیچ وظیفه‌ای در راستای منافع عمومی کشور داشته باشند، این میزان بودجه را به خود اختصاص دادند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما