تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۲ تير ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

فواد ایزدی کیست؟ + سوابق

فواد ایزدی که در چند سال گذشته یک پای ثابت برنامه‌ها و مصاحبه‌های سیاسی صدا و سیما بوده و به عنوان یک کارشناس اصولگرا بارها روی آنتن رفته است، این روز‌ها کارشناس برنامه میزگرد سیاسی نامزد‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است.

فواد ایزدی کیست؟

رویداد۲۴ فواد ایزدی یکی از کارشناسان برنامه میزگرد سیاسی شبکه ۳ سیما است. وی که کارشناس برنامه‌های مختلف صدا و سیما بوده است، اخیراً در میزگرد سیاسی نامزدهای انتخاباتی به عنوان کارشناس سیاسی حاضر می‌شود. فواد ایزدی از کارشناسان نزدیک به سعید جلیلی است که یکی از سوالاتش از سعید جلیلی در شبکه‌های اجتماعی اجتماعی وایرال شد. سوالی که به اعتقاد کاربران فضای مجازی عملاً پاس گل دادن به کاندیدای محبوبشان بود تا طرح پرسش انتقادی از جلیلی. فواد ایزدی کارشناس نزدیک به جلیلی در برنامه میزگرد سیاسی از جلیلی روز جمعه ۲۵ خردادماه پرسید: چرا آمریکا، اسرائیل و رسانه‌های ضدانقلاب از پیروزی شما ناراحت‌اند؟!

فواد ایزدی، چهره تندرو اصولگرا همیشه با اظهارات جنجالی اش حاشیه ساز شده است. وی در تیرماه سال ۱۴۰۲ در شبکه افق گفته بود: «رستوران‌هایی در آمریکا وجود دارد که برای استخدام بانوان سایز برخی اندام بدن را معیار قرار می‌دهند.»

ایزدی یکبار نیز در مناظره‌ای با صادق زیباکلام در بهمن ماه ۱۳۹۲ گفته بود: «ما مشکلی با جامعه جهانی نداریم بلکه این دولت آمریکاست که به طور سنتی با جمهوری اسلامی مشکل داشته است.».

«اساتید آمریکایی صبح‌ها به کلاس می‌روند و شب‌ها مقالاتشان را بعد از اینکه به خمره سر می‌زنند و بعد از مصرف مشروب نگارش می‌کنند!» این‌ها نیز بخشی از سخنانی است که ایزدی در تیرماه ۱۴۰۲ در برنامه «شیوه» که از تلویزیون پخش می‌شد، گفته بود.

ایزدی در ۱۶ سالگی به آمریکا مهاجرت کرده و در دانشگاه هیوستون به تحصیل پرداخته است. در این دانشگاه، او مدرک کارشناسی اقتصاد و همچنین فوق لیسانس مطالعات ارتباط جمعی را دریافت کرده است. در نهایت، ایزدی دکترای رشته ارتباط جمعی را از دانشگاه لوئیزیانا اخذ نموده است. وی کتاب‌ها، مقالات و آثار متعددی در موضوعات مطالعات آمریکا، دیپلماسی عمومی و سیاست خارجی آمریکا تألیف کرده است.

مناظره جنجالی فواد ایزدی با محمد جواد ظریف

مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه میزگرد سیاسی در بیان نظرات خود پیرامون سیاست خارجی ایران و روابط ایران با کشور‌های جهانی به همراه محمدجواد ظریف حضور پیدا کرد تا به سوالات کارشناسان صدا وسیما از جمله فواد ایزدی پاسخ دهد. فواد ایزدی در ابتدا مناظره پرسید چه کسی از برجام خارج شد؟

فواد ایزدی کیست؟

پزشکیان تاکید کرد: شما مدام کلید روی فرد می‌کنید. شما اگر فکر می‌کنید و مدعی هستید درست می‌کنید راه حل ارائه دهید. الان مردم نان شب ندارند بخورند. خیلی از مردم زندگی روزمره ندارند. می‌خواهید بگویید تا آخر در تحریم می‌مانیم، چون آمریکا فلان می‌کند؟ امکان ندارد با ارتباط با کشور‌های همسایه این محقق شود.

ایزدی در ادامه تاکید کرد: شما ۱۶ سال نماینده بودید و رأی دادید. نسخه‌ای با چهار بند دارم. دولت آقای روحانی ۸ سال با این تمرکز کار کرد. بی توجه به آن دوران نباشید، چون ایشان چند سال کشور را معطل توافق نگه داشت ایشان منتظر میوه برجام، برجام اروپایی و آمدن بایدن شد و باز آمریکا به برجام باز نگشت. فراموش نکنیم طرف آمریکایی از برجام خارج شد. بله ممکن است برخی کاسب تحریم باشند. کار و کاسبی آن‌ها گرفت، چون آمریکایی‌ها از ابتدا نمی‌خواستند در آن بمانند. موضوع ایران و آمریکا حل شدنی نیست بلکه باید مدیریت شود. اگر تصور می‌کنید دکتر ظریف و سنایی آن را حل می‌کنند، ۸ سال نتوانستند.


بیشتر بخوانید: محمد فاضلی کیست؟ | از مشاور فرهنگی مسعود پزشکیان چه می‌دانیم؟


ایزدی گفت: ما ترامپ نیستیم. برجام اگر خوب بود ترامپ راحت خارج نمی‌شد. شما نهج البلاغه زیاد می‌گویید. دولت آمریکا نفوذ زیادی در بانک جهانی دارد و شما در مناظره دیشب بار‌ها از آمار آن صحبت کردید. مسئولین بانک جهانی با داده‌های آماری خود بازی کردند تا جایگاه عربستان و آذربایجان را بالا ببرند.

پس از صبحت‌های فواد ایزدی محمدجواد ظریف در نطقی که رسانه‌ها با عنوان نطق طوفانی ظریف بازنشر شد به سئوالات ایزدی پاسخ داد و گفت: من دو تحریم آمریکایی دارم. بانک ما را کجا و نفت و پتروشیمی و کشتیرانی ما را کجا تحریم کردند؟ قانون کاتسا هیچ تحریم جدیدی ندارد به این دلیل که برجام اجازه نمی‌داد آمریکا تحریم جدیدی اضافه کند. بعضی دوستان نوشتند خروج ترامپ جنگ زرگری است. این بحث‌ها را نکنیم. تنها کشوری که از خروج برجام آمریکا استفاده کرد ایران است.

وی اضافه کرد: ما توانسته بودیم ظرفیت غنی سازی را از ۲۰ به ۶۰ ببریم. بایدن قرار بود برگردد. یکی اسرائیل با ترور شهید فخری زاده مانع آن شد و دیگری قانون راهبردی مجلس. اگر تعداد تحریم‌ها در هشت سال دولت روحانی شد ۱۵۰۰ در دولت شهید رئیسی شد ۲۵۳۰ تحریم. اگر می‌خواهیم با عدد سر مردم شیره بمالیم درست بمالیم. ببینید مردم تورم و رشد اقتصادی شما و فروش نفت شما را کجا بردند. سیاست بایدن این بود که پیچ را شل کند. اجازه دهید ترامپ برگردد ببینید چه می‌کنید. مهم این است چه تفکری در پاستور می‌نشیند.

ظریف تاکید کرد: حجت الاسلام خاتمی زیر نظر رهبری دنیا را متحول کرد. دولت روحانی هم توانست ایران را سربلند کند. اگر برجام بد بود چرا ترامپ با استفاده از برجام از آن خارج نشد. مگر ترامپ از قرارداد آب و هوا هم خارج نشد؟ شوروی سابق هم بد خارج شده بود؟ قرآن بخوانیم. بدترین حیوانات کسانی هستند که کفر کردند و ایمان نمی‌آورند آن‌هایی که با آن‌ها عهد بستیم و هر بار عهد می‌شکنند. اگر همین کفار پیمان شکن آمدند و صلح خواستند. اسلام بر اساس صلح است. اگر این‌ها خواستند سر تو کلاه بگذارند خدا برای تو کافی است. همان‌قدر که سلاح و نیرو مهم است مردم هم مهم هستند به مردم اهمیت دهید و آن‌ها را کوچک نکنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فواد ایزدی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
0
1
مفتخوری گندشون میکنه حسابی
ناشناس
|
Colombia
|
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
0
2
سران حکومتی چه اصولگرا چه اصلاحطلب همگشان دلبستگی عجیبی به آمریکا و انگلیس و دیگر کشورهای انگلیسیزبان دارند و خودشان و فرزندانشان در آن کشورهای زندگی و تحصیل کرده اند
نظرات شما