تاریخ انتشار: ۲۰:۱۹ - ۰۷ تير ۱۴۰۳

روایت تکان‌دهنده چهره تلویزیونی معروف از آزار جنسی‌اش

پاریس هیلتون، بازرگان و چهره تلویزیونی آمریکایی، از تجربه آسیب روانی و «آزار جنسی» خود در نوجوانی گفت.

روایت تکان‌دهنده چهره تلویزیونی معروف از آزار جنسی‌اش

رویداد ۲۴ | پاریس هیلتون، بازرگان و چهره تلویزیونی آمریکایی، چهارشنبه ۲۶ ژوئن (۶ تیر) در جریان ادای شهادت مقابل کمیته کنگره آمریکا، از تجربه آسیب روانی و «آزار جنسی» خود در نوجوانی گفت و خواستار تغییر در نظام مراکز درمانی جوانان شد.



خانم هیلتون ۴۳ ساله در این شهادتنامه گفت که پس از فرستادن او به یک مرکز خصوصی جوانان در یوتا در ۱۶ سالگی، «به اجبار به او دارو می‌خورانده‌اند و از سوی یکی از کارکنان مورد آزار جنسی قرار گرفته است.»

شهادت او نوری بر به اصطلاح «صنعت نوجوان مشکل‌دار» می‌تاباند.

در حالی که بعضی از کودکان در آمریکا نزد خویشاوندان یا خانواده‌های سرپرست موقت نگهداری می‌شوند، بعضی دیگر به مراکز درمانی فرستاده می‌شوند که در اصل خانه‌های گروهی برای کودکان هستند - که برخی از آن‌ها نیاز‌های پیچیده پزشکی یا رفتاری دارند.

خانم هیلتون که پیشتر در مستندی از اسرار چندین دهه زندگی توام با رنج و آسیب و درگیری با تروما پرده برداشته است، این صنعت میلیارد دلاری را متهم کرد که بیشتر به پول درآوردن علاقه دارد تا محافظت و مراقبت از کودکان آسیب‌پذیری که مسئولیت آن‌ها را بر عهده دارد.

خانم هیلتون پیشتر گفته است که به‌رغم این که خود را «خیلی خجالتی» می‌داند، با نمایش «شخصیتی باربی‌وار و سبک‌سر» از خود در طول این سال‌ها تلاش کرده تا به آنچه در نوجوانی از سر گذرانده فکر نکند.

ماجرای او، هرچند تکان‌دهنده، اما منحصر به فرد نیست. هیلتون یکی از هزاران کودک آمریکایی است که هر ساله والدین‌شان آن‌ها را به شبکه خصوصی برنامه‌های اقامتی «عشق سخت» و مدارس شبانه‌روزی می‌فرستند که مدعی اصلاح رفتار نوجوانان هستند.

 

منبع: بی‌بی‌سی فارسی

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آزار جنسی
نظرات شما