تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۱۰ تير ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

یک اقتصاددان: اگر جلیلی روی کار بیاید، اولین اثر روانی اش افزایش شدید قیمت ارز و طلا و سقوط بورس خواهد بود

افقه درباره فرار سرمایه با قدرت گرفتن تندرو‌ها گفت: فرار سرمایه یکی از نخستین اتفاقات اقتصادی است که با دولت جلیلی رخ می‌دهد. همین الان تنش حزب الله و اسراییل، نگرانی در داخل را افزایش داده است. پیروزی جلیلی اگر این وضعیت را ادامه دهد، اصلاً اتفاق خوبی برای سرمایه رخ نمی‌دهد. سیاست خارجی رئیسی نیز شکست خورده و هیچکدام از مشکلات را حل نکرد.

یک اقتصاددان: اگر جلیلی روی کار بیاید، اولین اثر روانی اش افزایش شدید قیمت ارز و طلا و سقوط بورس خواهد بود

رویداد۲۴| اقتصاد نخستین واکنش‌ها را به هر نامزد پیروز نشان می‌دهد. با این وجود انتظار می‌رود بازار با توجه به نظرات جلیلی در سیاست خارجی و تیم اقتصادی او، واکنش‌های تندی نشان دهد. واکنش‌هایی که شاید در بازار ارز، بیشترین بروز و ظهور را داشته باشد. فرار سرمایه و نیرو انسانی نیز با توجه به نگاه فرهنگی جلیلی، بعید به نظر نمی‌رسد.

مرتضی افقه، اقتصاددان، درباره واکنش اقتصاد به ریاست جمهوری جلیلی به «انتخاب» گفت: بدون تردید شاخص‌های اقتصادی به شدت تحت تأثیر ثبات و آرامش در تمام زمینه هاست. باید تمام ابعاد کشور از جمله سیاست خارجی در شرایط ثبات به سر ببرد تا اقتصاد نیز مسیر عقلانی و آرامی داشته باشد. اگر جلیلی با توجه به سوابق‌اش و نقشی که در تحمیل تحریم‌ها داشته و دیدگاه‌هایی که در مناظرات داشتند، اولین اثر روانی در صورت انتخاب ایشان، افزایش شدید قیمت ارز و طلا و سقوط بورس خواهد بود. روند افزایش قیمت‌ها در تمامی کالا نیز با حضور جلیلی و بدون حل تحریم، تداوم پیدا می‌کند. با توجه به تئوری‌های اقتصادی تیم جلیلی، بعدی است که بتوانند این متغیر‌ها را کنترل کنند.

وی در ادامه درباره میزان توانمندی دولت احتمالی پزشکیان در حل چالش‌های اقتصادی بیان کرد: با توجه به نگاه اقتصادی پزشکیان و تیم او، در صورت پیروزی‌اش شاخص بورس سبز خواهد شد و قیمت ارز نیز کاهش موقت خواهد داشت. اثر روانی پیروزی پزشکیان، می‌تواند وضعیت را کمی بهتر کند. اگرچه نباید این توقع را ایجاد کنیم که پزشکیان می‌تواند تمامی مشکلات را حل کند. اگر او نتواند در کوتاه مدت مسائل تحریمی را حل کند، نتایج عملکرد دولت رئیسی، گریبان گیر او خواهد شد. در این مسیر مجلس او را همراهی نمی‌کند و نمی‌گذارد افراد شایسته را برای وزارتخانه‌ها انتخاب کند؛ اما اگر برای مدیران میانی نتواند افراد قوی را انتخاب کند، چندان موفقیتی کسب نمی‌کند.

افقه درباره فرار سرمایه با قدرت گرفتن تندرو‌ها گفت: فرار سرمایه یکی از نخستین اتفاقات اقتصادی است که با دولت جلیلی رخ می‌دهد. همین الان تنش حزب الله و اسراییل، نگرانی در داخل را افزایش داده است. پیروزی جلیلی اگر این وضعیت را ادامه دهد، اصلاً اتفاق خوبی برای سرمایه رخ نمی‌دهد. سیاست خارجی رئیسی نیز شکست خورده و هیچکدام از مشکلات را حل نکرد. جلیلی از دولت فعلی هم تند‌تر سیاست خارجی را ادامه می‌دهد؛ بنابراین فرار سرمایه در دولت جلیلی شدت می‌گیرد و با توجه نگاه فرهنگی جلیلی، فرار مغز‌ها نیز به اوج می‌رسد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سعید جلیلی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
India
|
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
0
2
خدا لعنتش کنه، الهی آمین.
نظرات شما