تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳

نحوه هواگیری پمپ هیدرولیک صنعتی

هدف از هواگیری پمپ هیدرولیک صنعتی حذف هوای اضافی وارد شده به سیستم هیدرولیک است. با این کار می‌توان عملکرد پمپ هیدرولیک را بهبود داد، جلوی وارد شدن آسیب به بخش‌های متفاوت پمپ را گرفت و نویز و لرزش دستگاه را کاهش داد.

نحوه هواگیری پمپ هیدرولیک صنعتی

رویداد۲۴| از هواگیری پمپ هیدرولیک می‌توان به عنوان اقدامی نام برد که باید به آن توجه ویژه‌ای شود. هدف از هواگیری پمپ هیدرولیک صنعتی حذف هوای اضافی وارد شده به سیستم هیدرولیک است. با این کار می‌توان عملکرد پمپ هیدرولیک را بهبود داد، جلوی وارد شدن آسیب به بخش‌های متفاوت پمپ را گرفت و نویز و لرزش دستگاه را کاهش داد. این موارد در طول عمر بیشتر و کارکرد صحیح دستگاه تأثیر بسیاری دارند. به همین دلیل لازم است تا با نحوه هواگیری پمپ هیدرولیک صنعتی آشنا باشیم.

نحوه هواگیری پمپ هیدرولیک

نحوه هواگیری پمپ هیدرولیک صنعتی

نحوه هواگیری پمپ هیدرولیک

پمپ هیدرولیک یک ابزار هیدرولیک کاربردی و مفید است که از آن در صنایع بسیاری برای انجام کارهای متفاوت استفاده می‌شود. هواگیری پمپ هیدرولیک را باید اقدامی ضروری و مهم برای اطمینان از عملکرد صحیح و روان سیستم و همچنین جلوگیری از رسیدن آسیب به بخش‌های متفاوت پمپ هیدرولیک دانست. شاید اکنون این سؤال در ذهن شما به وجود آمده باشد که چگونه پمپ هیدرولیک را هواگیری کنیم؟ با توجه به مراحل زیر می‌توان پمپ هیدرولیک را هواگیری کرد.

1- خاموش کردن سیستم هیدرولیک

اولین مرحله برای هواگیری پمپ هیدرولیک، خاموش کردن سیستم است. کاربر باید سیستم را خاموش کند و سپس مطمئن شود که تمام فشار موجود در سیستم تخلیه شده است. همچنین برای این که در زمان هواگیری مشکلی به وجود نیاید، بهتر است تمام منابع انرژی مانند برق را قطع کند.

2- بررسی سطح روغن

گام دوم برای هواگیری پمپ هیدرولیک صنعتی، بررسی سطح روغن هیدرولیک موجود در مخزن است. این روغن باید در سطح مناسب قرار گیرد و اگر سطح روغن پایین‌تر از میزان مناسب باشد، به آن روغن هیدرولیک اضافه کنید تا به سطح مد نظر برسد.

3- باز کردن شیرهای تخلیۀ هوا

در قسمت بالایی بسیاری از پمپ‌های هیدرولیک شیرهایی برای تخلیه هوا وجود دارند. این شیر را باز کنید تا در صورت وجود هوا، راه خروج آن باز باشد.

4- روشن کردن پمپ

اکنون پمپ هیدرولیک را روشن کنید. توجه داشته باشید که در این زمان پمپ باید با پایین‌ترین سرعت ممکن کار کند. این کار آهسته باعث می‌شود تا هوای موجود در سیستم به آرامی از شیرهای تخلیه خارج شود.

5- بررسی تخلیۀ هوا

تا زمانی که تمام هوای موجود در سیستم خارج شود، اجازه دهید پمپ روشن بماند. این فرآیند ممکن است چند دقیقه طول بکشد. پس از این که هوا به طور کامل از سیستم خارج شد، از شیرهای تخلیه تنها روغن هیدرولیک بدون وجود حباب بیرون خواهد آمد.

6- بستن شیرهای تخلیه

ششمین گام برای هواگیری پمپ هیدرولیک صنعتی، بستن شیرهای تخلیه پس از اطمینان از خارج شدن تمام هوای موجود در سیستم است. این شیرها را به خوبی ببندید تا دیگر روغن از آنها خارج نشود.

7- افزایش دور پمپ

پس از بستن شیرهای تخلیۀ هوا، به آرامی دور پمپ را افزایش دهید. در این زمان باید به عملکرد سیستم هیدرولیک توجه بالایی داشته باشید. در صورتی که نشانه‌هایی را از وجود هوا در سیستم، مشاهده کردید، باید مراحل بالا را دوباره تکرار کنید. از مهم‌ترین نشانه‌های وجود هوا در سیستم هیدرولیک نویز بالا و عملکرد نامناسب هستند.

8- بررسی مجدد سطح روغن

اکنون دوباره سطح روغن موجود در مخزن را بررسی کنید و در صورتی که از میزان مناسب کمتر شده است، دوباره با افزودن روغن آن را به سطح مناسب برسانید.

9- بررسی نهایی

زمان آن رسیده تا تمام اتصالات و شیرها را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ‌گونه نشتی در سیستم وجود دارد و سیستم به درستی کار می‌کند.

10 راه‌اندازی سیستم به صورت کامل

در این گام سیستم هیدرولیک را به طور کامل راه‌ اندازی و عملکرد آن را بررسی کنید. دوباره به صدا و عملکرد دستگاه توجه داشته باشید. سیستم هیدرولیک اکنون باید بدون هیچ صدا و لرزش غیر طبیعی کار کند.

11- بررسی مجدد

اجازه دهید تا پمپ هیدرولیک برای مدتی به صورت عادی کار کند. پس از آن دوباره سطح روغن و احتمال وجود هوا در سیستم را بررسی کنید و در صورتی که هنوز هوا داخل سیستم هیدرولیک وجود داشت، آن را دوباره هواگیری کنید. در غیر این صورت مراحل هواگیری پمپ هیدرولیک صنعتی به درستی طی شده و می‌توان از سیستم بدون مشکل استفاده کرد.

نکاتی در خصوص هواگیری پمپ هیدرولیک صنعتی

حال که با نحوۀ هواگیری پمپ هیدرولیک صنعتی آشنا شدید، بد نیست نکاتی را در این خصوص بیان کنیم تا این کار به شکلی بهتر و مناسب‌تر انجام شود. این نکات عبارتند از:

1- مطالعۀ دفترچۀ راهنما

مراحلی که در بخش قبل به آن‌ها اشاره شد، برای اکثر پمپ‌های هیدرولیک صنعتی قابل استفاده هستند. اما همیشه بهتر است به دستورالعمل‌های خاص تولید کنندۀ پمپ و سیستم هیدرولیک مراجعه کنید. زیرا ممکن است تفاوت‌هایی در فرایند هواگیری پمپ هیدرولیک وجود داشته باشند و عدم توجه به آن‌ها باعث شود تا این کار به خوبی انجام نشود. با توجه به قیمت پمپ هیدرولیک و احتمال این که هواگیری نامناسب می‌تواند سبب وارد شدن آسیب به این سیستم شود، مطالعۀ دفترچه راهنما اهمیت بسیاری دارد.

2- توجه به ایمنی

همیشه ایمنی را در اولویت قرار دهید و در زمان انجام هر کاری مانند هواگیری پمپ هیدرولیک صنعتی از تجهیزات حفاظتی مناسب استفاده کنید و به نکات ایمنی توجه بالایی داشته باشید.

3- استفاده از ابزار و تجهیزات مناسب

برای هواگیری پمپ هیدرولیک باید از ابزارها و تجهیزات مناسب برای باز و بسته کردن شیرها و اتصالات استفاده کنید تا به قطعات متفاوت سیستم هیدرولیک آسیب وارد نشود.

مزایای هواگیری پمپ هیدرولیک

نحوه هواگیری پمپ هیدرولیک صنعتی

مزایای هواگیری پمپ هیدرولیک

حال که به صورت کامل با نکات و نحوه هواگیری پمپ هیدرولیک صنعتی آشنا شدید، زمان آن رسیده تا با مزایا و اهمیت انجام این کار نیز آشنا شوید. از مهم‌ترین مزایای هواگیری پمپ هیدرولیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بهبود عملکرد پمپ
  • جلوگیری از رسیدن آسیب به قطعات
  • کاهش نویز و لرزش
  • پایداری فشار سیستم هیدرولیک
  • افزایش عمر مفید پمپ
  • بهبود انتقال نیرو
  • کاهش دما

با توجه به اهمیت پمپ هیدرولیک و قیمت انواع این ابزار مانند قیمت پمپ هیدرولیک دستی باید به فرآیند هواگیری این ابزار توجه ویژه‌ای داشت و به صورت منظم و با دقت بالا انجام شود. این کار نه تنها باعث بهبود عملکرد سیستم هیدرولیک می‌شود، بلکه در افزایش طول عمر آن نیز نقش دارد. همچنین برای این که بتوانید از یک پمپ هیدرولیک یا سایر ابزارهای کاربردی به بهترین شکل استفاده کنید، باید آن‌ها را از مراکز معتبر خریداری کنید. 

این کار سبب خواهد شد که به ابزاری اصل و با کیفیت دسترسی داشته باشید. همچنین بهره‌ مندی از گارانتی و خدمات پس از فروش برخی دیگر از مزایایی هستند که تنها با خرید از مجموعه‌های معتبر به آن‌ها دسترسی خواهید داشت.

برچسب ها: واحدهای صنعتی
نظرات شما