تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۵۲ نظر

حضور اتباع خارجی غیرمجاز در گیلان ممنوع شد

برابر مصوبات شورای عالی امنیت ملی، اقامت و اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز در برخی استان‌های کشور ممنوعه اعلام شده که استان گیلان جزء استان‌های ممنوعه به شمار می‌رود و اقدامات و اطلاع رسانی‌های لازم هم در این راستا انجام گرفته است.

اتباع غیرمجاز

رویداد۲۴ ایسنا نوشت: با دستورالعمل ابلاغی از شورای عالی امنیت ملی حضور، اسکان و اشتغال اتباع غیرمجاز افغانستان در ۱۶ استان کشور و از جمله گیلان ممنوع است، اما با این وجود شناسایی و برخورد قانونی با پدیده بکارگیری اتباع غیرمجاز در مشاغل مختلف مناطق مختلف استان را شاهد هستیم.

حضور اتباع غیرمجاز می‌تواند پیامد‌های منفی در ابعاد مختلف در استان داشته باشد که از مهم‌ترین تبعات آن می‌توان به اشغال فرصت‌های شغلی، افزایش نرخ بیکاری، افزایش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی، گسترش پدیده حاشیه نشینی و تغییر بافت جمعیتی شهر اشاره کرد.

مهدی مهرجو، معاون امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری گیلان  در خصوص ممنوعیت حضور اتباع غیرمجاز در استان، اظهار کرد: همانگونه که مستحضرید مسئولیت ساماندهی و مدیریت کلیه امور اتباع خارجی در سراسر کشور در حال حاضر از طریق سازمان ملی مهاجرت به مدیران زیر مجموعه استانی ابلاغ شده، که وظیفه اجرای مصوبات دستورالعمل‌ها و ... بر عهده ادارات کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری‌ها سپرده شده است.

وی افزود: سیاست‌گذاری متمرکز نسبت به اتباع خارجی، ایجاد اشراف بر اتباع خارجی و کاهش مخاطرات امنیتی ناشی از حضور آنان، سیاست گذاری و قانونمند کردن، ورود، تردد، اقامت، تحصیل، اشتغال و خروج اتباع خارجی جملگی بخشی از وظایف سازمان است.

مهرجو بیان کرد: در همین راستا در کل کشور برخی از استان‌ها برابر مصوبه جلسات ۵۲۷ و ۵۲۸ شورای عالی امنیت ملی در زمره استان‌های مجاز و برخی نیز جزء استان‌های ممنوعه برای اقامت و اشتغال اتباع خارجی مشخص شده‌اند که استان گیلان جزء استان‌های ممنوعه به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید: استقبال طالبان برای بازگشت مهاجران افغان؛ از ایران به کشور خود بازگردید


معاون امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری گیلان در خصوص رصد حضور اتباع بیگانه غیرمجاز گفت: خوشبختانه در سال‌های گذشته بر اساس بانک اطلاعاتی به دست آمده از اتباع خارجی با همکاری مراجع قضایی امنیتی و انتظامی اشرافیت کاملی روی این قشر در سطح استان وجود دارد و مسئله قابل توجهی که بتواند باعث ایجاد چالش شود تاکنون مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: عمل به آموزه‌های انسانی و قرآنی و وظایف ملی و شرعی به همه ما مسلمانان متذکر شده چنانچه انسان‌هایی در رنج بوده و آلام گرفتار شده‌اند به آن‌ها کمک کنیم تا بتوانند به واسطه این کمک و مساعدت به زندگی خود در آرامش ادامه دهند و در این راستا تمام سعی و تلاش ما بر این است که در نهایت احترام و حفظ کرامت انسانی اتباع خارجی غیرمجاز به سرزمین و موطن خود بازگردانده شوند.

مهرجو تصریح کرد: در دو سال اخیر به دلیل ورود تعداد زیادی از اتباع غیرمجاز افغانستانی به خاک کشور به لحاظ تغییر در حکومت آنها، بلافاصله با برگزاری جلسات متعدد کشوری و استانی با مراجع ذیربط تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه اقدامات ضدامنیتی، اجتماعی، سیاسی و ... انجام شده است.

معاون امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری گیلان در خصوص اقدامات انجام شده، اظهار کرد: ابلاغ هوشیار باش و خود مراقبتی و نیز خودداری از همکاری و مشارکت با عناصر و عوامل ناشناس از قبیل (اجاره دادن منزل یا مغازه اشتغال یا به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز و غیره) برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی از اتباع خارجی مقیم استان در خصوص اتباع خارجی غیرمجاز به کلیه مراجع و دستگاه‌های اجرایی از جمله اقدامات انجام شده است.

وی بیان کرد: همچنین در راستای کنترل تردد اتباع خارجی عادی کارشناس و دیپلمات‌های خارجی به کلیه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد که هرگونه درخواست تردد این افراد باید ظرف مدت ۷۲ ساعت با این اداره کل مکاتبه شود تا هماهنگی‌های امنیتی و انتظامی انجام گیرد.

مهرجو در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال اتباع غیرمجاز در استان افزود: به دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله صنعت و معدن و جهاد کشاورزی برای جلوگیری از به کارگیری و اشتغال اتباع خارجی در مشاغل حساس و مهم از جمله کارخانجات و امثال آن هشدار داده شده که به شدت و دقت مورد رصد قرار می‌گیرند، در صورت برخورد با بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز توسط کارفرمایان ایرانی متخلف در مرحله اول جریمه سنگین و مرحله دوم به مرجع قضائی معرفی می‌شوند، در این باره گشت‌های مشترکی نیز وجود دارد که به جد و مستمراً بر اساس گزارش‌های مأخوذه ز مراجع و دستگاه‌های اداری و نیز گزارشات مردمی نسبت به بررسی و رصد مراکز مختلف اقدام می‌کند.

وی بیان کرد: همچنین با همکاری فراجا استان در صورت مواجهه با اتباع خارجی غیر مجاز نسبت به دستگیری و طرد ایشان از استان به سمت مراکز تعرفه شده در دیگر استان‌ها اقدام می‌شود تا از آن طریق نسبت به خروج فرد غیرمجاز اقدام شود. در همین راستا نیز با توجه به اهمیت و حساسیت‌های موجود و نیز مطالبات مردمی گشت مشترک تقریباً به صورت روزانه برگزار می‌شود و اثرات آن در چند ماه اخیر ملموس است.

معاون امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری گیلان درخصوص موارد قانونی حضور اتباع گفت: از زمره خدماتی که برای اتباع خارجی مجاز شاغل به تحصیل یا دارای همسر ایرانی انجام می‌شود عبارت است از صدور کد یکتا جهت برخورداری از خدمات تحصیلی بانکی، بیمه‌ای و رسیدگی به امور حقوقی از جمله صدور پروانه ازدواج، شناسنامه و ....

مهرجو در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد که اتباع می‌توانند با حداقل سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون تومانی مجوز سکونت دریافت کنند؟ تصریح کرد: در رابطه با سوال شما مبنی بر امکان اخذ اقامت با سرمایه‌گذاری حداقلی ۱۰۰ میلیون تومانی باید اشاره کنم این موضوع صحت ندارد.

وی در پایان تأکید کرد: در مجموع با اشراف کامل اطلاعاتی نسبت به هرگونه تحرک مشکوک اتباع خارجی غیرمجاز در استان به شدت برخورد می‌شود و این استان رتبه قابل قبولی در میان دیگر استان‌های کشور به لحاظ برخورد با اتباع غیرمجاز دارد.

بنا بر این گزارش اشتغال اتباع بیگانه فاقد مجوز کار از وزارت کار و امور اجتماعی به موجب مواد ۱۲۰ و ۱۸۱ قانون کار ممنوع و مستوجب مجازات حبس از ۹۱ تا ۱۸۰ روز برای کارفرما است. شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف به کارگیری اتباع بیگانه مراتب را به نیروی انتظامی و یا اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی جهت پیگیری اطلاع دهند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اتباع خارجی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
4
24
اتباع افغان مجاز وغیرمجاز همشونو به کشورشون بازگردانید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
دقیقا همینطوره
اندونزی بزرگترین کشور اسلامی با ۲۵۰ میلیون نفر جمعیت هستش و فقط ۷۰۰ نفر افغانی بطور موقت رفتن اونجا و آنوقت صدای نمایندگانش دراومده ، اما ما شدیم دایه مهربانتر از مادر و ۴۰ ساله از آب و محصولات کشاورزی و بودجه و برق و ... داریم یک میلیارد مسلمان جهان رو نون میدیم از افغانستان و عراق و سوریه و نیجریه و ... و از بیمه و دارو و رفاه مردم خودمون میزنیم و صدای هیچ مسئولی در نمیاد و افغانی‌ها هم بجای تشکر آب رو میبندند
انسانیت سر جای خودش اما حساب حسابه کاکا برادر. مگر من ایرانی مسلمان از معادن افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی حقی دارم که آنها دارند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
واقعا این چه وضعیه، مهاجر هزار نفر دو هزار نفر ، نه اینکه در شرایط تحریمی یک سوم جمعیت کشور دیگه رو نون بدی و از دارو و رفاه مردمت بزنی برای مردم سایر کشورها.
چرا ما وقتی در شرایط تحریمی هستیم هیچ کدوم از کشورهای مسلمان بداد مردم ایران نرسیدند و کمک نکردند چرا فقط ما باید ایران رو سفره جهان اسلام و کشورهای دیگه کنیم و تورم مسکن و بیکاری و فقر و ..‌ دامن خودمون رو بگیره.
آخه عقل هم خوب چیزیه. کدوم کشور این همه از مردمش میزنه و به مردم کشورهای دیگه کمک میکنه. آخه انصاف مالیات مادر مرحوم من بشه بودجه و بره برای رفاه و شغل مردم کشورهای دیگه و خودم بیکار باشم؟
منکه حلال نمیکنم
حضور اتباع غیرمجاز در کل کشور ممنوع شود.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
3
24
سلام
حضور اتباع غیرمجاز در کل کشور ممنوع شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
2
20
بابا اینها را بیرون کنید تمام این شهر اون شهر نداره فقط اخراج تو تلوزیون اعلام کنید تمام بشه تا برن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
از هر ۴۰۰ تولد استان فارس ۳۹۷ مورد افغانی هست این یعنی فاجعه و اشغال ایران
ناشناس
|
France
|
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
3
17
تازه مسولین بیدار میشوند باید افغانی ها را از کشور بیرونشان کنند هر روز شاهده کثافت کاری هایشان هستیم جدیدا از از طالبان در افغانستان فیلم از خودشان میگیرنند توهین و فوش بی ادبی به به کشورمان و رهبرو مردم ایران هرچی دوست دارند فهاشی میکنند بی شرف ها بی چشم روها ۴۵ سال است در ایران هر غلطی دوست دارنند میکنند جوانان ایران مان را محتاد کردند رحم نکنید مردم غیرت داشته باشید کار و مکان و خانه ندهید شرف داشته باشید به هم وژن خودمان کارو مکان بدهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
3
16
هشدار هشدار هشدار به فکر عربیزه شدن خوزستان عزیز هم باشید مسیولان باید چاره ای بیندیشند پیش از آن که مشکل جدی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
۸ سال جنگیدیم که خوزستان و ایران رو ندیم و این همه شهید دادیم و هزاران خانواده صدمه دیده و خانواده افراد موجی و گاز اعصاب هنوز دارن تبعات میکشن و میلیاردها دلار خسارت جنگ بوده اما داریم کشورمون رو میدیم دست خارجی ها از افغانی و عراقی و روس و چین و ..‌ و ایرانیهارو بیرون میکنیم.
روح تمام شهدای دفاع از ایران از عباس میرزاها و ستارخانها تا شهدای جنگ تحمیلی شاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
عمانی ها هم به شیراز و پاکستانی ها هم در کرمانشاه هستن.
اونقدر در شاه عبدالعظیم افغانی بود که من فکر کردم اشتباه رفتم افغانستان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
4
17
اخراج اخراج زالوهای افغانی بیشرف پست قاتل جنایتکارپاپتی بی کلاس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
شما یه کلاس بذارین ما را به شاگردی بگیرین ادبیات خودتونو بهمون یاد بدین شاید باکلاس شدیم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
3
14
مگه استان گیلان افغانی داره مگه ورود افغان به این استان ممنوع نیست واقعا خیلی افتضاحه تو این استان ها افغان ها ورود کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
تا مزارع آذربایجان شرقی هم اومدن
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
3
14
افغانها باید به بیرون از مرزهای کشور یعنی افغانستان اخراج شوند و کسانی که به اینها کار یا مسکن می دهند تمامی اموالشان و املاکشان به نفع دولت مصادره و خاطیان ایرانی به جریمه های سنگین و مصادره اموال و زندان یا تبعید شوند . این انگل ها تا ایران را نابود نکنند دست بردار نیستند . لازم است قانونی وضع شود تا با تمامی افاغنه که دست کمی از داعشی ها ندارند برخورد واز تمامی کشور به بیرون از مرزها رانده شوند . حتی دکترش هم در ایران مصیبت است اگه پناهنده میاورید یا کارگر ودکتر و مهندس از کشور اروپایی بیاورید . آدم باشد . باوجود اینها کشور نابود می شود . بریزید بیرون از مرزهاکشور خودشان را نابود کنند . اگه دریک استان مجوز حضور داشته باشند دزدکی به استانهای دیگر ایران می روند باید همه شأن از کل کشور اخراج شوند. بی مجوز ها با کمک مجوزدارها به ایران هجوم تا آورده اند . مردم ایران حضور افاغنه در کشور را فبول ندارند. یک همه پرسی مردمی در شهرهای
دارای مجوز بگذاریدتا معلوم شود اکثریت مردم دوست ندارند افغانی در کشور باشد حتی حضور یک افغانی درایران برای ایرانی دردسر ساز است. آیا با وجود این افغانها در ایران مگه گردشگری به ایران سفر می کند . ایرانی از دست این افغانها می خواهد به کشورهای دیگر مهاجرت کند . که ثروتمندان و نخبگان و پزشکان و افراد متخصص از دست اینها از کشور فرار می کند . در کشور خودشان با همدیگر می جنگند آمدند تا در ایران شلوغی و جنگ راه انداخته اند هر شخص ایرانی و در هر مقام و منصبی به اینها غموزش و مسکن و کار . امکانات ماندن در ایران می دهد دشمن مردم و کشور و نظام است . منفعت طلبها و سود جویان بخاطر منفعت خودشان به اینها خدمات می دهد. اخراجخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
5
13
اتمام افقانها کل استان های کشورمون گرفتن طبق نقششون دلرن جلو من ننه غریبم . زود حیلع ومکر افقان بشناسی . رستم ایران به دست شاه کابل با حیلع ونیرنگ کشته شد
لیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
3
16
اخراجشون کنید از همه شهرها و استانها
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
3
14
خیلی خیلی سپاس بابت پیگیری های که مسئولین برای استان گیلان انجام دادن و از اینکه ممنوع کردن تا افغانی ها نیان توی استان و امنیت مردم و استان رو از بین ببرن خیلی تشکر میکنم چون واقعا توی استانهای که افغانی ها زیاد هستن واقعا امنیت نیست و خیلی هم پرو شدن توی کشور خودمون برای ما ایرانی ها خط و نشون می‌کشن امید وارم رهبر عزیزمان یه دستوری بده ما مردم خودمون بیرونشون میکنیم فقط کافیه حضرت آقا یه دستوری بده ما با جون دل انجام وظیفه میکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
3
17
تو کل کشور ممنوع کنید مخصوصا تهران و کرج. که شوده قسمتی از کشور افغانستان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
3
18
هیچ جا راهشون ندید وطن فروشا ی کم از غیرت ایرانی یاد بگیرید هشت سال زیر توپ تانک بودن ولی استقامت کردن موندن تو خاک خودشون
شما چی همش دار حال فرار هستید
مرد باشید و از کشور خودتون حمایت کنید
برگردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
3
15
مجاز و غیر مجاز نداره همه اخراج
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
3
13
جعم کنید این مسخره بازی مجاز غیر مجاز ندار بکنید بیرون این نمک نشنا سا رو کشور بگند کشیدن دیگه برای ایرانی کار نیست خونه برای اجاره نیست نون برای خوردن نیست به ناموس ایرانی دست درازی میکنن هرکاری میخوان میکنن نمیدونم این دولت این رژیم چرا کاری برا مردم نمی‌کنه هتم ایران باید بشه نثل فلسطین هرکس به افغاني کار خونه بده بی غیرتن چون بدشم باید ناموستو بدی بهشون بکنید شون بیرون
بی غم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
4
13
نمک نشناس ترین قوم افغانی . این همه سال از امکانات ایران و ایرانی از جمله . آب و برق . بهداشت . راه و بنزین و .... استفاده کرده اند در عوض جرم و جنایت تجاوز . زور گیری . دزدی قاچاق مواد را در ایران افزایش دادند . دولت اقدام موثری انجام نخواهد داد مگر ملت ایران همت کنند خانه اجاره ندهند . کار ندهند و حتا یک نان به افغانی نفروشند تا مجبور شوند خودشان از ایران بروند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
هزینه تحصیل و درمان رو هم در شرایط تحریمی کشور حساب کنید
دقیقا داریم یک سوم جمعیت یه کشور دیگر رو نون میدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
4
14
باید تمام افغانیها به کشور خودشان برگردن مجاز وغیر مجاز نداره
محمد
|
Turkey
|
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
3
12
هر طور شده بیدوک سوند ابنه با نقسه طالبان امدنو نبت بد درسر دارند جیبشان مرسد به فکد هجوم وتجاور هستتد
محمد
|
Turkey
|
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
3
11
ابنها یک نفرش برابر یک طالبان اینها له نیت اسعال ایران مبایند مگهشاه محمود افعان صفوی را شکست نداو بعدش هم اثفهاگرا تصرف کر دند سال ۲
۱۷۲۲ شما هت تاربخ ننخوانید بلینید افعانها جقدد ان زمان مردم ابران راقتل عام کروکد فراموش کار شدین نیتشان هر کار کنید بد است تبایددیت کم بگیریم
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
10
7
اینها و بیرون کنید کی میخواد کار کنه کارگر ایرانی الانشم تن به کار نموده چه برسه افغانیها هم نباشن چه شود. شمال کشور کارگران حکومت میکنن نه کار.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
2
9
مجاز و غیر مجاز نکنید همه را بیرون کنید ،اینها قوم و قبیله ای دریک محله زندگی میکنند خیلی پر رو وگستاخ ونمک نشناس وبی فرهنگ هستن،همشون باید برگردن به کشورشان ،ما دیگه نمیتونیم اینهمه افغانی بی فرهنگ و پر رو را تحمل کنیم
همه را اخراج کنید هرچه زودتر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
1
10
همه افغانی ها را بیرون کنید هرچه زودتر ،ما ملت شریف ایران دیگه نمیتونیم حضور افغانی را تحمل کنیم ،دیگه کشور خودشون امن شده برگردن تا ماهم یه نفس راحت بکشیم ،بسکه هرجا افغانی دیدیم خسته شدیم
اخراج تمامی افغانی را خواستاریم هرچه سریعتر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
1
10
تو را قرآن افغانی‌ها را بیرون کنید امنیت ایران را نابود کردند وکارگری ساده گیر بیکاران ایرانی نمیاد،چقدر ارز از کشور خارج میشه
Sobhan Brahman
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
1
8
بنام خدا تشکر میکنم سپاسگزارم از هماهنگی های بوجود آمده اینها باید برن کشور شون بسازند ما ۸سال با نصف جهان جنگیدیم کجا رفتیم تازه زمانی که ما با عراق در جنگ بودیم به همین افغانی ها تو جنگ با شوروی کمک دادیم ۵۰هزار مهاجر شون خمینی راه داد ایران عزیزمان به لبنان کمک کردیم پیروز شدن تو جنگ با اسرائیل. واقعا جای تأسف داره غیرت ندارند اینها فقط عادت کردن به گدا صفتی تجاوزی گری وحشی گری طالبان آمد شهر شهر شون گرفت اینها ناموس شون ول کرده بودن سوار هواپیما آمریکایی شدن حتی به چرخ هاش چسبیدن آمریکایی که ۲۰سال ناموس شون ......گ....ا.افغانی یعنی رواج مواد مخدر اعتیاد جوانان مون افغانی یعنی قتل های وحشتناک مثل قتل استاد مهرجویی و همسرشون یا قتل عام خانواده تویسرکانی وووو.افغانی یعنی سرقت های دهشتناک مسلحانه افغانی یعنی تجاوز های وحشیانه به نوامیس مردم ایران عزیزمان افغانی یعنی گرانی مسکن مواد غذایی پوشاک خودرو میوه تره بار حبوبات گوشت. افغانی یعنی نابودی فرهنگ غنی ما نابودی بافت جمعیتی افغانی یعنی نابودی یارانه بیمه نادر شاهی دیگر باید بشیم خیلی پر رو شدن افغانی یعنی پا بگیره به تو رحم نخواهد کرد میشه اسرائیلی دیگر .افغانی مهمان نوازی بس برو کشورت بساز افغانی به غیر ایران با کشورهای ترکمنستان تاجیکستان ازبکستان چین و پاکستان از پاکستان به عمان امارات راه داری برو اونجا چرا میای ایران دعوتنامه براتون نفرستادیم که من خودم بچه ماسال گیلان هستم کارم شیراز خدا شاهد جنایات شون دارم می بینم شیراز یعنی گیلان نباید اجازه بدن یه دونه بیان خودم ببینم اقدام میکنم شیراز باید کم کم برن تمام کار جوانان نابود کردن کی میگه کار سخت می‌کنند همه شون خلاف کار یا زون تو کار تجاری پول پارو کردن .دولت محترم پرسنل زحمتکش نیروی انتظامی عزیز ما مردم ایران خواهان این هستیم مجاز غیر مجاز این قوم از ایران عزیزمان خارجی آلمانی فرانسوی آمریکایی بیاد یه چیزی به مملکت مون اضافه کنه از علم صنعت نه مثل این قوم بربر جارو کنه فقر فلاکت بیاره برامون سپاسگزارم. سبحان برهمن فرزند ایران خاک پای همه مردم ایران از همه اقوامی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
1
10
خداازکسانی نسازه که پای اینهارو به ایران بازکردن دیگه هم نمیشه بیرونشون کنن اینقدز زیاد شدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
1
10
حتی یک افغانی هم نباید وارد گیلان شود. اگر ایرانی در افغانستان یا کشور دیگر برود چگونه با او برخورد می کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
1
2
سلام کارفرمایان عزیزمسولین عزیزجناب دکترپزشکیان ماهمینجوری پنجاه تاصدسال ازکشورای اروپایی تواقتصادکیفیت کالاخودرولوازم خانگی مسکن عقب هستیم هرچه دکترپرستارراننده خلبان هستندسرمایه دارایرانی هساندازکشورخارج میشن اونموقع به جاشون چندبرابرکارگرانی میان که ازماکه عقب هستیم حداقل اوناازماپنج سال عقبترهستندحتی دست چپ راستشون راتشخیص نمیدن بیشترشون اونایی هم که یه چیزای بلدن چندسال توایران بودن که یادگرفتن هیچ کدوم ناظریامهندس یادکترخلبان اینانیومدن که اقتصادایران رادرست کننداومدن که خودشون بهتربشن یه چیزی یادبگیرین هیچ توهینی نمیکنم به برادران افغان ولی این حقیقت زندگی هست حالامردم ایران غریب پرست میخان بااونااقتصادرادرست کنن کدوم اقتصادفقط چندتاکارفرماکه کارمیکنندبراشون که هیچ سودی برای مردم کشورمون ندارندفقط سودش واسه همون چندتاست یه کالای بی کیفیت تولیدکنندبدن توبازارباقیمت خوب بگیرندهمه میدونندتواین شش سال که چندبرابرشدن قیمتاهم چندبرابرشدکالابی کیفیترشدن انشالله زودتربیرون کنندکه حداقل کشورشون راازاونانگیرندتامزاحم کسی نباشندهم اوناراحت بشن هم ایرانیاازادبشن دغدغشون کم بشه خاهشامسولین یه درصدبه فکراینده خانواده خودشون مردم ایران عزیزباشن که سرنوشت ایران مثل افغانستان فلسطین نشه چون این سیاست دنیاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
1
6
افغانی ها را بیرون کنید کار به ایرانیها نمیدن نانوایی ها شلوغ است نصف دست فروش ها افغانی ها هستند اجاره خانه ده برابر شده است ایران شده کابل چقدر تحمل کنیم پدرمان در
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
0
3
مجاز وغیر مجاز لطفا همه رو‌به کشورشون برگردونید
اینها از گدایی دستفروشی تجاوز دزدی ادم ربایی قتل .. خوبم دارن البته اما بهتره برگردن به کشورشون همه شون ، شهر های بزرگ ما شده کابل .. خیلی کثیفن افغانیا خیلی
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
0
1
مرک بر افغانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
1
0
سلام همه کشورها مهاجردارن همه مردم خوب وبد داره
افرادایرانی هستن که دنبال به هم ریختن ونابودی کشوره ایران هستن .
کلی افغانی بوده که در جنگ ایران وعراق رفتن ودفاع کردن از ایران عزیز همچنین دفاع دربرابرداعش ملعون چرا اینطوری حرف می‌زنید
اون هاهم انسان هستن آدم هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
کسی در مورد بد و خوب بودن افغانی‌ها حرف نزده
شما راضی هستی یکی به عنوان مهمان بیاد خونت و پدر و همسرت زحمت بکشه و اون مهمون تا ابد بمونه خونت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
من ایرانی حتی شمال کشورم رو ندیدم آنوقت دختر افغانی با پول و مالیات ما درس خونده رفته پاریس
سیدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
0
4
تورو.خدا.زودتر.اخرجشون.کنید
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
0
3
خیلی جالبه. طالبان حق آبه ایران رو نمیده و سیستان ما داره نابود میشه. اون وقت حدود ۱۰ میلیون افغانی هر روز در ایران آب مصرف میکنن. این هم یه مشکل.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
0
2
افغانی هایکه درکشور ما زندگی میکنن وکشور ماروگرفتن وبخاطر افغانیها کل جوانهای ما بیکارن وهمه جوانهای مارو بدبخت کردن برن گمشن کشور خودشون وآباد کنن همه جور امکانات کشور مارو استفاده میکنن وخودشون وبه بدبختی میزنن اگه پولشون ارزش داره برن کسور خودشون وکسورعای دیگه پول کشور ما در میارن خوشیهاشون جای دیگه کثافتکاریهاشون بدتر برن کمشن از کشور ما چی میخان اصلا نباید هیچ افغانی تو کشور ما باشه نون مملکت مارو مبخورن اینهمه جرم وجنایتم انجام میدن ،برن از مملکت خودشون دفاع کنن ما نخاستیم افغانیهای قاتل ومتجاوزگمشید بریداز گشور ما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
0
2
اساسا در این اوضاع وخیم اقتصادی افغانی مجاز هیچ وجه ی ندارد مجاز و غیر مجاز فقط اخراج این چه چرندیاتیه که میگن اینجا ن اونجا اره فقط و فقط اخراج بشن همین و بس شراط خوبی ندهرند مناطق م۸روم کشور
علی اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
3
0
سلام اگر اینها نباشن کشاورزی ایران نابود میشه من بعد ۲۰ سال الان ۵ سال میشه کشاورز من ایرانیه درخت های ودیگر محصولات من همه ویرون شده ۲۰ سال افغانی بوده خداوندازش رازی باشه ولی الان هم وطن خودم متعسفانه منو بیچاره کرده اگر کشاورز افغانی نباشه دیگه سبزی کیلو ۵۰۰ هزار تومان پیدا نمیشه ما کارگر نداریم همش متعسفانه مهتاد هستن
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
0
3
منت می ذارن برا امنیت
آخه مرزی که افغانی ها دارن با زن و چندتا بچه ازش عبور میکنند
چه امنیتی داره
الآن با چشم خودم دارم میبینم که ایرانی رو دارن از کارخونه اخراج میکنند و افغانی رو به خاطر حقوق کمتر و بیمه نداشتن و عیدی و سنوات کمتر استخدام میکنن
تف به این سیستم حکومتی که از ناصرالدین شاه هم عقب مونده تر عمل میکنه
نیلو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
0
3
بودن افاغنه چه مجاز وچه غیر مجاز درخاک ایران خیانت اشکار به تمامیت ارضی کشور ومردم ایران هست اینها بفرستید کشورشون مهمانی کافیه بعدازچهل وپنج سال....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
4
0
افغان ها اینجاراساختن شماکارگرنیستیدهمه کون گشادتنبل
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
0
2
کاش کرج هم ممنوع میشد کرج پذیرای مهاجرین هموطن هست بدتر از اون هجوم افغانستانی ها واقعن یک معضل که نه فاجعه هست افزایش اجاره ها بیکاری شلوغی مدارس و بیمارستانها ادارات نانواییها پارکها ترافیک خلافکارا....آرامش و آسایش و ازمون گرفته
Jojo
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
0
2
افغان ها تو هیچ شهری ممنوعیت ندارن چون مثل مور و ملخ همه را ریختن ایشالله خونه مسیولینی که حتی شغل کارگری رو از کارگرامون با سیاست غلط گرفتن داغون کنه ایشالله به عذاب علیم گرفتارشون کن
عبدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
0
3
با سلام، عزیزان همه جا
تقریبا همه جا کم و بیش مهاجر دارد اما چه تعداد مهمه ، ۱۰ هزار نفر ،
۵۰ هزار ، ۱۰۰ هزار اگر باشد حرفی نیست
و غیر عادی نیست ، اما نه این که یه کشور
همه حرکت کنن و بریزن تو یه کشور دیگر
طبق شواهد و تحقیقات میدانی
حداقل ۱۰ میلیون نفر اندازه جمعیت ۵ استان
میشه مهاجر افغانستانی وارد این ایران شدن
که عمدتا بدون مجوز و آمار دقیقی از اینها در
دست نیست ، هیج جای دنیا به این شکل
نیست بلکه هر مهاجری برود اول از او عکس
و بیوگرافی گرفته و تحت نظر هست و همین
طور نیست که هر جا خواست آزادانه تردد
داشته باشدو حساب کتابی در کار هست ، در مورد دوران دفاع مقدس هم
ایران میلونها جوان رشید و باغیرت داشت
در آن زمان و جز جوان ترین کشورها بودیم
که جانانه از این کشور دفاع کردند و حدود
۲۳۰۰۰۰ نفر شهید فقط تقدیم شده و نیازی
به نیروی انسانی خارجی نبوده ، و اگر هم تعداد محدودی از اتباع آن هم
به صورت داوطلبانه
بوده و کسی آنها را مجبور نکرده ، در این
زمینه بعضی موارد منت گزاشته می‌شود که
پایه و اساسی ندارد ، در ضمن تعداد اتباع در آن زمان دهه ۶۰ شاید یک دهم امروز هم نبودند (گر چه شهدای جهان
اسلام همه عزیزند و اجرشان محفوظ است)
امیدواریم دولت محترم با یک برنامه مدون
و اساسی بتواند در کنترل مرزهای شرقی
و رفع مشکلات مهاجران افغانستانی
و پیشگیری از پیامدهای آن گام‌های مؤثر ی
بردارد ... ارواح مطهر شهدا عموما بر محمد
و آل محمد صلوات ....
نظرات شما