تاریخ انتشار: ۰۸:۰۹ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۶ نظر

سیگنال‌های بازگشت ظریف؛ از اعتماد کانون‌های قدرت تا کم‌رنگ شدن تندرو‌ها

رضا نصری تحلیلگر سیاست خارجی معتقد است که در اثر بازگشت و حضور ظریف در کابینه کانون‌های قدرت به پزشکیان اعتماد کرده و با او همکاری می‌کنند

سیگنال‌های بازگشت ظریف؛ از اعتماد کانون‌های قدرت تا کم‌رنگ شدن تندرو‌ها

رویداد ۲۴| ظریف که تقریبا دو هفته پیش از دولت استعفا داده و کلی هم سروصدا به پا کرده بود، دیروز همزمان که در جلسه دولتی‌ها با رهبری حاضر شد، در توییتی از بازگشت خود به معاونت راهبردی خبر داد. بازگشت او کمتر از رفتنش سروصدا نکرد و با واکنش‌های بسیاری همراه شد.

مثلا رضا نصری در واکنش به بازگشت ظریف به دولت به «خبرآنلاین» گفت: به نظرم دکتر پزشکیان تا کنون نشان داده برای او مقوله «وفاق و وحدت ملی» فقط یک شعار انتخاباتی نبوده و او عمیقاً به این راهبرد برای اداره کشور اعتقاد دارد. ترکیب کابینه او و تعاملی که تا کنون با مجلس و سایر نهاد‌ها داشته نیز موید این واقعیت است.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد منش صادقانه، رویکرد و عملکرد دکتر پزشکیان – که بدور از حاشیه‌سازی و رسانه‌ای کردن مسائل صورت می‌گیرد – موجب شده جریان‌های سیاسی و کانون‌های مختلف قدرت به او اعتماد پیدا کرده و با او همکاری کنند.

نصری به تاثیر بازگشت ظریف بر افکار عمومی اشاره کرد و گفت: کناره‌گیری او برای برخی این تصور را ا یجاد کرده بود که افراد شاخص، محبوب و متخصص در کشور مجال نقش‌آفرینی ندارند و انسجام و وفاقی که دکتر پزشکیان در دوران انتخابات وعده داده بود در عمل امکان تحقق ندارد.

وی افزود: دکتر ظریف از پشتیبانی جامعه دانشگاهی و تخصصی کشور برخوردار است. به همین خاطر می‌تواند – در چارچوب وظایف معاونت راهبردی - ظرفیت بالقوه این بخش از جامعه را فعال سازد و به عرصه تصمیم‌سازی هدایت کند. ایشان در حوزه اجرایی سال‌ها تجربه عملی دارد و می‌تواند - با بهره‌گیری از جامعه علمی کشور - توصیه‌های کاربردی و مفیدی برای بهینه‌سازی روند‌های موجود به رئیس‌جمهور ارائه دهد.

نصری درباره فعال شدن دوباره تندرو‌ها نیز گفت: «معتقدم با ادامه روند فعلی – و تقویت هرچه بیش‌تر تعامل و گفت‌وگوی ملی - حس «تهدید» نزد برخی جریان‌های سیاسی به مرور کمرنگ خواهد شد و احتملاً تلاش‌ها برای کارشکنی و تخریب شخصیت‌هایی مثل دکتر ظریف نیز تا حدود قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت. در هر حال، برای جلوگیری از حملات و هجمه‌های گذشته، راهی جز تعامل و گفت‌وگوی مستمر وجود ندارد.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
0
0
از فامیلا عبدالهویج قاچاقچی هستند
رایش سوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
0
0
مهدی غضنفری مدیرعامل صندوق توسعه ملی پیشنهاد بازگشایی سفارت آمریکا در تهران و برقراری روابط کنسولی را ارائه کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
0
0
اینکه حتی آب خوردن ظریف هم با تحریف به رهبری منتسب میکنند حاشیه نیست؟
این موج اعتماد ادعایی در کدام کانون بی نام و نشان مریخ رخ میده که شب ملاقات بشار اسد با رهبری هم باید حاشیه ضد وجهه ایران بسازی ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
0
0
این کدام کانون ناشناخته و اسرار آمیز قدرت و کانون ثروت به یک وزیر خارجه تابع مجامع بالادستی هر دفعه میگه تو فایل محرمانه منتشر بکن هواتو دارم ، تحریف شهید سلیمانی بکن هواتو دارم ، علیه رهبری حاشیه سازی بکن هواتو دارم ..؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
0
0
کدام کانون به ظریف اعتماد در حد چک سفید امضا داده که تو کارهایی بکن که آقای خاتمی هم نکرده؟ خاتمی مگر به شهید سلیمانی بی احترامیهای ظریف اظهار کرد ؟
خاتمی مگر با شب ملاقات رهبری با اسد بامبول درآورد ؟
تو که داری بدتر از خاتمی و تاجزاده عمل میکنی
خاتمی در انتخابات غیبت میکنه صادقانه اعلام میکنه
اما یک وزبر خارجه داریم در حد خاتمی رئیس جمهور هم نبوده اما توهموهای گنده تر از خاتمی داره از شخصیت نارسیستی خودش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
0
0
روزی صدایی شنیدم که ازش تبعیت نکنی ها سراسیمه و گیج پرسیدم از کی جواب آمد رعییسی. من نفهمیدم تما تا می‌توانستم تبعیت نکردم تا بعد از مرگ ذلت بارش صدایی شنیدم که رئیسی مرده و مرده بود
نظرات شما
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان