تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

لیدر تندرو‌های تازه نفس کیست؟

نبویان در مجلس جای آقاتهرانی را گرفته و راهبری طیف تندرو را به عهده دارد؟

لیدر تندرو‌های تازه نفس کیست؟

رویداد ۲۴| خبرآنلاین در گزارشی به وزن‌کشی حلقه آقاتهرانی و محصولی بعد از مصباح یزدی پرداخته و از افول آقاتهرانی می‌گوید. بنا بر این تحلیل نقش راهبری طیف تندرو در مجلس به نبویان داده شده و لیدر قبلی چیزی بیش از کرسی کمیسیون فرهنگی ندارد.

در این گزارش آمده است: نوع کنش آقاتهرانی در مقابل قالیباف در ایام انتخابات مجلس یازدهم و بعد از آن از دیگر مسائلی است که در شرایط فعلی نوعی گوشه نشینی را بر او مسلط کرده است. آقاتهرانی در ایام انتخابات مجلس یازدهم شمایل درگیری با محمدباقر قالیباف شد. در مجلس یازدهم هم او با نشستن بر صندلی ریاست کمیسیون فرهنگی و البته نوعی راهبری جریان آنتی قالیباف در مجلس سعی در تشکیل یک جبهه پایداری جدید در دل جبهه پایداری – اینبار در تقابل با قالیباف- داشت.

ماجرای درگیری‌های رسانه‌ای آقاتهرانی و جریانی که جوانان جبهه پایداری خوانده می‌شدند با مجتبی توانگر شمایل رسانه‌ای محمدباقر قالیباف بر سر لایحه حجاب و داستان‌های دیگر آقاتهرانی را به شمایل ناسازگاری جبهه پایداری با شورای ائتلاف اصولگرایان و قالیباف تبدیل کرد.

وقتی در آستانه انتخابات مجلس دوازدهم خبر توافق مخفی محصولی با قالیبافی‌ها بر سر لیست مشترک منتشر شد، اخباری نیز از اعتراض جوانان انقلابی زیر سایه آقاتهرانی به این توافق نیز به گوش رسید. با این وجود نه صادق محصولی مرد کوتاه آمدن بود و نه آقاتهرانی به دنبال جنجال آفرینی.

آقاتهرانی در طول عمر مجلس یازدهم نشان داد که می‌خواهد مرد تصمیم ساز در سکوت باشد. از استادی اخلاق در دولت نهم به استاد استفاده از اصل ۸۵ قانون اساسی برای تصویب طرح‌ها و لوایح مورد نظر خود رسیده بود. با وجود همه این موارد توافق محصولی با شورای ائتلاف درباره لیست مشترک با آن ها، وزن دو حلقه آقاتهرانی و محصولی و جایگاه هر کدام را نشان داد.

انتخابات مجلس دوازدهم و ریاست جمهوری چهاردهم سپری شده است. دو رییس قوه- قالیباف در رای مجلس و مسعود پزشکیان در راس دولت- نشان از شکست خواسته‌های جریان آقاتهرانی در دو انتخابات اخیر دارد. علاوه بر این نیرو‌های تازه نفس پایداری، نماینده اختصاصی سعید جلیلی در مجلس یعنی امیرحسین ثابتی و حمید رسایی عضو جدا شده جبهه پایداری ترکیب خط حمله جدیدی را در مجلس دوازدهم ترسیم کرده اند، ترکیبی آقاتهرانی در آن نه بازیکن است نه کاپیتان.

به نظر می‌رسد با حضور محمود نبویان در مجلس دوازدهم دیگر نقش راهبری جریانی که تا پیش از این آقاتهرانی سعی در پدری کردن برای آن‌ها را داشت نیز از او گرفته شده است. حالا تنها صندلی که هنوز در اختیار او باقی مانده ریاست کمیسیون فرهنگی است. صندلی که البته می‌تواند در تصویب طرح‌ها و لوایح مهم باشد.

با این وجود دنیای سیاست مثل زندگی واقعی روایت پشت و زین است. هیچ کس نمی‌داند فردای جبهه پایداری چه روزگاری را برای محصولی یا آقاتهرانی رقم می‌زند. در زمان فعلی، اما روزگار حضیضی آقاتهرانی در حال سپری شدن است. روزگاری که هم دست خود او در رقم زدن اش موثر بود و هم دست روزگار.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
0
0
یه مشت کثافت!
نظرات شما