تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

هشدار روزنامه اصلاح‌طلب؛ تندرو‌ها بحران می‌سازند، کمربند‌ها را ببندید

ماه عسل دولت به‌زودی تمام می‌شود و به سیاق گذشته، قرار است سازمان عریض و طویل صداوسیما، چند خبرگزاری، حداقل دو روزنامه، تریبون‌های نمازجمعه سراسر کشور به‌خصوص مشهد و... به تنظیمات پیش از ۱۴۰۰ برگردند.

هشدار روزنامه اصلاح‌طلب؛ تندرو‌ها بحران می‌سازند، کمربند‌ها را ببندید

رویداد ۲۴| روزنامه هم‌میهم با اشاره به اظهارات تند نبویان، عضو ارشد جبهه پایداری و انتقاداتی که به حضور برخی چهره‌ها مثل فاطمه مهاجرانی و قائم پناه در دولت مطرح می‌کنند، پیش بینی کرده که ماه عسل دولت به زودی تمام خواهد شد و شاهد بحران‌سازی‌هایی به سیاق قبل خواهیم بود.

این روزنامه اصلاح‌طلب نوشته: «صدور حکم کلی «اغتشاش» یا «فتنه» برای مجموعه‌ای از وقایع مثل آنچه سال ۱۴۰۱ در ایران اتفاق افتاد، راه تحلیل درست را می‌بندد. با صدور این احکام، نه زمینه و نارضایتی انباشته‌ای وجود دارد نه اشتباهی رخ داده است. صفر تا صد آنچه اتفاق می‌افتد سناریوست. درحالی‌که موج اعتراض درون کشور ایجاد می‌شود: گاهی با یک قانون اشتباه با عمری طولانی (اعتراضات ۱۴۰۱ پس از مهسا)، با اعتراض به وضعیتی بحرانی (اعتراضات آبی خوزستان ۱۴۰۰)، اجرای ناگهانی یک تصمیم سرنوشت‌ساز (گرانی بنزین ۱۳۹۸) یا سوالات بی‌پاسخ و ابهامات بی‌شمار (وقایع سال ۱۳۸۸). آیا هر اعتراضی که در کشورمان رخ می‌دهد، سناریوی خارجی است؟ در این صورت که باید فاتحه کشور را بخوانیم، چون حریف هر چند سال یک‌بار موفق می‌شود این کشور را به هم بریزد!»

این روزنامه اصلاح‌طلب ادامه داده: «وجه دیگر صحبت‌های سیدمحمود نبویان، همان هشدار‌هایی است که پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات چهاردهم مطرح شد: احتمال بحران‌سازی. تا اینجای کار به نظر می‌رسد که پزشکیان قصد دارد تحت راهبرد وفاق ملی، بعضی اقدامات نادرست پیشین مثل تصفیه اساتید و دانشجویان را جبران کند. هنوز مشخص نیست که آیا او توافقاتی برای حل مسئله حجاب و جمع کردن بساط برخورد‌های پلیسی در حاکمیت انجام داده است یا نه. مسئله سیاست خارجی تنش‌زدا نیز مطرح است. هر کدام از این موارد کفایت می‌کند که جریان فکری آقای نبویان، احساس کند انقلاب از مسیر خود خارج شده و باید کاری کرد. ماه عسل دولت به‌زودی تمام می‌شود و به سیاق گذشته، قرار است سازمان عریض و طویل صداوسیما، چند خبرگزاری، حداقل دو روزنامه، تریبون‌های نمازجمعه سراسر کشور به‌خصوص مشهد و... به تنظیمات پیش از ۱۴۰۰ برگردند. مگر اینکه ریل‌گذاری واقعاً تغییر کرده باشد که در این صورت، بازگشت به تنظیمات کارخانه منتفی نیست بلکه از شدت آن کم می‌شود، چون در هر صورت فردی مثل امام جمعه مشهد استقلال زیادی برای خود قائل است. باید دید که اولین نقطه برخورد تندرو‌ها و دولت چهاردهم کجا خواهد بود. دی‌ماه ۱۳۹۶ را به خاطر بیاورید.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
0
0
همه زیر سر سلطان خراسونه...
نظرات شما
پیشخوان