تاریخ انتشار: ۱۸:۵۶ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی جم :

مدیرعامل پتروشیمی جم: اهمیت پیشرفت افق سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی /افزایش نرخ یوتیلیتی از جذابیت سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی می‌کاهد

مدیرعامل پتروشیمی جم با تأکید بر اهمیت پیشرفت افق سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی عنوان کرد: استراتژی ما علاوه بر حفظ سبد بازار‌های سنتی و نفوذ بیشتر در بازار‌های اروپا، ایجاد بازار‌های جدید است.

مدیرعامل پتروشیمی جم: اهمیت پیشرفت افق سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی /افزایش نرخ یوتیلیتی از جذابیت سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی می‌کاهد

رویداد ۲۴| محمّدهاشم نجفی اردکانی در حاشیه روز دوم برگزاری نمایشگاه ایران‌پلاست در جمع خبرنگاران گفت: افزایش نرخ یوتیلیتی به سرمایه‌گذار و سهامدار آسیب می‌زند که این از جذابیت سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی می‌کاهد. اگر نخبگان بازار سرمایه و صاحبان سهام و پرتفو در این صنعت سرمایه‌گذاری کنند می‌توانیم به سرمایه‌گذاری خارجی امیدوار باشیم.

وی با اشاره به چالش‌های صنعت پتروشیمی افزود: یکی از مشکلات بزرگ این حوزه تعارض قوانین صادراتی است.

مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره پتروشیمی جم بیان کرد: در برنامه هفتم توسعه، برنامه‌ریزی شده ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی از ۹۶ میلیون تن به ۱۳۰ میلیون تن برسد.

نجفی اردکانی با اشاره به اهمیت تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی خاطرنشان کرد: پتروشیمی جم با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و در راستای تکمیل زنجیره ارزش، با حساسیت و جدیت به دنبال تکمیل طرح‌های توسعه‌ای خود و بهره‌برداری از پروژه‌های تعریف شده است.

به گفته‌ی وی حدود ۷ میلیارد دلار سرمایه و تأمین منابع نیاز داریم که برای تحقق این مهم باید در سطح جامعه اعتمادسازی صورت گرفته و قوانین متعارض حل و فصل شود.

مدیرعامل پتروشیمی جم ادامه داد: مهم‌ترین چالش حوزه پتروشیمی ناترازی گاز در سال‌های آینده و بالا بودن قیمت یوتیلیتی است.

محمّدهاشم نجفی اردکانی تأکید کرد: قطعاً جذب سرمایه‌گذار در صنعت پتروشیمی می‌تواند به رشد آن کمک نماید.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: خبر خوش اینکه، به لطف خداوند متعال و تلاش بی‌وقفه همکاران ما در پروژه پادجم که بعد از چهارده سال به راه‌اندازی رسید، ۴۰ هزار تن محصول آماده فروش داریم که مجوز آن توسط شرکت ملّی صنایع پتروشیمی صادر شده است و امیدوارم در طی هفته آینده به اولین درآمد فروش و صادراتی پادجم برسیم.

مدیرعامل پتروشیمی جم در خصوص پرونده سنواتی پتروشیمی مهر تصریح کرد: به رأی قانون و حکم بالاترین مقام قضایی جمهوری اسلامی در پرچالش‌ترین پرونده صنعت پتروشیمی کشور، رأی به نفع پتروشیمی جم صادر شده است. ما در این مورد به هیچ عنوان به دنبال مصادره نیستیم، فقط می‌خواهیم بدهی جم به شکل چندمرحله‌ای پرداخت شود.

وی با بیان اینکه تکمیل پادجم اولویت اصلی ما است، یادآور شد: بنا بر تکالیف مجمع باید طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی جم را به نتیجه و سرانجام برسانیم.

نجفی اردکانی در پایان افزود: برای تکمیل فاز سوم پتروشیمی جم و عملیات اجرایی فرآیند پروژه توسعه پلیمر کنگان، برآورد سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد دلاری صورت گرفته است که این طرح می‌تواند سودآوری بیشتر در صنعت پتروشیمی را رقم بزند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پتروشیمی جم
نظرات شما