تاریخ انتشار: ۱۷:۵۹ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۳

نقش تشکل‌های دانشجویی در تحقق وفاق ملی

مجید قاسم کردی: تشکل های دانشجویی به عنوان قشر فعال در کنشگری سیاسی اجتماعی و یکی از مطالبه گران اصلی از دولت و به خصوص وزرای علوم و بهداشت، نقشی پررنگ تر از سایرین در این مسیر خواهند داشت.

نقش تشکل‌های دانشجویی در تحقق وفاق ملی

رویداد24| مجید قاسم کردی فعال حوزه دانشجویی درخصوص اهمیت ایفای درست نقش اجتماعی تشکل های دانشجویی در مسیر تحقق وفاق ملی صحبت کرد.

این فعال دانشجویی گفت: با روی کار آمدن دولت دکتر پزشکیان و پیرو تاکیدات رهبری معظم انقلاب مبنی بر همراهی، حمایت و کمک مسئولین و مردم به دولت منتخب برای اجرای بهینه سیاست های کلی نظام و بهبود شرایط موجود، یک نقش اجتماعی و وظیفه ملی به نقش ها و وظایف گذشته آحاد ملت افزوده شد و آن تلاش برای تحقق وفاق ملی است. در این میان تشکل های دانشجویی به عنوان قشر فعال در کنشگری سیاسی اجتماعی و یکی از مطالبه گران اصلی از دولت و به خصوص وزرای علوم و بهداشت، نقشی پررنگ تر از سایرین در این مسیر خواهند داشت.

قاسم کردی در ادامه افزود: مطالبه گری و کنشگری فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تشکل های دانشجویی باید متفاوت از گذشته و بر مدار اخلاق و قانون و همچنین با هدف جلوگیری از ایجاد التهاب در فضای سیاسی کشور صورت پذیرد. کشور عزیزمان ایران، در ماه های اخیر شرایط سخت و بی مانندی را تجربه کرده است. از دست دادن رئیس جمهور شهید، دکتر رئیسی و همراهانشان، مواجهه با انتخاباتی زودرس، انتخاب رئیس جمهور جدید در کمتر از ۵۰ روز، کشیدن انتخابات به دور دوم و حتی شهادت شهید هنیه که مهمان عزیز ما بود؛ همه و همه حاکی از وجود شرایط حساس و متفاوت در این روزهای ایران ماست. در کنار همه این موارد مشکلات معیشتی و اقتصادی که روز به روز سفره هم میهنانمان را کوچک تر از قبل می کند و تاثیر مستقیمی بر تمام عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و … کشور دارد را نیز باید اضافه کرد. لذا با وجود چنین شرایطی تشکل های دانشجویی باید آگاهانه، اخلاق مدار، با بصیرت و زمان شناسی خود، یک مسیر کنشگری و مطالبه گری متفاوت را در پیش گرفته و به نوعی بازوان کمکی دولت و کشور باشند تا وظیفه اجتماعی خود در توسعه کشور را به نیکی انجام داده باشند.

وی همچنین درباره وظیفه دولت در قبال دانشجویان و تشکل های دانشجویی گفت: تعامل و همدلی در مسیر وفاق ملی و نیل به توسعه پایدار در کشور، یکسویه نخواهد بود و دولت و مسئولین نیز باید با عموم مردم و به ویژه دانشجویان ارتباط داشته باشند و دست یاری به سوی جامعه دانشگاهی و دانشجویی پیش بیاورند. حضور نخبگان جوان دانشگاهی در حلقه های فکری مشورتی مدیران کشور، احیای جایگاه مشاوران جوان و برگزاری نشست های متعدد صمیمانه با تشکل های دانشجویی و نمایندگان دانشجویان بی شک از مهمترین وظایف مدیران به خصوص مسئولین وزارت علوم و بهداشت خواهد بود.

این فعال حوزه دانشجویی در پایان صحبت های خود افزود: همواره باید بر این مهم توجه داشت که اتحاد رمز پیروزی است. امیدواریم با تحقق وفاق ملی به صورت حقیقی و واقعی شاهد بهبود شرایط و نیل به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

منبع: اندیشه معاصر

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: دانشجویی
نظرات شما
پیشخوان