تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

نقد و بررسی سریال خرس| سریالی که برنده جایزه امی ۲۰۲۴ شد

سریال خرس در مجموع ۲۱ جایزه امی را از زمان پخش سریال کسب کرده که برای یک سریال کمدی با چنین مختصاتی رکورد محسوب می‌شود.

نقد و بررسی سریال خرس| سریالی که برنده جایزه امی ۲۰۲۴ شد

رویداد۲۴ | مازیار وکیلی: خرس یکی از ستایش شده‌ترین سریال‌های سال‌های اخیر است که توسط اف ایکس و هولو تهیه و پخش شده است. داستان این سریال درباره آشپزی بنام کارامی براتزو است که به زادگاه خودش شیکاگو باز می‌گردد تا به وضعیت ساندویچ فروشی آشفته برادر مرحوم خود سر و سامان دهد. پخش سریال خرس از ۲۲ ژوئن سال ۲۰۲۲ از شبکه هولو آغاز شد و از همان قسمت‌های ابتدایی به شدت مورد توجه منتقدان قرار گرفت.

اجماع منتقدان در سایت معتبر راتن تومیتوز درباره خرس مثبت است و به این سریال امتیاز بالای هشت و نیم از ده را اختصاص داده‌اند. منتقدان در این سایت درباره خرس نوشته‌اند: «خرس مانند یک ساندویچ پخته‌شده ماهرانه، ترکیب کاملی از مواد را جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را برای جلب رضایت مطلوب روی هم می‌ریزد و خوشبختانه قسمت‌های خشک نان را برای خوشمزگی بیشتر ساندویچ حفظ می‌کند.» هم چنین در دیگر سایت معتبر حوزه نقد فیلم یعنی متاکریک هم از مجموع ۲۰ نقد منتشر شده درباره سریال هم خرس نمره ۸۶ از ۱۰۰ را کسب کرده که بیانگر تحسین جهانی این سریال است.

خالق سریال خرس

خالق این سریال کریستوفر اشتورر نویسنده، کارگردان و تهیه کننده آمریکایی است. او در ابتدا به واسطه همکاری با کمدین مشهور بو برنهام به شهرت رسید. او سپس در سال ۲۰۱۶ شادی کن را تولید کرد که مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت.

نقد و بررسی سریال خرس| سریالی که برنده جایزه امی ۲۰۲۴ شد

او هم چنین در اولین فیلم بو برنهام بنام کلاس هشتم با این کمدین همکاری کرد. اشتورر در سال ۱۹۸۱ به دنیا آمد و در پارک ریج ایلینوی بزرگ شد. در این شهر بود که با مستر بیف که بعد‌ها به منبع اصلی الهام سریال خرس تبدیل شد آشنا شد. خواهر اشتورر کورتنی یک آشپز حرفه‌ای است که به عنوان ناظر تهیه غذا به برادرش در ساخت این سریال کمک می‌کند. سریال خرس تا به امروز مهم‌ترین اثری است که اشتورر تولید کرده و برای او جوایز مختلفی از جشنواره‌های معتبری مانند امی و گلدن گلاب به ارمغان آورده است.

بازیگران سریال خرس

بازیگر اصلی سریال خرس جرمی آلن وایت است. آلن وایت متولد ۱۷ فوریه ۱۹۹۱ در بروکلین نیویورک است. او در محله کارول گاردنز نیویورک بزرگ شد و در طول دوران دبیرستان به عنوان یک رقصنده فعالیت می‌کرد. آلن وایت از ۱۳ سالگی تصمیم گرفت به طور جدی بازیگری را دنبال کند. وایت با بازی در فیلم اوهایو زیبا و سریال محکومیت نامی برای خود دست و پا کرد تا این که با بازی در نقش فیلیپ گلگر سریال شرم به اوج شهرت و محبوبیت رسید.

نقد و بررسی سریال خرس| سریالی که برنده جایزه امی ۲۰۲۴ شد

اما مهم‌ترین فعالیت هنری این بازیگر بازی در نقش سرآشپز کارمی براتزو سریال خرس است که برای او جایزه گلدن گلوب و امی را به ارمغان آورد. دیگر بازیگر مشهور سریال خرس ابن ماس باچراک است که در سال ۱۹۷۷ در نیویورک متولد شد. ماس باچراک با بازی در سریال دختر‌ها محصول شبکه اچ بی او به شهرت رسید. اما با بازی در نقش ریچی یریموویچ مدیر رستوران سریال خرس بود که توانایی خود را اثبات کرد و توانست دو جایزه امی را هم تصاحب کند و در جشنواره‌های مختلف دیگر هم کاندیدای جایزه شود. آلن وایت و ماس بچراک مهم‌ترین بازیگران این سریال هستند که بار اصلی جذابیت خرس را به دوش می‌کشند.

جوایز سریال خرس

سریال خرس تا به امروز برنده جایزه بهترین سریال کمدی موزیکال، بهترین بازیگر مرد کمدی موزیکال و بهترین بازیگر زن کمدی موزیکال از جشنواره گلدن گلاب شده است و در مجموع ۲۱ جایزه امی را از زمان پخش سریال کسب کرده که برای یک سریال کمدی با چنین مختصاتی رکورد محسوب می‌شود.

فاکت‌های جالب درباره سریال خرس

نقد و بررسی سریال خرس| سریالی که برنده جایزه امی ۲۰۲۴ شد

گروه بازیگران خرس خصوصاً جرمی آلن وایت برای حضوری هر چه بهتر در این سریال آموزش آشپزی دیدند. وایت برای بازی در این نقش مجبور شد در چهار رستوران آموزش ببیند و با تعداد زیادی سرآشپز حرفه‌ای مصاحبه انجام دهد.

نکته جالب توجه درباره سریال خرس این است که در ابتدا قرار بود یک فیلم سینمایی باشد. اما بعد از کار روی فیلمنامه اولیه سوژه به قدری جذاب بود که خالق سریال و مدیران اف ایکس و هولو تصمیم گرفتند آن را تبدیل به یک سریال کنند.

تنها قسمتی از سریال که در یک رستوران واقعی فیلمبرداری شد قسمت ابتدایی آن بود.

کریستوفر استورر خالق و جاش سینر تهیه کننده برای صرفه جویی در بودجه خودشان موسیقی متن این سریال را انتخاب کردند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما