تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۰۷ مهر ۱۴۰۳

آغاز ثبت نام شبانه روزی متقاضیان وام ازدواج

با به روزرسانی جدید سامانه ثبت نام قرض الحسنه ازدواج صورت گرفته، متقاضیان می‌توانند در تمام ساعات شبانه روز، ثبت نام اولیه را انجام دهند و چنانچه بانک عامل مورد نظر آن‌ها دارای سهمیه نبود آن بانک را رزرو کنند.

آغاز ثبت نام شبانه روزی متقاضیان وام ازدواج

رویداد ۲۴| مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد: در راستای تسهیل ثبت نام متقاضیان تسهیلات ازدواج ضمن به روزرسانی سامانه ثبت نام قرض الحسنه ازدواج زمینه برای ثبت نام شبانه روزی و رزرو بانک مورد نظر توسط متقاضیان فراهم شد.

به گزارش ایسنا، مهدی صحابی ضمن تشریح دسترسی‌های جدید افزوده شده به سامانه ثبت تقاضای متقاضیان وام ازدواج گفت: با به روزرسانی جدید سامانه ثبت نام قرض‌الحسنه ازدواج صورت گرفته، متقاضیان می‌توانند در تمام ساعات شبانه روز، ثبت نام اولیه را انجام دهند و چنانچه بانک عامل مورد نظر آن‌ها دارای سهمیه نبود آن بانک را رزرو کنند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته ثبت نام متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در سامانه بانک مرکزی با دشواری‌هایی همراه بود، تصریح کرد: با توجه به گزارش‌های دریافتی مبنی بر دشواری ثبت نام در سامانه قرض‌الحسنه ازدواج، این سامانه به‌روز و تغییراتی در آن ایجاد شده است.

وی در ادامه به تشریح روند ثبت نام متقاضیان در سامانه قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت و تصریح کرد: بر اساس به‌روزرسانی‌های جدید، متقاضیان می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز وارد سامانه بانک مرکزی شوند و پس از احراز هویت از طریق کد ملی و شماره همراه خود، ثبت نام اولیه را انجام دهند. در ثبت نام اولیه، اطلاعات مورد نیاز از جمله اطلاعات هویتی، سکونتی و سایر اطلاعاتی که برای استعلام توسط سامانه بانک مرکزی مورد نیاز است، وارد می‌شود.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به اینکه متقاضیان پس از ثبت نام اولیه در سامانه، پیامی با عنوان «ثبت نام اولیه انجام شد» در سامانه مشاهده خواهند کرد، بیان داشت: پس از دریافت این پیام، متقاضیان می‌توانند روند ثبت نام را ادامه و گزینه «انتخاب بانک مورد نظر» را انتخاب کنند. بر این اساس، چنانچه بانک عاملی که مدنظر فرد متقاضی است، دارای سهمیه باشد می‌تواند آن بانک را انتخاب کند و پس از دریافت کد رهگیری ثبت نام او قطعی می‌شود. اما چنانچه بانک مدنظر فرد متقاضی دارای سهمیه نباشد وی می‌تواند با مشاهده فهرست بانک‌های ذخیره که در آن تعداد متقاضیان ذخیره هر بانک نشان داده می‌شود، ثبت نام انجام دهد.

صحابی در ادامه خاطرنشان کرد: چنانچه متقاضی در فهرست ذخیره یک بانک قرار گیرد مجدداً پیامی مبنی بر «ثبت نام اولیه و انتخاب بانک ذخیره انجام شد» در سامانه مشاهده خواهد کرد. بر این اساس هر زمان متقاضی به قسمت «مشاهده وضعیت» سامانه ثبت نام مراجعه کند می‌تواند وضعیت ثبت نام خود را مشاهده کند.

وی افزود: پس از انتخاب بانک عامل موجود در فهرست ذخیره توسط فرد متقاضی، سامانه پس از تخصیص سهمیه آن بانک به صورت هوشمند ثبت نام فرد را قطعی می‌کند و برای فرد متقاضی کد رهگیری به صورت پیامک ارسال می‌شود. سایر مراحل از جمله تعیین شعبه نیز به مرور انجام خواهد شد.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی در پایان تصریح کرد: در به روزرسانی جدید سامانه، این امکان وجود دارد که هر فرد بتواند تا دو مرتبه بانک رزرو شده خود را تغییر دهد.

لازم به ذکر است؛ در راستای اجرای قوانین بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۷ مهرماه ۱۴۰۳، بالغ بر ۹۱۵ هزار میلیارد ریال شامل ۲۷۵.۰۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان اعطا شده که در مقایسه با مبلغ ۷۶۱ هزار میلیارد ریال سهمیه تکلیفی بابت این تسهیلات تا تاریخ مزبور، عملکرد بیش از ۱۲۰درصدی را از سوی شبکه بانکی شاهد هستیم.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: وام ازدواج
نظرات شما