تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۰ مهر ۱۴۰۳
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با رویداد۲۴ مطرح کرد؛

از اینکه وارد جنگ شویم، هراسی نداریم | برخی مواضع رییس‌جمهور در سازمان ملل، پیام ضعف به خارج مخابره کرد

ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به رویداد۲۴ می‌گوید: برخی می‌گویند با توجه به اظهاراتی که مقامات رژیم صهیونیستی داشتند، اگر ما به ترور اسماعیل هنیه پاسخ دهیم، باعث ایجاد جنگ می‌شویم. باید بگویم ما از اینکه وارد جنگ شویم، هراسی نداریم. ما جنگ‌طلب نیستیم، ولی برای هر جنگی آماده هستیم. از طرفی، هم به رجزخوانی‌های رژیم صهیونیستی عادت داریم و هم از بابت آن، ترس و نگرانی نداریم.

از اینکه وارد جنگ شویم، هراسی نداریم | برخی مواضع رییس‌جمهور در سازمان ملل، پیام ضعف به خارج مخابره کرد

رویداد۲۴ | محمد آیتی: ترور سید حسن نصرالله توسط اسراییل آن هم با فاصله‌ای کوتاه از ترور اسماعیل هنیه، معادلات جنگ و مقاومت را به کلی تغییر داده است.

از این‌رو رویداد۲۴ با ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت‌وگو کرده است که در ادامه می‌توانید مهم‌ترین بخش‌های این مصاحبه را بخوانید:

* برخی می‌گویند اگر به موقع به ترور اسماعیل هنیه پاسخ می‌دادیم، شاهد ترور سید حسن نصرالله توسط رژیم صهیونیستی نبودیم. به نظر من نمی‌توان ارتباطی بین ترور آن بزرگوار از این جهت که مطرح شده است، برقرار کرد.

* رژیم صهیونیستی، سال‌ها به دنبال ترور سید حسن نصرالله بود و اگر قبلاً اطلاعاتی از محل اقامت او داشتند، این جنایت را زودتر انجام می‌دادند.

* حال، آنچه قطعی است ما به ترور شهید اسماعیل هنیه پاسخ می‌دهیم، زیرا این ترور در تهران اتفاق افتاده است و ایشان مهمان رسمی رییس‌جمهور در مراسم تحلیف بودند. از این‌رو عملیات نظامی علیه شهید هنیه در تهران به منزله تجاوز به خاک ما بود، بنابراین بر طبق حقوق بین‌الملل، این حق مشروع ما است که به تجاوزی که به خاک‌مان شده است، پاسخ دهیم که پاسخ هم داده خواهد شد.

* رژیم صهیونیستی خود را آماده یک تنبیه سخت کند، چون پاسخ ما به ترور شهید هنیه از عملیات وعده صادق، قاطعانه‌تر است.

* برخی می‌گویند با توجه به اظهاراتی که مقامات رژیم صهیونیستی داشتند، اگر ما به ترور اسماعیل هنیه پاسخ دهیم، باعث ایجاد جنگ می‌شویم. باید بگویم ما از اینکه وارد جنگ شویم، هراسی نداریم. ما جنگ‌طلب نیستیم، ولی برای هر جنگی آماده هستیم. از طرفی، هم به رجزخوانی‌های رژیم صهیونیستی عادت داریم و هم از بابت آن، ترس و نگرانی نداریم.

* موضوعی که باید به آن توجه کنیم و آن را جدی بگیریم «نفوذ» است. مسئله نفوذ، کاملاً جدی است و باید ان‌شاالله برای مقابله با آن، راهکار‌هایی اتخاذ شود. ما تا امروز بابت نفوذ، لطمات سنگینی دیده‌ایم و باید مکانیسم‌هایمان را به گونه‌ای طراحی کنیم که مسئله نفوذ نتواند لطماتی را به ما وارد کند.

* متاسفانه برخی مواضع آقای رییس‌جمهور در سازمان ملل، نوعی پیام ضعف را به خارج مخابره کرد. بعضی از موضع‌گیری‌ها و ادبیات آقای پزشکیان که شاید ناشی از بیان ضعیف و عدم‌آشنایی ایشان با محیط بین‌الملل باشد، موجب ارسال پیام اشتباه از کشور به دنیای خارج شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما